דעות

יוסי פתאל: "אלפי עסקים בפריפריה יקרסו ללא התיירות הנכנסת לישראל"

יש להוציא לפועל נוהל שיאיץ את החזרת קבוצות תיירים מאורגנות על ידי סבסוד הוצאות התפעול לקבוצות תיירים ותמיכה בקיום כנסים וסיורי תמריץ בינלאומיים בישראל. הענף לא יוכל לשרוד את המצב הנוכחי לתקופה ארוכה 

יוסי פתאל |  1
יוסי פתאל (צילום יחצ, לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל)
התנהלות נציגי משרד האוצר באגף התקציבים, בכל הקשור לטיפול במשבר החסר תקדים שהתיירות הנכנסת לישראל חווה בחודשים האחרונים, מובילה לקריסת הענף, לפיטורים של עשרות אלפי עובדים, קריסה של מאות אלפי עסקים ומעל הכל לאובדן של 8 מיליארד שקל הכנסות למדינה בשנה.
אפס כוונה, תכלית ומעשים בפועל ולאלתר, גורמת ותגרור נזקים כלכליים ישירים לתשתית כלכלית חיונית המהווה רכיב חשוב ללא ספק באיתנותה הכלכלית של ישראל שלא ניתן יהיה לשקמם ״ביום שאחרי״ באמצעות תקציבים מאוחרים.
התיירות המאורגנת לישראל מייצרת ישירות כ-40,000 מקומות עבודה ותורמת תעסוקה והכנסות למעל 150 אלף איש נוספים במדינת ישראל השואבים את פרנסתם מתנועת התיירים למדינה. ללא תיירות נכנסת לא תהיה תקומה כלכלית לאזורים רבים בפריפריה ולערים התלויות כלכלית בתיירות נכנסת כמו ירושלים, טבריה, עכו וערים נוספות.  
מארגני התיירות הנכנסת לישראל מייצרים פרנסה לאלפי עסקים בישראל ובמיוחד עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה, וביניהם בתי מלון, חברות אוטובוסים, נהגי מוניות, ועוד רבים אחרים. אבדנם הכלכלי וסגירתם ללא סיוע מיידי של החברות המשווקות ומארגנות תיירות נכנסת לישראל, יגרור נזקים כלכליים אדירים למעגלי עסקים רבים ורחבים הניזונים כולם ישירות מפעילות חברי הלשכה למארגני תיירות נכנסת לישראל.
לאור העובדה כי מארגני התיירות הנכנסת נמצאים עדיין באפס פעילות והכנסות והצורך לקיים ולשמר תפקודם כולל שימור קשרים מול הלקוחות בחו״ל וניהול ביקושים עתידיים, נדרשים צעדים דחופים לאלתר. יש להוסיף תוכנית חל"ת מקצועית ייעודית מותאמת לשלושה חודשים נוספים, שתעלה כ-15 מיליון שקל. כמו כן, יש לספק תקציב תמיכה של 30 מיליון שקל במסגרות עסקיות שפעילותם מוקפאת כמו בתחילת המשבר. לצד זאת, יש להוציא לפועל נוהל שיאיץ את החזרת קבוצות תיירים מאורגנות לישראל על ידי סבסוד הוצאות התפעול לקבוצות תיירים ותמיכה בקיום כנסים וסיורי תמריץ בינלאומיים בישראל.
התיירות הנכנסת למדינת ישראל תחזור במקרה הטוב רק בעוד כחצי שנה. כך שחוסר המעש ואי נקיטת פעולות תקציביות הכרחיות לשעה זו דוחקות את מארגני התיירות הנכנסת לישראל אל תהום החידלון הכלכלי. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לפעול בדחיפות כדי שהענף יוכל להתאושש ולשוב לפעילות, ההישרדות שלנו תלויה בכך.
הכותב הוא מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז יקרסו. עשיתם מספיק כסף. די ליילל (ל"ת)
    תיירן 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור