דעות

עקיבא נוביק מדווח מבידוד: איך מסקרים את הכנסת מהבית?

כתב הכנסת בחדשות 13 היה בסיני ונשלח לבידוד. בטור מיוחד מספר נוביק על הסקופים שהוא מפספס במסדרונות המשכן, למה רקע הספרייה בבית הוא צעד אחורה למהדורה ואיך הקול באוזנייה הוא הדבר היציב בחייו כרגע
עקיבא נוביק |  2
עקיבא נוביק (צילום יפעת קלמר)
רק עכשיו חנכנו את האולפנים החדשים (והנוצצים) בנווה אילן. סוף סוף אולפן שיכול להכיל את כל הטאלנטים ולשמוע את כל מה שיש להם להגיד- וכבר אני נשלח לבידוד, בגלל שהות של כמה ימים בסיני. במקום מסכי ה-LED העצומים והטכנולוגיות החדישות, חלקנו נאלצים להסתפק בארוניות הספרים שלנו, בבחינת רק ניתן לי ותיכף נלקח.
אישית, אני נהנה בבידוד. כאשכנזי, הפטור הגורף מהצורך לפגוש אנשים, קל וחומר לחבק אותם, הוא ברכה. גם המרחק מהבית לעבודה - 3 מטרים בלבד - חוסך הרבה זמן שמתבזבז בחוץ. אבל מקצועית, יש פה פגיעה משמעותית בעבודה שלנו. 
ותיקי כתבי הכנסת, גדעון אלון ואריק בנדר, לימדו אותנו הצעירים, שהכי חשוב לנכוח איפה שהדברים מתרחשים. בכל משבר, פיליבסטר, או דרמה במסדרונות, תמיד עובדים שם שניהם ופנקסים בידיהם, מגיבורי מלחמת יום כיפור שסיקרו את המשכן ביום שבו נולדתי.
מהבית אפשר לקיים עשרות שיחות טלפון ביום. אולי מאות. אבל אי אפשר לייצר את פגישות המסדרון המקריות, את חילופי הדברים במהלך המתנה לוועדות, ואת המפגשים שמזמנת העבודה באותו בניין. אין יכולת לפגוש אף אחד במקרה. 
לא זו אף זו, בשידורי החדשות של 2020 יש חשיבות עצומה ל-Show: איך נראים הדברים על המסך. לא סתם מהדורה תיפתח תמיד בפריסת חלונות שמעידה שאנחנו בכל הארץ, והערוצים השונים משקיעים אנרגיות עצומות בהקלטת מדריכים מצולמים שמסבירים לציבור את אותו מידע שהוא מקבל במהדורה.
בעולם כזה, ידו של השדרן הביתי על התחתונה. אי אפשר לפתוח אתו מהדורה, כי עם כל הכבוד לארון הספרים שלו הוא נראה חיוור לעומת האולפן הנוצץ. למעשה השידור הביתי מחזיר את הטלוויזיה שלנו עשרות שנים אחורה, ומאיין את כל הצעצועים והגאג'דטים שעורכי החדשות כל כך אוהבים.
מבחינתי, הייתי צריך את הבידוד הזה כמו אוויר לנשימה. בשנה האחרונה הייתי בבית הנשיא יותר מבכל יתר 13 שנותיי במקצוע, השתתפתי ביותר מדי משדרים מיוחדים, ותקופה בבית היא ברכה לכתב שסובל מהנגיף החדש והמסתורי: דיכאון הכתבים הפוליטיים. זה כנראה מה שקורה לאנשים שמדי חצי שנה מישהו מותח את הקפיץ שלהם חצי שנה אחורה, ומתחילים מהתחלה את אותו הדבר. אם לא למבודדי הקורונה, היה צריך מתישהו לפנות מיטות עבור מי שמסקרים שוב ושוב את אותו ברוך פוליטי. 
לשמחתי, חדשות 13 היא כנראה הגוף שיודע להסתגל הכי מהר למצבים כאלה: המפיק הראשי, אמנון ברקאי, מנהל כבר חודש אופרציה שמקיפה עשרות בתים של כתבים, והקול שלו באוזניה בזמן השידור הוא העוגן הכי יציב שיש כרגע בחייו של כתב חדשות. ברקאי הוא כנראה איש הטלוויזיה המנוסה ביותר בישראל, ניהל כל מבצע שידור שאתם זוכרים, ויש לו את התכונה הכי חשובה לזה - קור רוח בכל מצב. כל מי שאי פעם שידר ביום דרמטי באמת, יודע להעריך את הקרח בוורידים של מי שמדבר איתך באוזניה.
**הכותב הינו כתב הכנסת בחדשות 13
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאללה תשאר בבית
    כתב משועמם 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מרגישים בחסרונך
    סגור
  • 1.
    כתב שלא עובד - מפטרים! (ל"ת)
    בידוד 03/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור