UPGRADE - האוניברסיטה הפתוחה

לימודי שיווק דיגיטלי: הכשרה לאחד המקצועות המבוקשים במשק

על רקע משבר הקורונה, ואולי דווקא בזכותו, תחום השיווק והמסחר הדיגיטלי ממשיך לצמוח. באוניברסיטה הפתוחה ערוכים לספק מענה מקיף, עם מגוון קורסים המעניקים ארגז כלים משודרג, המאפשר השתלבות באחד המקצועות המבוקשים במשק
לימודי דיגיטל (צילום UNSPLASH)
בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה - מערך לימודי החוץ

בעולם הטכנולוגי של המילניום השלישי, ממצב עצמו תחום השיווק הדיגיטלי כאחד התחומים הנחשקים. התחום מרכז לתוכו ארסנל נרחב של אסטרטגיות וערוצי שיווק המשרתים חברות ועסקים שמבקשים להגביר את חשיפת המותג שלהם ולהגדיל את היקפי המכירות. אף שבימי משבר הקורונה רבים מתחומי המשק ספגו מכה קשה, הרי שבכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי המגמה דווקא הפוכה - התפרצות המגפה רק העצימה את הביקוש לתחום ותרמה לעלייה במפלס הפופולריות שלו. כעת, צו השעה מחייב את ענף הקמעונאות כולו לערוך את ההתאמות הנדרשות למורכבות התקופה ולשלוח את הזרוע השיווקית שלו אל לב האקשן – הזירה הדיגיטלית. 
רכבת דוהרת ושמה שיווק דיגיטלי
בכדי לספק מענה ראוי עבור המבקשים ליישר קו עם המציאות השיווקית החדשה, השיק בית הספר למנהלים תפנית, המשתייך למערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, קורס שיווק ומסחר דיגיטלי במתכונת מקוונת.
"היום כבר ניתן בפירוש לומר כי עסק שאין לו נוכחות דיגיטלית – הוא עסק שלא באמת קיים", אומרת ליטל קינן, מנהלת הדרכה ופרויקטים בבית הספר למנהלים תפנית. "מטרת הקורס היא להעניק דרכי חשיבה אסטרטגית נכונה ותוכניות פעולה שיווקיות לעסק שרוצה להצליח בזירה הדיגיטלית. השאיפה מבחינתנו היא להקנות ידע פרקטי וזמין שניתן יהיה ליישם באופן מיידי -  באילו ערוצי שיווק כדאי לו לפעול, כיצד לחלק את תקציב הפרסום, איך לשלב בין הערוצים השונים ליצירת משפכים שיווקיים חכמים, ומהן הדרכים לבדיקת ביצועים וקידום מוצרים ספציפיים באתר".

אנידור חקק צילום: באדיבות תפנית - ביה"ס למנהלים, מערך לימודי החוץ, האוניברסיטה הפתוחה
כאן בעצם מתגלה אחד היתרונות הבולטים של הקורס – השילוב בין שיווק דיגיטלי למסחר אלקטרוני (איקומרס), שנועד ליצור לבוגריו ארגז כלים משודרג ועדכני. "בהתאם לאג'נדה הזו בקורס – אנו  מעניקים גם כלים להקמה ולניהול שוטף של חנות וירטואלית על כל המשתמע מכך – התנהלות מול ספקים לוגיסטיים, שימוש במערכות סליקה, שרשראות אספקה, אחסון ותמחור נכון של מוצרים".
לצד תוכנית לימודים המותאמת לרוח הזמן, בתפנית מקפידים להתאים גם את תמהיל וקצב הלימודים לימי הקורונה: "על רקע ההבנה כי אנו חיים עכשיו בעולם בו קיימת אי-ודאות גדולה המקשה על מרבית הלומדים להתחייב לקורסים ארוכים, בנינו קורסים ממוקדים וקצרים יותר מאלו שיש בשוק, המאפשרים לבעלי עסקים לרכוש את הידע תוך זמן קצר וליישם אותו במהירות בעסק שלהם. באופן הזה גם מתאפשר להם לשלב את לימודים לצד עבודה ביתר קלות".
היות והיום מסתובבים ברשת שפע של מדריכים טכניים בחינם, החלטנו להתמקד בקורס בפן של קבלת ההחלטות וגיבוש האסטרטגיה", מדגישה קינן. "מנהלים ובעלי עסקים רבים שרוצים להיכנס לתחום במטרה לנהל את השיווק הדיגיטלי באמצעות ספקים ולא בעצמם, מוצאים עצמם ללא ידע בתהליכי העבודה בתחום (SEO, PPc, Social) ולעיתים מרגישים שהם הולכים לאיבוד. אנו באים ללמד את מקבלי ההחלטות את השפה שבה משתמשים הספקים שלהם ואיך הפעילות בכלל הערוצים משתלבת לתוכנית פעולה אחת כוללת. את התרגול מבצעים בבית עם הנחיות ברורות מהמרצים ובליווי שוטף שלהם. באופן הזה, במהלך המפגשים השיח בקורס הוא ברובד הניהולי – מה שלא בהכרח קיים באופן איכותי ברשת, כשהעבודה בימי המפגשים היא ברובד היישומי והטכני. כך אנו מאפשרים ניצול יעיל של זמן הלמידה".
באשר לכמות הפונים להרשמה לקורס, מציינת קינן כי  "קיימת התעניינות גדולה וחוצת מגזרים: מארגונים השולחים את מנהלי השיווק, מנהלי המחקר ואנשי הפיתוח העסקי שלהם, דרך בעלי עסקים גדולים וקטנים, ועד אקדמאים שמעוניינים בהסבת מקצוע".

ליטל קינן צילום: באדיבות תפנית - ביה"ס למנהלים, מערך לימודי החוץ, האוניברסיטה הפתוחה
מדברים מהשטח
לצד הקורס לשיווק ומסחר דיגיטלי, מציע בית הספר למנהלים תפנית קורס מקוון נוסף המתמקד באסטרטגיות בשיווק דיגיטלי, ומכסה מגוון נושאים רחב ואקטואלי - כתיבת תוכן שיווקי, קידום ברשתות החברתיות, קידום אורגני SEO, ניהול תקציבים חכם, השוואה בין זירות סחר שונות, ובניית אסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית.
"צריך להבין, עולם השיווק הדיגיטלי הוא מפלצת", אומר אנידור חקק, הבעלים והמנכ"ל של חברת קידום האתרים 'היידה דיגיטל' ומרצה בכיר בקורס. לדבריו, "כמות המידע המתנקזת אל התחום הזה היא עצומה, ונמצאת כל העת בגידול מתמיד. אם לא עושים סינון נבון ומבוקר, מי שלומד את התחום יכול בקלות לאבד כיוון. על כן, הדגש המרכזי בקורס הזה הוא להסביר באיזה כלים שיווקיים הכי כדאי להתמקד במצב העניינים הנוכחי ואיך להשתמש באותם הכלים לבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית".
סגל המרצים בקורס אסטרטגיות לשיווק דיגיטלי מורכב ממומחים המגיעים מעולם השיווק, אנשי פרסום בכירים ויועצים אסטרטגיים - הרכב המביא ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם התחום. "בתפנית, סגל מרצים מגיע מעולם השיווק הדיגיטלי, הוא חי אותו ברמה היומיומית ומקושר לכל הנפשות הפועלות", מרחיב חקק. "במסגרת עיצוב הקורס והגדרת גבולות הגזרה שלו הגענו להבנה כי דווקא אוסף הדוגמאות החיות מהשטח, הוא זה שמצליח להעביר את הידע והמסרים בצורה הטוב והיעילה ביותר. זו הדרך הנכונה להגיע אל הלומדים, והיא עדיפה על שימוש בכל מיני טבלאות מסובכות, סטטיסטיקות מיותרות או תיאורטיות אקדמיות שלא ממש תורמות לבוגרי הקורס בהגעה אל השטח".
השורה התחתונה אם כן ברורה: אם אתם משתייכים לציבור בעלי העסקים, אם אתם שכירים, עצמאיים, דורשי עבודה או אקדמאים, ורוצים להשתלב בתחום שגם בעידן הקורונה ממשיך לנסוק - תחום השיווק הדיגיטלי מהווה אופציה אטרקטיבית. זה הזמן למהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה