דעות

הפרפורמנס עשה למפרסמים מה שטינדר עשה לרווקים

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו
מאיר אוחנה |  1
מאיר אוחנה (צילום יח"צ)
אני אתחיל בלהתנצל על האמירה הכוללנית בכותרת, כמובן שלא מדובר בכל המפרסמים
(וגם לא בכל הרווקים) אבל מדובר בחלק לא מבוטל מהם.
יש לא מעט קווים מקבילים בין הדרך שבה גברים אמורים לחזר אחרי נשים (ארכאי, אבל עדיין רלוונטי) לבין הדרך שבה מפרסמים אמורים לחזר אחרי קהל היעד שלהם. כל מותג/עסק אמור לחזר עם הקסם האישי שלו, בין אם זה בשנינות או בהומור טיפשי. מדי פעם לפנק במתנות קטנות אבל עם מחשבה שעומדת מאחוריהן או להפתיע עם מחוות גדולות שמוכיחות לצד השני שאכפת לך. ובגדול, שהצד המחוזר ירגיש שהשקעת בו, שהוא המטרה ולא רק אמצעי להשגת מטרה.
כמו כן, יש לא מעט דברים שאסור לך לעשות כמחזר, הדבר הבולט והקריטי שעומד בראש הרשימה הזאת זה לקחת את מושא החיזור שלך כמובן מאליו, דבר שהיום, יותר מתמיד, מפרסמים רבים חוטאים בו.
הסטוצים הקלים לא יספיקו
הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות למפרסמים לטרגט את קהל היעד ולהשיג לידים בקלות ובעלות נמוכה יותר מאי פעם. העובדה הזאת יצרה אצל המפרסמים את האשליה שקהל היעד שלהם נגיש וזמין להם בכל רגע נתון, ובאפס מאמץ וכסף הם יכולים "להזרים" אותו אל המטרה. מבחינה סטטיסטית זה בהחלט יכול לקרות, גם אם אתה רק צד ולא באמת מחזר. אם תציג את ההצעה הנכונה, לבן אדם הנכון, בטיימינג הנכון, יש מצב שתהנה מכמה "סטוצים". אבל זה כל מה שתשיג. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו.
ניקח למשל את הנושא של "צביעת קהלים". מדובר בכלי חיזור חכם ויעיל שמנוצל לא מעט פעמים בצורה לא חכמה. כל מפרסם/פרסומאי ש"צובע" קהלים ורודף אחריהם ברשת, חייב לשאול את עצמו בכל צעד - האם זה צעד לגיטימי של חיזור, או שאני סתם יוצא נודניק או חלילה סטוקר? התשובה תלויה כמובן באיכות, בכמות ובתדירות של המסרים שאתה מעביר לצד השני, אבל לא רק.
ניקח לדוגמא בחור שגילה לפי תמונות הפרופיל של הבחורה בה הוא מעונין, שהיא מתאמנת בחדר הכושר שלו, משם הוא רץ להתאים את שעות האימון שלו לשעות שבהן היא מתאמנת - הוא מחזר או סטוקר? כאן התשובה תהיה תלויה ברמת המודעות העצמית שלו וביכולת שלו לקרוא אותה נכון ובהתאם לכך להתנהל מולה. אלו דברים שגם מפרסם/מותג צריך לבחון בעצמו כשהוא מחזר אחרי הקהל שלו ברשת, במיוחד כשהוא בוחר להשתמש בכלי שיווק אוטומטיים כמו בוטים ומערכות לאוטומציה שיווקית.
מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. חשוב להבהיר, הבעיה היא לא בפלטפורמות אלא בגישה. הפרפורמנס הוא כלי פרסומי מדהים בדיוק כמו שהטינדר הוא כלי מדהים להיכרויות, בהינף אצבע המחזר יכול לדעת האם יש חיבור הדדי בינו לבין המחוזרת שמוצגת מולו - חוסך המון מאמץ וזמן(!), החוכמה הלא פשוטה היא לא לתת לקלות הממכרת הזאת "לקלקל" אותך.
ואם לסכם במשפט, כשאתם משתמשים בכוח של כלי הפרפורמנס כדי "להשפיע" על קהל היעד שלכם, שימו לב שהכוח הזה לא משפיע לרעה על ההחלטות השיווקיות שלכם בדרך.
הכותב, מאיר אוחנה הוא מנהל קריאייטיב ב-DSAY
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מעריץ של השועל 11/2017/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור