דעות

מנכ"ל גוליבר: "מדוע הפתרונות בחו"ל להחזרת הטיסות לא מספיקים לישראל?"

רה"מ נתניהו הכריז שהטיסות ליוון יחזרו ב-1 באוגוסט, אולם מעבר להצהרות מה שדרוש כבר עכשיו הוא ניהול נכון של המשבר ומנהיגות. רק כך יושג המתווה שיציל את התעשייה מקריסה ויחזיר לציבור מוצר שהוא צמא לו
זיו רוזן |  5
זיו רוזן
רה"מ בנימין נתניהו, הצהיר בפגישתו עם ראש ממשלת יוון בשבוע שעבר כי הטיסות ליוון- היעד האהוב ביותר על ידי הישראלים, יחזרו לפעול החל מה-1 באוגוסט. מאותו הרגע חל גידול בחיפושים אחר טיסות וחבילות נופש לאיי יוון והישראלים, שצמאים לחזור לטוס, עדיין נמצאים בחוסר וודאות האם ההחלטה אכן תאושר סופית או כמו בפעם הקודמת – שוב תדחה.
בהסתכלות על מדינות שונות ברחבי העולם בהן הייתה התפרצות גבוהה של הנגיף ניתן לראות כי חזרת הטיסות פועלת בהדרגה תחת כל הכללים המחמירים ובדיקות יסודיות. מטוסים עוברים חיטוי, ארוחות לא מוגשות כבעבר, הדיילים לבושים בחליפות ממוגנות והנוסעים מחויבים לעטות מסכה לאורך כל הטיסה. מדוע נקיטת פעולות אלה ישימות במדינות השונות אך לא מספיקות עבור משרד הבריאות הישראלי?
נראה שחלק גדול מהפרמטרים הדרושים על מנת להפעיל ובעיקרם ריחוק חברתי ושמירה על הגיינה, כבר ידועים וברורים ומה שבעיקר נדרש בעת הזו, הוא ניהול המשבר ומנהיגות: תהליך הדרגתי של פתיחת השמיים, עקב בצד אגודל, שיאפשר החזרה של החופשות והנופשים – מוצר שגם הציבור צמא לו מאוד ומהווה לחלוטין חלק מההחלמה הנדרשת אחרי הטראומה שכולנו כציבור עברנו וכמובן גם ענף התיירות שנזהר מלקרוס.
 
קראו עוד ב-ice
דחייה נוספת של החזרת הפעילות התעופתית עלולה להביא לנזק בלתי הפיך של ענף סוכני ומשרדי התיירות. כמנכ"ל של קבוצת תיירות שפועלת בעיקר בזירות האונליין והדיגיטל, אני בטוח שנוכל להתמודד עם המצב הזה, אבל לצידנו פועלים עשרות ומאות אלפי עובדים המועסקים בזירות תיירות עתירות כח אדם. מרבית מעובדי הענף נמצאים עדיין בחל"ת ומייחלים לחזרת הפעילות. על משרד התיירות ומשרד האוצר לפעול בהקדם למציאת פתרון למצב ויחד עם משרד הבריאות ליישם תכנית מתאימה שתהיה מוקבלת על כל הצדדים ותמנע נזק בלתי הפיך לתעשייה.
תחלוף תקופה ארוכה מאוד עד שנחזור לטוס בתדירות בה הורגלנו לטוס לפני הקורונה. מחירי הטיסות יהיו גבוהים יותר, כנגזרת של כמות הנוסעים בטיסה, תדירות הטיסות וביקושים, הבידוקים בשדות התעופה יארכו זמן רב יותר וחווית החופשה תהיה שונה לחלוטין. לצד זה גם מוצרי הביטוח ישתנו, ביטוח הנסיעות וביטוח ביטול טיסה יעלו יותר כסף ותנאי הפוליסה יתכן וישתנו. כאמור, ניהול נכון של המצב יתחיל לפתוח את השמים בהדרגה ואין לי ספק כי בדומה למדינות רבות באירופה, צעדים לכך צריכים להתממש כבר עכשיו.
במידה וקצב המחלה יתמתן ולא נכנס לגל תחלואה שני, מן הראוי שענף התעופה והתיירות יקבלו את המענה ההולם. אני מקווה שהצהרת רה"מ המבשרת על פתיחת השמיים ב-1 לאוגוסט תיושם ובחופשת הקיץ הקרובה ובוודאי בחגי תשרי הקרובים נוכל לנפוש גם בחו"ל. 
הכותב הוא מנכ"ל קבוצת גוליבר-ECOM
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אין מענה אנושי מחודש מרץ .
    סילבי 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה עם החזר כספים של הטיסה והמלון
    סגור
  • 4.
    ביטול בידוד ופתיחת הטיסות
    מיכל לוזון 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק, למה אי אפשר למצוא פתרון של בדיקות בכניסה וביציאה כמו שעןשים בחול במקום הבידוד המעיק הזה של שבועיים?
    סגור
  • 3.
    העיקר הוא מפרסם כתבות אבל בחברה אצלו אף אחד לא עונה (ל"ת)
    אמילי 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מדבר מפוזיציה
    אמת 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המצוקה מובנת אבל המחלה כאן...אמן שום דרך לצלוח טיסה עם חולה בלי להדביק חצי מטוס...
    סגור
  • 1.
    זיו, צר לי... אבל זה פשוט לא יעבוד
    רם קרנובסקי 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראשית, כל מי שטס לחו"ל כעת משתתף (בין במודע ובין אם לאו) בניסוי עולמי ענק שכותרתו "תיירות בעידן הקורונה". מה יהיו תוצאות הניסוי? אין לי מושג... אבל גם לך אין. האם באמת יש לך את היכולת לקחת אחריות על בריאותם ורווחתם של נוסעים במצב עניינים זה? האם יש לך אפשרות לתת מענה טוב לכל עניין שנגזר מהמצב? לא נראה לי. ונקודה נוספת, תעשיית התיירות הותירה כמות אדירה של נוסעים שלא קיבלו את כספם בחזרה לאחר ביטול נסיעתם עקב המגפה. כשזה המצב, לאנשים יש פחות תיאבון להמר על כספם. כואב לי לי על תעשיה מפוארת שכולנו אוהבים. אבל בנתונים הקיימים, אין לה את תנאי המינמום להפעיל את המכונה האדירה הזאת. לצערי, המפנה יגיע רק כשיהיה חיסון זמין.
    סגור