דעות

מקדמים את העיר: התחדשות עירונית כמפתח להצלחת בית שמש

עיריית בית שמש נכנסה לאחרונה לפיילוט מיוחד בו משתתפות סך הכל 12 רשויות, דרכו הרשות מתומרצת על ידי כל מתן היתר ליחידת דיור שתוקם. תהליכים אלו של התחדשות עירונית, תוך שמירה על הקיים, הם המפתח להצלחה
ד"ר עליזה בלוך |  6
עליזה בלוך (צילום שילת ועקנין)
עיריית בית שמש נכנסה לאחרונה לפיילוט מיוחד בו משתתפות סך הכל 12 רשויות, דרכו הרשות מתומרצת על ידי כל מתן היתר ליחידת דיור שתוקם. עליות המחירים והביקושים הגבוהים בעיר הביאו המון יזמים לקדם דיור בעיר. לצד זאת, תכנית האב להתחדשות העירונית שאנו פועלים לפיה, למרות שטרם אושרה, מדברת על יכולת נשיאה של 8500 יחידות תוספתיות בעיר הוותיקה.
על כן, אנחנו פועלים לטייב את התכנון כך שהעומס על העיר יהיה פחות וכך נוכל להכניס מתחמים נוספים להתחדשות. בעיר יש שלל תכניות וגיוון ביניהן, חלקן במתווה של מסלול רשויות ושאר התכניות במסלול יזמים שייטיבו עם מצוקת הדיור הקיימת בעיר. ההתעניינות עצומה ביחס למצב לפני מספר שנים. אנחנו עובדים יחד עם היזמים על תכנון שייטיב עם עתיד העיר תוך שמירת המוטיבים ההיסטוריים שבה. אם נעבור בפריסה ארצית נראה מתאם גבוה מאד בין אוכלוסיות וקהילות המתאימות וממתינות לתכניות פינוי בינוי לבין אוכלוסיות בדרוג סוציואקונומי נמוך.
עם זאת, המחשבה כי חידוש קורת הגג היא תכלית כל השינוי טעות ביסודה. חידוש קורת הגג היא מרכיב בתהליך השינוי. המשימה המרכזית שלנו היא להראות לתושבי האזורים הללו את האופק, את העתיד המתוכנן עבור העיר. שיתוף הפעולה שלנו, יחד עם הרשויות הארציות והיזמים, הינם קריטיים להצלחת העיר בית שמש. מדובר מבחינתי באינטרס לאומי. אם אנחנו נצליח לשמור על העיר מאוחדת ומגוונת בו זמנית, תוך המשך יצירת תהליכי עומק עם כלל הקהילות, נוכל להביא להישגים אדירים שהשפעתם גדולה לא רק באספקט המקומי.
 
אני תמיד אומרת שבית שמש היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל. אני מאמינה בזה בלב שלם, ואני רוצה כאן את הרופא החרדי, את איש ההייטק החילוני ואת המתכנת הדתי-לאומי. אני רוצה את כולם פה. בית שמש גם מספקת מבט קדימה למדינת ישראל, כך שהצלחתה של העיר היא בעיניי הצלחתה של המדינה. תהליכים אלו של התחדשות עירונית, תוך שמירה על הקיים, הם המפתח להצלחה. אנחנו עם המבט קדימה, באופטימיות ובנחישות. אין לי ספק שנצליח.
ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דר בלוך- את בסדר וכוונותייך טובות, אבל יש לך בררה ב
    משה 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיר ופרזיטים לרוב. לכן דשא לא יצמח שם
    סגור
  • 4.
    כל עוד
    הנחשלים 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עוד מרבית האוכלוסייה היא נחשלת, לא ניתן לטפח את העיר.
    סגור
  • 3.
    מי הפראייר שיגור שם וישלם ארנונה עבור החניוקם
    מחפשים חילונים לחלוב 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שראשת העיר מחפשת חילוניים עובדים פראירים כדי שישלמו ארנונה וימלאו את קופת העיר שבנויה מרוב דתי קיצוני. נראה את הדתיים הלאומים שיגורו שם, אפילו הם מבינים את הבעיה.
    סגור
  • 2.
    אם אתה חילוני אל תחשוב לקנות שם, טעות של הליף לגור שם
    לא לקנות שם 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חילוני שרוכש שם דירה עושה את טעות חייו, העיר הופכת לחרדית קיצונית ומחיר הדירה ירד פלאים, בסוף איזה דתי יעשה לך טובה וירכש ממך את הנכס ברבע מחיר.
    סגור
  • כל בעל טיפת השכלה לא יגע במקל בעיר הזו (ל"ת)
    משה 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בעיקר מדברת
    אחד שמכיר 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליזה בעיקר מדברת בסיסמאות בפועל לא קורה כלום וכלום לא מתחדש.
    סגור