דעות

חיים ביבס: "הרשויות המקומיות יעניקו לעסקים הנחות ופטורים"

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, מדבר על הפגיעה בעסקים הקטנים והבינוניים אשר משפיעה על מנוע הצמיחה של הרשויות המקומיות, וטוען כי המשבר לימד אותנו שמערכת החינוך צריכה לאמץ לימוד מקוון גם ביום שאחרי
חיים ביבס |  2
חיים ביבס (צילום ראובן קפוצ׳ינסקי)
מגפת הקורונה מציבה בפני מדינת ישראל אתגרים חדשים ולא מוכרים. אנו עומדים בעיצומו של המשבר העולמי הנרחב ביותר מזה כמאה שנה, המשליך על כל תחומי החיים, משבית לחלוטין ענפים שלמים במשק ועתיד לשנות את פניהם, כמו גם את פני הכלכלה הישראלית לשנים הבאות. משבר בסדר גודל שכזה, פוגע בכל חלקה טובה ויוצר תגובת שרשרת מסוכנת שמתחילה בחברות גלובליות ומגיעה לכל אדם ולכל משפחה. 
אותנו, ראשי הרשויות המקומיות, המשבר תוקף בתום שנה מאתגרת, ללא תפקוד של הממשלה ושל הכנסת וללא תקציב מדינה מאושר. מציאות זו, הותירה את השלטון המקומי כולו במחסור תקציבי גדול. המשבר פגש אותנו כאשר חסרים לנו עובדים סוציאליים, אין בידינו את התקציבים הנדרשים להקמת כיתות לימוד ולהפעלת תוכניות לימוד, בעוד אנו נדרשים לתת מענה נרחב בתחומים רבים, בהם - התברואה, הביטחון, הרווחה, ההסברה והפיקוח. 
מרגע שהבנו את גודל המשבר ומשמעותו, התגייסנו כולנו לחזית המאבק. אנחנו עובדים מסביב לשעון, לספק ארסנל נרחב של שירותים, ובראשם שירותי חירום כגון מזון לנזקקים, חיטוי, תברואה ועוד. בתקופה הזו במיוחד, אנו מחויבים להענקת מענה, שירות ותמיכה לתשעה מיליון אזרחי ישראל. 
אנחנו קשובים לתושבים שלנו ופועלים למציאת פתרונות ראויים גם לילדי החינוך המיוחד ולילדי הצוותים הרפואיים, לחיבור בעלי העסקים לקהילה, להגברת מערך ההתנדבות המקומי ולסיפוק כל צרכי התושבים.
לצד פעילות זו אנו רואים כיצד הוואקום שנוצר בהדרגה מתמלא; במקום קבלת הקהל במשרדי העירייה, אנחנו עדים לכך שמרבית הרשויות כבר החלו בתהליכי דיגיטציה ומתן שירותים דיגיטליים, והן צולחות את השינוי בצורה טובה - התושב נמצא בביתו ומקבל את כל השירות מהטלפון הנייד או מהמחשב האישי. 
עניין חשוב נוסף שיצא לדרך בימים האחרונים הוא המעבר של מערכת החינוך ללימוד מקוון. צוק העיתים גרם לנו סוף סוף לעשות את המעבר לחינוך באמצעות שיעורים מתוקשבים, וזוהי בהחלט פלטפורמה שיכולה לתת את הפתרון הנכון להבראת מערכת החינוך והפיכתה למיטיבה יותר עם התלמידים בעידן המודרני והדיגיטלי. אני סבור כי השינוי מהווה שדרוג נכון למערכת החינוך כולה, לא רק עכשיו, בשעת משבר, אלא גם בהמשך כאשר נחזור לשגרה. חובה עלינו להטמיע את המעבר ללימוד מקוון.
בעיה מרכזית נוספת שנוצרה כתוצאה מהמשבר היא הפגיעה העצומה בעסקים הקטנים והבינוניים, שהם מנוע צמיחה משמעותי עבור הרשויות המקומיות. בימים האחרונים אנו מקיימים דיונים עם משרדי האוצר, הפנים ומשרד ראש הממשלה בנושא חבילת ההטבות לעסקים, בדגש על פטורים והנחות משמעותיות בנושא הארנונה העסקית. על פי המודל, יעניקו הרשויות המקומיות לעסקים בתחומן הנחות ופטורים בהיקף של כשלושה מיליארד שקלים, וזאת על מנת לסייע בידם להתמודד ולשרוד את המשבר.
בינתיים, עד שננצח את נגיף הקורונה, ואנחנו ננצח, חובה עלינו ראשי הערים, לפעול באחריות, נחישות ורגישות לשמירה על בריאותם ורווחתם של התושבים. לא מעט מחברי ראשי הרשויות וכמובן, גם אני, כבר חווינו בידוד ונהגנו על פי כל הכללים במטרה לשמש דוגמה אישית עבור כולם. אני קורא לכל התושבים לנהוג באחריות, להישמע להנחיות משרד הבריאות שהן בפירוש הנחיות מצילות חיים. 
הכותב הוא ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העסקים הבינוניים הם הנפגעים הגדולים! (ל"ת)
    גיא 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראש העיר הטוב בישראל. (ל"ת)
    מודיעין 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור