דעות

טור// יש שילוב נפלא עם האינטרנט בקמפיינים שאנו מייצרים - אבל לא כתחליף ל-TV

מנכ"ל 'מדיה-קום' לא מתרגש מהזינוק המטאורי של האינטרנט ומזכיר ש"דווקא בשנתיים האחרונות הטלוויזיה התחזקה". מה עיכב אותה ב-2015? הסיבות בפנים. מיוחד לאייס
רן בר-און |  3
רן בר-און (צילום יח"צ)
הטלויזיה בישראל, בניגוד למדינות אחרות בעולם, היא מדורת השבט ועדיין המדיום המרכזי. 2 ערוצים דומיננטים עם רייטינג מצטבר יומי בפריים של 40-50% - אין לזה אח ורע בעולם. חצי מדינה יושבת כל ערב לראות חדשות, תכניות ספורט וריאליטי כאשר הצפייה בלייב בתכניות הפריים כוללת 95% מהצופים (רק 5% צופים בתכניות מוקלטות). 
על רקע הפרסום באייס של עוגת הפרסום לשנת 2015, דווקא בשנים האחרונות הטלוויזיה התחזקה, אם בעבר היו יומיים בשבוע עם תכניות סופר פרימיום (כמו אח גדול, המירוץ למיליון וכו..) היום יש לפחות 4 ימים כאלה וזה תרם מאד לביסוס המעמד המוביל  של הטלויזיה. אנחנו רואים יותר ויותר לקוחות וענפים שבעבר לא היינו רואים אותם בטלוויזיה כמו ענף הנדל"ן שהגדיל משמעותית את הפעילות והשימוש במדיום הטלויזיוני, אתרי אינטרנט למיניהם , מופעי תרבות ועוד.
 

הסיבות לעיכוב ב-2015: הבחירות והטרור

 
הלקוחות רואים ומרגישים את העוצמה והאפקטיביות של הקמפיינים בטלוויזיה במכירות ובמודעות למותג. ספציפית ב-2015, היו 2 אירועים מרכזיים שהשפיעו על עוגת הפרסום: הבחירות - שתרמו להגדלת הנתח של האינטרנט והשילוט בעיקר (הטלוויזיה לא נהנית מהפרסום בבחירות אפילו להיפך). וכמובן, אירועי הטרור בחודשים האחרונים שהשפיעו ישירות על ההוצאה לפרסום בכלל ועל הטלויזיה בפרט. זאת עוד בטרם השוק הספיק  להתאושש מהמכה שספג בעקבות המלחמה ב-2014.
חלק מהקמפיינים עלו בעצימות נמוכה לאור המצב, דבר שכמובן שמשפיע על הנתח של הפרסום בטלויזיה. בדצמבר ובתחילת 2016 ניכרת התאוששות אך עדין מוקדם לנבא איך הולכת להראות השנה.
כל האירועים שציינתי משפיעים על המחירים בטלויזיה הנמוכים ממילא ביחס לעולם המערבי, ובתקופות מסוימות של מצוקה הזכיינים נתנו בונוסים שהשפיעו מעט על העלות השנתית הממוצעת.
 

הבשורה על פי ערוץ 10

הרישיון של ערוץ 10, היציבות הכלכלית שלו והשקט התעשייתי סביבו, דברים שהתרחשו השנה, בהחלט תורמים לחיזוק המעמד של הטלוויזיה. אני מאמין שבעתיד הערוץ יתחזק גם מבחינת הפקות התוכן שייצר וכמובן, בהתאם, ברייטינג. מבחינת מבנה הזכיינים - אני לא מעריך שיהיו שינויים בערוצים 2 ו-10 עד לסוף 2017 - סוף הזיכיונות של רשת וקשת.
באופן כללי, אני חושב שהטלוויזיה תמשיך לשמור על מעמדה כמדיום המוביל בישראל בשנים הקרובות ותהיה אינטגרציה הרבה יותר חכמה עם הכלים המשלימים באמצעות טכנולוגיות חדשות שאנחנו כבר מיישמים ומשתמשים בהם כיום .והם רק משתכללים. הפעילויות בדיגיטל מונעות בעיקרן על בסיס הטלויזיה ותורמות להגדלת הכיסויים ולאיסוף הלידים מהקמפיינים בטלוויזיה. אנחנו רואים את השילוב הנפלא בין הטלויזיה לאינטרנט בקמפיינים שאנחנו מייצרים. ולא כתחליף לטלויזיה. כך אני מאמין שגם יהיה בשנים הקרובות.
רן בר-און מנכ"ל חברת המדיה 'מדיה-קום' מקבוצת אדלר חומסקי
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תבדקו את הלקוחות של אדלר
    רני 01/2016/12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ברובם אחוז הדיגיטל מהתקציב פשוט מביך.
    סגור
  • 2.
    בושה וחרפה
    אילן 01/2016/12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אדלר משכנעים את הלקוחות שלהם שהטלוויזיה מנצחת את הדיגיטל. עצוב שהלקוחות הטפשים שלהם לא מבינים שמדובר בעמלות ולא במקצועיות
    סגור
  • 1.
    אני מקווה בשביל הלקוחות שלך שהם לא קונים את זה
    שי 01/2016/12
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נותנים לחתול לשמור על השמנת. הפרסום בטלוויזיה לא אפקטיבי, לא יעיל וכל הנתונים הם גיבוב שטויות של בעלי אינטרסים. כשיש לך 30 מיליון ש״ח לפרסום תשים גם בטלוויזיה. כשיש לך 10 מיליון ש״ח לפרסום בשנה (וזה לא מעט) אל תשים שקל בטלוויזיה! ובטח אם יש לך רק 4-6 מיליון ש״ח בשנה. עצה שלי - יש לך 6 מיליון תקציב שנתי? שים 4 על כל המדיות הדיגיטליות (כולל קידום, סושיאל, מובייל והרבה הרבה תוכן). את השני מיליון הנותרים שים על רדיו, שילוט חוצות ואולי קצת חסויות בטלוויזיה. בנוסף תשקיע כמה שיותר ביח״צ. אל תפיק סרטים במאות אלפי שקלים. אל תבזבז 2 מיליון ש״ח על קמפיין של 10 ימים.
    סגור