תקשורת ומדיה

סערה בחדשות 12: "נתניהו ינצל מהלכים צבאיים לצרכיו הפוליטיים"

מגיש ופאנליסט חדשות 12, נדב איל, גרם לסערה בדברים שאמר בשידור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שכולם פה באולפן, וגם רוב האנשים שצופים בנו בבית, אין להם שום ספק שנתניהו ינצל גם מהלכים צבאיים לצרכיו הפוליטיים"
תום נחום |  1
נדב איל (צילום פייסבוק/נדב איל)
מגיש ופאנליסט חדשות 12, ופרשן ידיעות אחרונות, נדב איל, גרם אמש (ראשון) לסערה גדולה בדברים שאמר בשידור חי בחדשות 12, שם אמר: "אני חושב שכולם פה באולפן, וגם רוב האנשים שצופים בנו בבית, לפחות לפי הסקרים, אין להם שום ספק שנתניהו ינצל גם מהלכים צבאיים לצרכיו הפוליטיים".
כזכור, כל זאת לאחר שבשבוע שעבר איל הגיב בזעם לדבריו של חבר הכנסת משה סעדה בערוץ 14, שם טען בין היתר: "כמו שהיום ברור לכולם שהימין צדק בעניין הפלסטיני, היום זה פשוט, אתה הולך לכל מקום, בקיבוצים, ואומרים לך 'תשמיד אותם', חבריי לפרקליטות שנלחמו איתי בעניינים הפוליטיים בוויכוחים אומרים לי היום שברור שצריך להשמיד את כל העזתים וזה אמירות שלעולם לא שמעתי".
כעת, לאחר תגובתו הקשה של איל לדברים של סעדה, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14ינון מגל, החליט לתקוף את פאנליסט חדשות 12 וכתב בציוץ בנושא: "האסון שקרה לנו מייצר הזדמנות להשלים את מה שעשה בן גוריון במלחמת השחרור, ולא עשה דיין במלחמת ששת הימים. אם אנשים כמו נדב איל היו משפיעים ב-48 לא הייתה קמה מדינת ישראל".
 
איל לא נשאר חייב והשיב למגל: "המתלהם הנ"ל תוקף אותי, ועל מה? על כך שכתבתי על הצורך שלא לפגוע בחפים מפשע. זו עמדת צה"ל ועמדת המדינה. ומה ההתקפה? שכך לא הייתה קמה ישראל. ובמילים אחרות: הטיעון של שונאי ישראל בדיוק. שישראל יסודה בפשע. פעם אחת אני מתמודד עם טיעונים כאלה מצד חסידי חמאס במערב, ופעם שנייה מצד מגל".
 
כזכור, נדב איל הגיב לדבריו של סעדה וכתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו: "שפל מוסרי מזעזע, טיפשות אינסופית. אכתוב פה קצת יותר. אני כותב פה שוב ושוב בעקביות כבר 3 חודשים כמעט (וגם אמרתי בשידור): יש חפים מפשע בעזה. יש בלתי מעורבים בעזה. כל ילד חף מפשע, לא משנה מה הוא אומר ומה הוריו עשו. כל אדם בלתי מעורב בלחימה חייב ליהנות מהגנה לפי כללי המשפט הבינלאומי. האמירות המסיתות שנשמעות והושמעו בישראל הן שפל מוסרי, הן איוולת מדינית, אבל העיקר הוא השפל. ופעם אחת צריך להשיב לכל מי שאומר - האוכלוסיה תומכת ותמכה במעשי חמאס. והתשובה ברורה: גם רטוריקה של תמיכה בקרב אוכלוסיה אזרחית במעשים מנוולים לא מכשירה פגיעה בה. לא לפי כללי המשפט הבינלאומי ולא בכלל".
"אם אזרח הופך עצמו לחלק מהמערכה (מסתיר תחמושת בביתו, עובד של ארגון טרור וכו') הרי שהוא לוחם; ואז יחולו דיני מלחמה. את צבא חמאס צריך להביס, עד הסוף. עד הבונקר האחרון. בלי לוותר ובלי לעצור ובלי "מכה קשה". ובמקביל- חלק מכוחה של ישראל היה תמיד בניסיון להקפיד על אמות מידה מוסריות. גם בעת לחימה. גם מול טרור. גם כאשר קשה מאוד. זהו אינטרס לאומי ישראלי, לא התייפייפות. אבל זה לא רק "אינטרס" אלא ציווי מוסרי אישי וקולקטיבי. אף עוולה איננה מצדיקה אחרת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערוצי הרעל של 11 12 13 נותנים גב לחמס (ל"ת)
    אא 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור