דעות

המחאה נגד 'היהודים באים': "עד כמה קטנה וחלשה האמונה שלכם?"

גיל קופטש חושב שמדובר בפנינה טלוויזיונית ויוצא נגד המפגינים. אנחנו לא האחים המוסלמים, חוש ההומור זו המצאה שלנו ותפקידה של סאטירה למתוח את הגבולות: "תשאירו לי את היכולת לחייך"
גיל קופטש |  125
גיל קופטש (צילום דוינה זגורי)
"צחוק עשה לי אלוהים" נאמר בתורתנו האהובה. ואם אלוהים בכבודו ובעצמו עשה את הצחוק. אז שלא נשתמש בו?
"היהודים באים" היא תוכנית הטלוויזיה הטובה ביותר שמשודרת היום. נכון, היא מכוונת גבוה. כדי ליהנות ממנה צריך לדעת פרק או שניים בתנ"ך וחטיבה או שתיים בהיסטוריה של עם ישראל. ולכן אני חייב למחות כנגד המוחים. כל אלו שעומדים להפגין היום בטענה שההומור הזה משחית את נפש הנוער ופוגע בדת. ליבי יוצא אליהם מרחמים. 
עד כמה קטנה וחלשה אמונתכם, שכל דחקה קטנה מאיימת לערער את תפיסת עולמכם? עד כמה מערכת החינוך שלכם אינה בטוח בעצמה? האם כל גאג מאיים להרוס את כל מה שבניתם? האם ארון הספרים היהודי בן 3,000 השנה ייפול ויתנפץ בגלל פאנץ' קומי אחד קטן? האם התרבות היהודית העשירה לא יכולה להכיל מערכון כזה או אחר?
להזכירכם אנחנו יהודים. חוש ההומור זה פחות או יותר המצאה שלנו. "נשמח ונעלוז בתלמוד תורתך" כתוב לנו בסידור התפילה. (רוב) המוסלמים למשל, יש להם הרבה פחות הומור, ולכן הם פונדמנטליסטים. אמונתם ודתם לא מתרעננות ולכן הם שוקעים למטה ומסתאבים. ההומור, גם אם הוא לא מוצלח לדעת רבים, מאתגר את החשיבה ודורש שקילה חדשה של הקונספציות הישנות. זה מחייב ריענון מחשבה. אל תמנעו את זה מאיתנו.
אנחנו לא האחים המוסלמים, אנחנו האחים היהודים. נכון שבתוכנית הזו יש מערכונים טובים יותר וטובים פחות. אבל ככלל מדובר בסאטירה מעולה. שמוציאה משיווי משקל את  הממסד וחושפת את שטיפת המוח הדידקטית שלהם, הבטוחה מדי בעצמה, לביקורת הכרחית. 
ברור שרוב המוחים הם חרדים ודתיים אחרים. ואני מאמין לכם שזה פוגע בציפור נפשכם. אבל אם זה כל כך פוגע, אל תיראו את זה. כבו את הטלוויזיה שממילא אין לכם. השידור הציבורי הוא של כולם. וכמו שאני סובל בשקט תוכניות משמימות על דת שלא מחדשות כלום כבר 2,000 שנה, כך אני מבקש שתשמרו על ציפור נפשי. היכולת לחייך. להגיד דברים מצחיקים על מסורת רצינית. כידוע המפתחות לאלוהים לא אצלכם. היהדות היא לא רק אתם. וצודקים אתם שצריך שיהיו גבולות (אגב גם למדינת ישראל. לא רק להומור), אבל הסאטירה טבעה למתוח את הגבולות. להכריח אותנו לבדוק שמא צריך לעדכן גירסה בתוכנת ההפעלה שלנו? ומדי פעם צריך, מה לעשות...
תגובות לכתבה(125):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 89.
    יאללה אז בואו נעשה גם סאטירה על השואה!!! צחוקים מה יש?!
    אליהו 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בואו נעשה גם על ההומואים והלסביות?! יא מתחנגל!!! אה... רק צוחקים איתך אח שלי, מה יש?
    סגור
  • 88.
    הומור ????חחח
    רועי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היהדות האורתודוקסית עומדת בגאון אלפי שנים ושום תכנית ושום דבר לא יכול לערער אותה שילוב של פסוקים וציטתות זה פשוט דמגוגיה זולה התכנית מבזה את קדושי ישראל וגדולי האומה העברית זה לא הומור בריא זה שנאה עצמית
    סגור
  • 87.
    ליצן החצר
    אודל 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חתיכת ליצן מי שכתב את תוכנית המעפנה הזאת
    סגור
  • 86.
    תוכנית מגעילה
    גל 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עוד חייזר קם לבלבל במח.
    סגור
  • 85.
    אח
    יהודי כמוך 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחשלי יש צחוק ויש ליצנות שהיא לצחוק על האחר ולעבור את הגבול לציניות
    סגור
  • טען עוד
  • 84.
    קופטאש כנס
    היהודי האמיתי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה מדומיין ברמות על חשבתי אתה גבר, כנראה שהסטלות לקחו אותך למקום לא טוב, פוסט מזוייף שלך, מתנשא ושיקרו. התוכנית המפגרת הזאת היא חילול השם אחד גמור וטיפשית,כנראה אתה אותה בחינה.
    סגור
  • 83.
    איזה תגובה של "בורות" מדהים כמה נחות
    משה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עע
    סגור
  • 82.
    היהודים באים קורעת מצחוק
    אני 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שנונה, משעשעת, בוטה. כפיים!!!
    סגור
  • 81.
    אונניה
    גיא 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קופטש רק אתמול גילית את עצמך. סתום את הלוע.
    סגור
  • 80.
    א
    א 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה שטויות אתה כותב... התוכנים מראה את ריבונו של עולם ואת הצדיקים,, משה רבינו אסתר המלכה ועוד, בצורה מעוותת ובזויה,נאם זה חוש ההומור שמצחיק אותך, זה עצוב, אתה מסכן, לא חסר דברים לצחוק עליהם, תצחק על עצמך אולי , מה בבטוח שאנשים כמוך וכמו בתוכנית הזו, לא יצחקו בעולם הבא
    סגור
  • 79.
    דרך אגב שמו של אבינו
    אניהיא 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יצחק.זאת אומרת משם כוחנו.אבל אצלנו כולם רוצים להיות ישמעאלים!!
    סגור
  • 78.
    היהודים באים אינה תוכנית הומור
    נעמה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זו תוכנית עמוקה ויותר כואבת משהיא מצחיקה. היא מביאה נקודת הסתכלות חדשה על הסיפור ההסטורי/ מקראי ולרוב לא עושה חסד עם הצופים אלא פוערת פצעים כואבים. מי שרואה בנרטיב היהודי ציוני את סיפורו האישי לא יכול לראות היהודים באים ברצף ובהומור אלא בכובד ראש כמראה בוחנת לחשבון נפש. ובאופן כללי, בקשר לנוער, לפני ששוחטים להם פרות קדושות, כדאי שידעו קודם מי היו אותן פרות ולמה אכן נתקדשו
    סגור
  • 77.
    גיל קופטש משעמם
    האנטישמים באים 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טרחן זקן ולקקן
    סגור
  • 76.
    זה הומור זה? (ל"ת)
    משה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 75.
    התרבות היהודית ללא תפגע (ל"ת)
    משה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 74.
    איזה יופי כאן במדינה של היהודים על הכל מותר לצחוק
    אחמדינג'אד 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בטוח יתנו לי לצחוק גם על השואה וגם על הנשים, כמה טוב שאין חוקים לצחוק במדינה הזאת...
    סגור
  • 73.
    הומור ????חחח
    רועי 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היהדות האורתודוקסית עומדת בגאון אלפי שנים ושום תכנית ושום דבר לא יכול לערער אותה שילוב של פסוקים וציטתות זה פשוט דמגוגיה זולה התכנית מבזה את קדושי ישראל וגדולי האומה העברית זה לא הומור בריא זה שנאה עצמית
    סגור
  • 72.
    תודה
    יעלית 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרגמת מחשבותיי למילים בדיוק מפליא.
    סגור
  • 71.
    כל מילה בול במקום (ל"ת)
    אחד 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 70.
    לאנשי ה"תרבות" והשמאל מותר הכל...
    בוב 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשעה שלאחרים אסור כלום מוחלט.... מוסר כפול של מושחתים...
    סגור
  • 69.
    בושה וחרפה
    חסוי 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תלך לעדות שחוק מי דת אחרת לא מדת של תורה קדושה התורה היא מתחדשת בגלל זה זאת תורה אמיתית היא היתה מתחדשת זה לא היה תורה
    סגור
  • 68.
    תוכנית מעולה
    אביגדור רימר 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוכנית מרחיבת דעת ומוסיפה זוויות חדשו.ת למסורת . ככה צריך ללמד את ההיסטוריה היהודית
    סגור
  • 67.
    ראש הממשלה המושחת ושריו המושחתים גם הם
    חוח 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    4 9
    מהווים סכנה לעם ישראל הרבה יותר מאיזושהי תכנית קומית. ליקוי מאורות כללי של הציבור הדתי מהצד הקנאי.
    סגור
  • 66.
    מדוייק
    אליה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    8 7
    בדיוק. יישר כח גיל. חלך לאורייתא
    סגור
  • 65.
    אמונה קטנה
    צחוק 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    6 7
    צודק קופטש.אני שומר תורה ומצוות וראיתי את היהודים באים פעמיים או שלוש.ממש ממש שיעמם אותי והפסקתי.מי שחי בישיבה כמו רובוט אין לו ממש אמונה.המוחים עושים הפוך רק מחיים את התוכנית.וכי זה לא ביטול תורה? השם ירחם.אחלה קופטש
    סגור
  • 64.
    בור ועם הארץ
    קובי 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    13 10
    חתיכת אפס מפגר יש דברים שלא צוחקים טל עושים מהם צחוק לכל דבר יש גבול
    סגור
  • 63.
    תודה לך גיל
    יונתן 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    10 10
    הקול השפוי בים של שנאה. אין לי ספק שאלו שמוחים כנגד התוכנית מעולם לא ראו אפילו מערכון אחד. התוכנית היא סאטירית ומאחורי כל מערכון מסתתר מוסר השכל קטן הרלוונטי לחמנו אנו. אז הם משתמשים בדמויות מהתנ"ך, אז מה? זה שלנו. מספיק להתמרמר על כל דבר יש מספיק חרא להתמרמר עליו במציאות של ימינו אנו.
    סגור
  • 62.
    טיפש,"צחוק עשה לי אלוקים"אבל לא ממנו!!! (ל"ת)
    עד מתי נסבול טמטום?? 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • העיקר לצטט מהתנ"ך..
    יוסף ואחיו 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש ראיית זהב שלפתה אדון קופטש! תתבייש
    סגור
  • 61.
    ליצנים ואטומים לב (ל"ת)
    יואל 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • 60.
    נו באמת
    אמונה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    9 8
    גיל, קצת קשה בתקופה פוסט פוסט מודרנית להסביר שיש דברים שהם קודש. לא צוחקים עליהם. גם בגלל עצמיותם וגם בגלל המאמינים בהם. אתה יודע, יש כזה דבר.. קודש, מוסר,כבוד אהבת אדם וכו'. להבדיל, גם כשצחקו על מוחמד לא אהבי את זה. משהו בסיסי בנו הולך ונפגם אם מצליחים לצחוק ככה על הקודש פנימה
    סגור
  • 59.
    יש דברים שלא צוחקים עליהם
    שילה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    20 10
    אף אחד לא אוהב שצוחקים על מה שהוא מאמין בו. לא משנה כמה חזקה ובלי תנאים היא. יש דברים שפשוט לא צוחקים עליהם. למרות שזה ממש מצחיק.כמו שלא מספרים בדיחות שואה, בדיחות שחורות וגזעניות(שוב למרות שזה יכול להיות מצחיק)
    סגור
  • 58.
    גיל הקטן
    רן 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    12 9
    אתה איש לא חכם וסטלן לך תעשן ותעזבו אותנו בשקט.... נגמרו הימים שאנחנו שותקים
    סגור
  • 57.
    המחאה נגד 'הערבים באים': "עד כמה קטנה וחלשה האמונה שלכ
    דוק 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המחאה נגד 'הערבים באים': "עד כמה קטנה וחלשה האמונה שלכם?"
    סגור
  • 56.
    רגישות
    טאקט 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כל אחד יוכל לראות ולמצוא משהו בתכנית. חופשי לדעתו. הבעיה פגיעה ברגשות, חוסר רגישות חוסר אחריות ציבורית. מספיק שתיפגע קבוצה של מסורתיים, כדי להוריד את התכנית . כמו שלא הסכימו לנגן וואגנר על מנת שרגשות ניצולי שואה לא יפגעו. קצת שכל , הורידו את התכנית ושימו אותו בערוץ נישה קטן יותר . פחות נפגעים
    סגור
  • 55.
    זה יפה לכתוב, אבל מה עם לחשוב??
    David 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    8 8
    יקירי, אני באמת מרחם עליך דעותיך מתיפיפות למדיי ואין בהן שום תוכן אמיתי, הכל חוטא מהנושא, הוצאת פסוקים מהקשרם האמיתי, בדיוק כמו שעשו בתוכנית המעוותת הזאת, וזה רק מעיד על השכל שאני בספק בכלל קבלת ממנן משהו, אתה מנופף בפסוקים כאילו למדת משהו בימי חייך הדלים מכל שמץ אמת וערך, קח לדוגמא את הפסוק הראשון שהבאת; ששרה אימנו אומרת 'צחוק עשה לי אלוקים' פירוש הפסוק בלי בכלל להכנס לעומקם של דברים (כי את זה הרי אתה לא תתפוס) הינו; שרה כבר הגיעה לגיל שבו אי אפשר להביא ילדים (מעל 90), וכשהודיעו לה שעוד שנה תלד בן לא חשבה שזה אמיתי אלא צחוק, ועל חוסר אמונה בדקות כזו היא נענשה, ואתה עם הדיבורים שלך תיהיה בטוח שלא תצא מזה בלא כלום, וכן אל תשכח ששרה היית חייה לפני יותר מ 3,000 שנים אתה לא באמת מבין מה היא אמרה, אל תיתמר להביא פסוקים לפני שאתה בכלל יודע פרשת שבוע. והודגמא השניה שלך 'ונשמח ונעלוז בדברי תורתך' מלשון שמחה לא מלשון הוללות, ובדברי תורתך לא על דברי תורתך.. אם היית קצת מבין היית יודע כמה שמחה ואושר מביאה התורה לאדם, מה שחסר לאדם ממורמר כמוך, אתה גזען שאומר על המוסלמים מו שאומר על המוסלמים שהם..
    סגור
  • זה שלמדת תנ"ך לא אומר שאתה לא טיפש. אתה מייצג את הבעיה
    צוצלי 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הפרשנות למקרא בעיניך היא רק שלך. ועכשיו גם תגיד כי אני הדיוט כי ציטטתי את האימרה 70 פנים לתורה.
    סגור
  • 54.
    כשנראה פרודיה דומה על הומוסקסואליות מעניין מה תהיה התגו (ל"ת)
    צבועים 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    21 5
    סגור
  • ירעדו אמות הסיפים
    עופר 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אם חס וחלילה יעשו פרודיה סאטירה על הלהטבים המדינה תרעד כל יפי הנפש יפגינו מול התאגיד ויגידו שהדבר יפגע ביחסים עם מדינות אירופה הנארות ושהדבר יפגע בתירות והנשיא יזעק זה לא עמי
    סגור
  • 53.
    האמונה שלנו כל כך חזקה שאנחנו נלחמים עליה עד זוב דם (ל"ת)
    סתיו 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • לא של כולם
    בייקון זה טעים 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי שלך, אבל לא שלי ולא של הרבה. די עם זה כבר
    סגור
  • 52.
    יש נושאים שלא מתאים בהם הומור!!!כמו השואה וקודשי ישראל (ל"ת)
    יהודי 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    20 13
    סגור
  • 51.
    ראש פתוח
    אסתר 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    9 6
    זה מה שאנחנו צריכים בימים אלה כשמישהו כיבה את האור והשאיר חלק גדול מהעם הזה בחושך. ירבו כמוך גיל.
    סגור
  • 50.
    עובדי אלילים
    ד. מיכאל 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    11 11
    כל המתנגדים לסטירה הם בדיוק כמו מוסלמים פנטים, חסרי השכלה ותרבות, ליהודים אין בעיה עם סטירה על היהדות, לאנשים קטנים ועלובים, יש בעיה שקשורה בפרימיטיביות.
    סגור
  • זה לא סטירה. זה סתירה במסווה של סטירה.
    אזרח 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ותפסיקו לשחק אותה "פתוחים" ומתקדמים. מי זבז לאחרים מעיד על ההיפך מזה. קטן ועלוב הפוסל במומו.
    סגור
  • 49.
    תוכנית חשובה מאוד
    יהודיה 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    15 11
    כל הכבוד לתוכנית המחזקת את הזכות לצחוק על עצמנו ולבחון את אמונותינו. אין זה אומר כי אנו פוגעים ביהדות ובמסורת. היהדות היא של כולם! חבל שחלק מהאנשים בוחרים לנכס לעצמם את היהדות ולסרב לקבל דעות שונות.
    סגור
  • 48.
    גיל פוטש
    יעקב 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כבר שנים שגילה לא מצחיק אפילו את השמאלנים
    סגור
  • 47.
    גיל פוטש
    יעקב 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    4 7
    אתה ליצן קטן שלא מצחיק שנים,
    סגור
  • 46.
    לעוות אמת זה לא צחוק
    אסתר 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    10 11
    אתם מעוותים את האמת ומלמדים דור שלם רק שקר ולועגים על הכי קדוש לנו
    סגור
  • אמת בשבילך אבל בשבילי לא
    חגעכ 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז תצאו מהפרימיטיביות ואל תטיפו לנו מה לומר.
    סגור
  • 45.
    היהודים באים.
    חנה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לפני שנים צפיתי באחת התוכניות וממש בכיתי. כאב לי הלב לראות איך מושפלים גיבורי התנ"כ הקדושים שלנו. עברו שנים והתוכנית חזרה ניסיתי לצפות בה שוב ואותה תחושה של כאב על ביזוי קודשי ישראל מילאה אותי שוב. הומור טוב לא אמור לפגוע ולא אמור לצער בצורה כ"כ מוחלטת ואני חושבת שהתורה הקדושה צריכה להישאר מחוץ לתחום הבידור והסאטירה. ולגיל קופטש ה"צדיקן" אנו לא דואגים לנוער שלנו .הנוער שלנו לא רואה את השטויות שלכם. לנוער שלכם אני דואגת שההכרות שלו עם ספר הספרים עוברת דרך המסרים העקומים אותם אתם מעבירים. כן,צר לי עליכם בורים ועמי ארצות!!
    סגור
  • והיהודים הולכים- והארץ לעולם עומדת
    ושבעת בניה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    7 3
    גיבורי התנ"ך כבר מתו מזמן. ולא שמעתי שמישהו מהם ביקש ממך להיעלב ולבכות בשמם. אדרבא, חכמינו זכרונם לברכה אמרו שהמעלה הכי גבוהה היא "שומע ביזיונו יידום וישתוק". וחוץ מזה, הם גיבורי התרבות שלנו כחילונים לא פחות משהם שלכם והגיע שתתחילו להפנים שאין לכם מונופול על היהדות. וביהדות לפי התפיסה שלנו הם היו, מה לעשות, אנשים בדיוק כמוני וכמוך. ובדיוק בגלל זה מותר לנו לצחוק עליהם או איתם כמה שאנחנו רק רוצים. צר על בורים ועמי ארצות? לי צר על בורים ועמי ארצות שבשנת 2020 עדיין מאמינים שהעולם בן 5780 שנה ושאלוהים הגדול מאוד אכפת אם אתם מדליקים את האור בשבת. נו ניחא.
    סגור
  • 44.
    תפסיק לבלבל את המח.
    נועם 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    10 13
    תפסיק לבלבל את המח.יש דברים קדושים שלא נוגעים בהם.לא כל דבר צריך לעשות דחקה.
    סגור
  • 43.
    לעג לכל הדתות
    גל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    8 8
    אם היו לועגים לנוצרים לבודהיסטים ולמוסלמים התגובות לגמרי היו אחרות ככה נריאית צביעות מזוקקת!
    סגור
  • אני יהודי ואני צוחק על עצמי ולא על אחרים
    עומר 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כי אני לא ילד בן 3
    סגור
  • 42.
    לא, אנחנו לא מפחדים מהתכנית הזו
    עטרה אדלדטיין 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    7 9
    אנחנו לא מפחדים מהשפעה או קלקול בציבור שלנו, אנחנו חוששים מהבורות בציבור החילוני שיחשוב שזו האמת. והעיקר, וזה לא מתוך חשש, אלא מתוך כבוד לערכים שעליהם נבנה לאורך דורות עם ישראל ועתה באים ורומסים ברגל גסה ולועגים למסורות ולערכים הכי מקודשים והנשמה כואבת.
    סגור
  • 41.
    יש הבדל "דק" בין לצחוק לבין ללעוג (ל"ת)
    דמגוגיה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    17 6
    סגור
  • 40.
    אין קשר בין זה לאמונה חלשה, לא הבנת כלום (ל"ת)
    שכל ישר 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • 39.
    רחמים עליך אדון גיל
    אני 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    20 10
    רואים את העצב והדיכאון בעיניים שלך! אנחנו בטוחים ביהדותנו. אתה מסכן...שרחוק כ"כ..ולא מצליח לשמוח באמת מ"תענוגות" חייך השקריים
    סגור
  • רק אדם אשר רע לו פנימה יכול להוציא מנשמתו מילים כאלו אל
    יונה 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתבייש לך
    סגור
  • 38.
    השאלה היחידה הרלוונטית לסידרה כמו "היהודים באים" היא...
    מיכל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    11 6
    איך לא כתבו כזו סידרה קודם... מוצאת עצמי צופה בפרקים ולפעמים, כשזה עשוי ממש טוב - אפילו בוכה מצחוק...
    סגור
  • 37.
    גיל קופאטש אתה סתום
    שיר 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    17 13
    כשילד חילוני רואה את זה, הוא מתמלא ברגשות זלזול לדתיים. הוא מאמין באמת ובתמים שכל הדתיים טיפשים, נוצרת אצלו אפליה. ייקח שנים עד שהוא ( אולי) יבין איזה מוחות ענקיים קיימים בתרבות היהודית. אני אגלה לך, אכן דתיים לא רואים את זה, לכן לקח ארבע עונות להתעורר. והסימן הכי גדול לאטימות ולשנאה שהתלבשה בחילוני הממוצע הוא הצורך להלחם על תכנית שפוגעת האחיות, כאילו שנגרמו הדברים בעולם לצחוק עליהם התרבות החילונית הגיעה לרמת שטחיות כל כך נמוכה, אין רצון או כח להתעמק בשום נושא שהוא לא האירוויזיון, ליגת האלופות או שנאה לדתיים. תשאל חילוני מי היתה אשתו של אברהם, כמה זמן עמד כל בית מקדש, מי החריב אותם, מתי, על מה מסופר קודם, נח והמבול או הסנה הבוער... נראה כמה תשובות תקבל. זה מה שצריך לצפות מהעם היחיד בעולם שחזר לארצו, שנשאר נאמן לתורה, נאמן לארצו ונשאר ביהדותו למרות מה שעבר במשך 2000 שנות גלות? אז לך, קדימה, שים לך עוד פרק על איך צוחקים יוצרים פירוד... המתכון המעולה ליצירת חברה ישראלית מגוונת אה סליחה, סבלנות וקבלה זה טוב ויפה רק מול אתיופים, ערבים, ולהטבים.
    סגור
  • 36.
    תקשורת
    דודו 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    2 8
    אני מקווה שבורא עולם יקח אותכם בקרוב ואז תנסו לצחוק איתו אתם שונאי ישראל . סתם נבלות כול התקשורת
    סגור
  • 35.
    וואווו איזה עיוות וסתירות
    יהודיה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    14 6
    תוך כדי הציטוטים שלך אתה מפרש ההיפך מתוכן הציטוט. 'ובמושב ליצים לא ישב'- זה מה שכתוב בתחילת ספר תהילים. אתם ליצים! לא ליצנים של פורים! פשוט ליצים! וזו לא מחמאה
    סגור
  • 34.
    היהודים באים
    לת 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    7 5
    מה חדש תגובה רטורית.תתביש לך אדם מגעיל, די לצחוק ,לדרוס, עליינו. זה גורם לך ריגוש נכון,אז כל מה שנכתב כאן מתגלגל אותך. מגעיל
    סגור
  • 33.
    למה נפגעתם מאברי גלעד? (ל"ת)
    שמעון ביטון 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 32.
    חוש חמור
    אני 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    9 2
    בלי להעליב את החמור
    סגור
  • 31.
    עד מתי רשעים יעלזו. בקרוב השם ינקום ברשעים כאן 11 (ל"ת)
    ליאת 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סגור
  • פשוט לא
    בייקון זה מדהים 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי עם הפרימיטיביות!
    סגור
  • 30.
    האם זה הומור
    יהודה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    9 8
    לא מדובר כאן בהומור אלא ביחס מגעיל לכל דבר יקר וקדוש. לכל דמות מהתנ"ך או חז"ל. אם משהו היה מעליב או מזלזל או פוגע בהורים שלך בצורה הכי כחולה ומגעילה דם היית צוחק. האבות הם אבותיו. של כולנו
    סגור
  • 29.
    גיל ממי
    מישהי לא כ"כ אינטלגט 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    5 6
    גיל ממי, יש דבר כזה שנקרא "כבוד". לא היית צוחק על זקן כשהוא צריך שיאכילו אותו, או על האפיפיור בטקס דתי גם אם זה נראה לך חסר משמעות מתוך הוד רוממות אתאיסאית. האינטילגנציה של הקוראים לא כ"כ ירודה כדי לא להבחין עד כמה התגובה שלך מטופשת.
    סגור
  • 28.
    כאן 11 ליצנים עלובים רשעים
    ליאת 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    11 8
    אנו כל עם ישראל שאוהב את בורא העולם ותורתו נגן על כבודו וכבוד התורה וכבוד הצדיקים.לא נתייאש . לאורך כל ההיסטוריה עברנו אנטישמיות בכל העולם ולא התייאשו .לצערנו גם בארצנו יש אנטישמיות תוכנית של ערב רב .רשעים תחרקו שיניים .אנחנו נתחזק יותר ויותר לעשות עוד מצוות ולקיים את התורה הקדושה
    סגור
  • 27.
    ואם זה היה תוכנית נגד צמחונות היפסטרים ושיווין?
    מהזבמשנה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    13 8
    יש לצחוק ויש להפוך נושא לצחוק ...בבקשה אל תחרטט כשההבדל מובן לכל מי שיש לו איפה שכל
    סגור
  • ראית את המערכונים על שלמה המלך? כנראה שלא.
    גל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    צוחקים ועוד איך על צמחונים וטבעונים.
    סגור
  • 26.
    כל הכבוד קופטש
    פיני 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    10 7
    תוכנית הסאטירה הכי טובה שיש היום בטלוויזיה אכן
    סגור
  • 25.
    אדוני התבלבלת
    יואל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אתה לא מבחין בין ליצנות לחוש הומור. מה הקשר בין תוכנית העושה חוקא והיטלולא ממורשת אדירה ופוגעת בעם שלם לבין חוש הומור שכול כולו מטיב הן עם האומרו והן עם השומעו. כדאי שתעשו חשבון נפש עם עצמכם. עלנו אתם או לצוררנו.
    סגור
  • 24.
    יש גבול
    דרור 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הייתי איתם עד שהם פגעו בתוכנית זומביט
    סגור
  • 23.
    אדוני התבלבלת (ל"ת)
    יואל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 22.
    פ
    סליה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה הינדוס תודעתי אשר משפיע על מוחות ילדים שגם כך ללא שורשים כי למדו בבתי ספר ממלכתיים
    סגור
  • 21.
    בושה וחרפה. אין לך טיפת כבוד? (ל"ת)
    יהודי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 20.
    אולי אנחנו כן האחים... (ל"ת)
    רגב 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    החילוני תמיד צריך להתיישר לדתי
    אייל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אתם רוצים לאכול כשר בפסח, גם אני. אתם רוצים לשלם עוד 20% על כל מוצרי האוכל שלכם בשביל כשרות , גם אני. רוצים מקוואות מהתקציב המשותף שלנו , קחו. רוצים תעשייה של כשרות במסעדות, עליי. אבל שתהיה תוכנית טלויזיה שלא באה לכם טוב בעיניים, ואתם יכולים סתם ללחוץ על כפתור השלט ולא לראות אותה, זה אתם לא מוכנים. נשמע פייר.
    סגור
  • 18.
    כמה שברירית אמונתם של הדתיים
    בן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    6 8
    תוכנית מדהימה ועמוקה. נראה כי לכותבים יש ידע גדול בהרבה מאשר לרוב הרבנים שקפצו כאן
    סגור
  • עמוקה... WHF?
    בת ישראל 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחח עמוקה... רדודה כמו בריכת קטנטנים מלאת שתן. מצחינה. רדודים רדודים, לכו לצפות בתוכניות כמו האח הגדול ושאר ההבלים שלכם, תעזבו את העומק לנו.
    סגור
  • 17.
    חנפן
    נתן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    13 13
    עכשיו אתה בטוח אחד מהשבט, רק מעניין אם היית מדבר כך על דגל ישראל,על מגילת העצמאות,על יום העצמאות,על המסתננים,על הלהטבי"ם ועוד ועוד כל הקדוש לשבט
    סגור
  • היהודים באים צוחקים גם על נושאים אלו
    איתן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אבל רק הגאדסטים היהודים נפגעים
    סגור
  • ראינו כמה מקום
    . 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נתנו ללאטמה בערוץ הראשון היא עלתה רק אחרי שעשו שינוי משמעותי בצוות אגב יצא פחות מצחיק מהמקור וגם דאגו שישמרו על כל הקדוש לשמאל
    סגור
  • 16.
    שינאה מהונדסת במסווה הומור
    רמי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    20 16
    לא מצחיק. עד 'כאן'.
    סגור
  • הגדרה יפה. (ל"ת)
    שיר 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    ההידרדרות בביצוע את רצון החרדים והרבנים כנסו...
    דתיציוני 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    14 10
    תהיה מהירה מאוד לכיוון מדינת הלכה. ולכן כדי למנוע בושה בעוד 100 שנים מהיהודים אל תתנו לחרדים שום מונופול על הדת היהודית והאמונה. וגם השליטה שיש להם היום על הדת שמכופפת לכולנו את הראש גם מוגזמת.
    סגור
  • שטויות במיץ. אנחנו רחוקים מאוד ממדינת הלכה.
    חן 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    8 3
    במדינת הלכה היית חוטף חזק. במציאות של היום אתה כותב פה מה שבא לך (ומשדר מה שבא לך) ואף אחד לא יכול לעשות לך כלום.
    סגור
  • דיקטטורה
    שם 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    4 6
    דיקטטורה דתית זה מה שאתם רוצים ? כמו באירן ..
    סגור
  • 14.
    מרגיז שיש כאלה שלוקחים מונופול על אמונה (ל"ת)
    דתי ציוני 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
  • לא שווה תגובה
    נתן 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ..................................
    סגור
  • 13.
    אנסה להסביר
    משה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    15 13
    לא בטוח אם תבין את משמעות המילה' קדוש' כי כפי הנראה אין דבר שהוא קדוש לך. אבל קדוש אין הכוונה שזה דבר רגיש,אלא דבר חשוב בעצם עד כדי שכאשר אתה מזלזל בזה אתה מזלזל בעצם הקיום שלי. כי הדבר ההוא הקדוש לי הוא הוא מהות קיומי.
    סגור
  • אז אסור להעביר ביקורת? כי זה קדוש?
    גל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אין לכם מונופול על האמונה, על הדת, על התורה. מותר לפרש אותה גם אחרת ממה שאתם חושבים ומאמינים כי רבנים אחרים פירשו אותה כך ואתם בעקבותיהם. חוץ מזה, אין דבר כזה קדוש. דבר הוא קדוש בגלל בני אדם שמאמינים שהוא קדוש. בעיניכם דבר שקדוש לעמים אחרים הוא טמא ותועבה. ואף אחד לא מלגלג - תצפה, אולי תבין.
    סגור
  • לבזות אסור
    נתן 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מה לדעתך ההבדל בין ביזוי לביקורת ? תחשוב לבד
    סגור
  • אין לכם מונופול על החוק
    איש 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא רק שופטים יחליטו איך לפרש אותו, ולא רק אתם תחליטו מי יהיה שופט, בעיניי אורן חזן הוא נשיא בית המשפט העליון ואתה לא תחליט לי.
    סגור
  • היהודים באים
    מנש 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואז לא תהיה סאטירה כי כל לכל אחד יש משהו קדוש אחר
    סגור
  • אהההה
    אההה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אז נשמע כאילו אתה מתבכיין
    סגור
  • 12.
    רשעים
    שפוי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    33 13
    קודם כל לא מדובר בהומור עצמי כי ליוצרי הסדרה אין קשר לדת ולערכים היהודים . דבר שני מותר שיהיה ביקורת על התנך אבל כשיש דיון רציני שבו מגיבים שני הצדדים . יוצרי התוכנית חושבים שמותר להם לעשות הכל כי זו תוכנית סאטירה ו"הכל בצחוק" אבל המסרים האלו מחלחלים עמוק לתודעה הישראלית ואנשים שלא למדו מספיק ולא יודעים שכל מה שהם מציגים וטוענים זה שקר יכולים להתבלבל. דבר אחרון אם היו עושים שיימינג לילדים שלכם בפייסבוק הייתם אומרים לו אם לא נראה לך אל תכנס? המסר יוצר שינאה ופילוג בעם. התוכנית יוצרת יותר נזק מאשר תועלת וגם חילונים שנהנים ממנה נפגעים בדרך כזו או אחרת
    סגור
  • איך נפגעים החילונים?
    גל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הסדרה לא מיועדת למי שאינו בקיא בהיסטוריה. זה בערך הדבר היחיד הנכון שאמרת פה, וזה ידוע. ואיך תיפגע מזה אם לא תצפה בזה? אם נדבר על הסתה, מי שצפה בה עלול לפגוע במי שאינו צפה. זה לא המצב. אם לא תצפה, לא יקרה לך כלום. אם תצפה, לא עלינו, יהיו לך תהיות וביקורת על התנך.
    סגור
  • על חשבון מי?
    נתן 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על חשבון מי אתה מבזה ? מהכסף שלי?
    סגור
  • מבינה אך לדעתי עדיף חופש ביטוי
    רונה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מבינה את כל שאמרת ואת הפגיעה אך פגיעה בחופש הביטוי במקרה הזה לטובתך ופעם אחרת לרעתך לכן עדיף בכלל לא להכנס לוויכוחים האלו גם אני מקבלת את הדברים שאמרת ואת הביקורת והחשש על ההשפעה של זה על הדור הצעיר ופיתוח שנאה אך עדיף חופש ביטוי ושאני אדאג לחנך את הילדים שלה אחרת
    סגור
  • טוב. אז נגיד לאברי גלעד שימשיך להצליף
    . 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בתוכנית היהודים באים ושיפסיקו לבכות
    סגור
  • 11.
    אכן
    מל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מסכימה עם כל מילה.
    סגור
  • 10.
    זו לא הגדרה נכונה של אמונה
    אחד 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    6 8
    אמונה זה כמה שאנחנו מחוברים אחד לשני, ואז ביחד יש כלי להתחבר לקב"ה. אין שום עניין עפ"י התורה לחטוא ולבזות את התורה כדי לעמוד מול זה ולראות כמה אני לא נופל לתוך זה, כמו שבנאדם לא יבזה את הוריו, גם אם זה לא יגרום לו אישית לזלזל בהם. עצם זה שאנשים אוהבים את הסדרה הזו, מראה שהם מחשיבים יותר הנאה עצמית ללא חשבון, על גבי חיבור לאמת, חיבור לסביבה באופן של טוב ומטיב.
    סגור
  • אז למה אתם מקשקשים על מבחנים שאלוהים מעמיד אנשים
    גל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו הומואים? לפי מה שאמרת עכשיו, רבנים הם חרטטנים, ואין שום בעיה להיות הומו ולממש זאת, כי זה לא מבחן.
    סגור
  • 9.
    אמונתינו חזקה -זה לא אומר שתזלזל בה!
    עזרא 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    13 11
    לא אתה . ולא שכמותך.
    סגור
  • 8.
    מתי יוצאת סידרה הערבים באים??
    ראובן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    25 8
    רוצים גיוון..
    סגור
  • נראה לך?מהם הם פוחדים (ל"ת)
    אסף 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 7.
    להשפיל את האחר זה מאוד מצחיק אותך?
    קותי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    21 9
    מי שתמורת הומור דלוח מוכן לפגוע באחר שיחשב מסלול מחדש על הפלורליזם שלו
    סגור
  • 6.
    עד כמה קטן השכל שלך?
    המגיב הראשון 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    17 12
    המוחים כלפי התכנית, מוחים כנגד היחס המזלזל, מימון תכנית אנטי מוסרית מכספי הציבור. כל כך קשה להבין?! לא כל מפורסם הוא כשרוני
    סגור
  • מה לא מוסרי בה?
    גל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כל מה שמוצג שם ואינו מוסרי הוא מעשים שנעשו בתקופת התנך. זו ביקורת על חוסר המוסר שבתנך. ויש הרבה דברים שמעטים מרוויחים מהם ועדיין ממונים מכספי ציבור, לדוגמא ישיבות והתנחלויות.
    סגור
  • ניפגש עוד 50 שנה
    . 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונראה אם אתה עדיין תחשב כאדם מוסרי. מוסר בני אדם הוא דבר שמשתנה. וכמובן הדרך שמציגים אותה לעומת הבנת הדברים בשכל ולא ברגש.
    סגור
  • לפי מה שלמדתי
    גל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיים מוסר אוניברסלי שהשאיפה היא להגיע אליו. קיימים חוקים שנכונים לזמן ומקום בתרבויות שונות, וזו אתיקה, ולא תמיד היא מוסרית.
    סגור
  • 5.
    כל מילה פנינה גיל!!!צודק לחלוטין (ל"ת)
    מלכה 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    17 22
    סגור
  • 4.
    לדעת להתחשב ברגשות של הזולת גם אם אתה לא מסכים איתו
    קפלן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    15 8
    אחרי דיבורים כל כך נאים אשאלך שאלה מה היית עושה אם באותה מידה היינו עושים תכנית. של הומור כמובן שנועדה לעשות את הדבר החשוב לעלות חיוך שנראה שהדבר הזה חסר לכם אבל התכנית היתה על כל אותם הורים שבניהם היו חללי צהל ואני יתחיל לעשות הומור על הבכיות שלהם ואז כמובן יבואו וישאלו איך אתה עושה דבר כזה ככה לפגוע ברגשות ואטען להם כואב לכם לראות את זה בבקשה כבו את זה ואל תראו אני מקווה שאתה מבין לבד שזה לא טענה משום שגם אם הם לא יראו את זה כואב להם שיש תכנית כזאת שפוגעת בנקודות הרגישות שלהם אותו דבר פה זה שכואב לנו זה לא משום שאם מישהו יראה אנחנו מפחדים שילך מהדת אלא משום שהתורה זה הדבר החשות לנו ואלוקים יקר לנו ואנחנו אוהבים אותו וכשמישהו שם ללהג אותו ואת תורתו איך זה לא יפגע בנו וחבל שלעשות הומור ותוך כדי כך לפגוע ברגשות של אחרים שלא משנה אם אתה סובר כמותם או מסכים איתם עדין יש להם רגשות ואתה פוגע בהם חבל שזה לא מונע מהם לעשות את התכנית וחבל שבסוף רק הדתיים הם שזועמים ולא קמים גם החילונים ואומרים חברה אתם פוגעים בנקודות הכי עדינות של ציבור שלם חבל
    סגור
  • 3.
    איזה יצור גיל קופטש... מביך (ל"ת)
    אורן 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    12 12
    סגור
  • 2.
    לא הכל זה אמונה
    אבי 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    12 9
    כשמישהו יורק על אמא שלך, זה לא "מערער לך את האמונה בזה שהיא קיימת" אבל אתה לא מסוגל לקבל את זה. אפשר לספר בדיחות יו מאמא.זה מצחיק אבל יש גבולות. אפילו בסאטירה. כבר ביסודי כשכולם עשו בולינג לחבר שלי, הבנתי שהטיעון ש"למען הצחוק הכל מותר" לא מחזיק מים.
    סגור
  • לדעתך ביקורת היא לא לגיטימית?
    גל 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי יש הבדל בין להדגיש את הבעיות והכשלים בסיפורים ובהיסטוריה לעומת לגלוג ותקיפה סתמית שאין מאחוריה דבר. האנלוגיה שלך ממש לא מייצגת את המצב במקרה של התוכנית. ממתי בריונות קשורה להומור?
    סגור
  • אפשר לתת ביקורת
    . 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המינימום הוא כשיש יכולת להגיב. התאגיד לא עומד במבחן הזה
    סגור
  • 1.
    המאמר שלך באמת נכון. אבל!
    Nati 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    21 8
    המחלוקת היא לא האם לצחוק אלא איך לצחוק. יש לדוגמא את אנדרדוס. לחלוטין צוחקים על היהדות. מה שקורה לי כשאני רואה אותם זה.. לצחוק. אבל כשאני רואה היהודים באים אני מרגיש בחילה ודמעות בעיניים. וזה כבר לא מצחיק.
    סגור
  • לא יבינו
    נתן 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא יבינו עד שילעגו למסתננים או חס וחלילה ללהטבי"ם,זוכר מה עשו למאיר אריאל ז"ל בגלל משפט אחד שאמר על הלהטבי"ם היה צריך לעזוב את תל אביב...חופש הביטוי יענו
    סגור
  • דוגמא מעולה! תודה! (ל"ת)
    יהודיה 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור