דעות

כניסה קרקעית - מלכודת מוות

יצחק בריק בטור מיוחד: היום לא צריך להיכנס לעזה עם טנקים וחי"ר. כדאי במשך חודשים להמשיך בסגר על צפון הרצועה ולעשות הכול שכל אזרח עזתי יעבור לדרום ומי שנשאר מבחינתנו הוא טרוריסט. אני יכול לגרום לכך שיעזבו
האלוף במיל' יצחק בריק |  6
האלוף במיל' יצחק בריק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
האלוף במיל' יצחק בריק שמעל במה זו התריע מפני מערכה רב זירתית בטור מיוחד ל-ice: באשר למערכה בעזה: הרצון להתנקם מובן לי אבל אם נרוץ פנימה נקבל מכה הרבה יותר קשה ממה שקיבלנו עד עכשיו.
אחרי שהגענו לשם איך מטפלים בתת קרקע ובעשרות אלפי מחבלים שיוצאים ממנהרות מזנבים בנו ונכנסים פנימה? בוא נניח שאם אנחנו צריכים לטפל בת קרקע זה לא יקרה בשבוע שבועיים. זה אומר חודשים עם טנקים וחי"ר ובהיותנו שם חודשים אנחנו בעצם מטרה לאותם טרוריסטים כאשר בלילות ובימים יורים עלינו וזורקים רימונים, מטענים וכל מה שאתה רוצה ואנחנו נשחקים משום שאנחנו צריכים להישאר. השאלות הפתוחות: איך לטפל בתת קרקע? איך מביאים לכוחות מים, מזון תחמושת, חלקי חילוף לכלים שנפגעו? איך מפנים פצועים החוצה? כל זה בתוך עזה עם מנהרות של אלפי טרוריסטים שיוצאים ויורים. האם את כל זה בדקו והאם זה בכל זאת אפשרי? 
הכניסה הזאת יכולה לדרדר את האזור מידית. למשל: יהיו נפגעים אזרחים ביו"ש והעורף הישראלי יכול להתפוצץ. מה שהיה בשומר החומות יהיה משחק ילדים לעומת אינתיפאדה שלישית עם אלפי פורצים ליישובים שלנו ביו"ש. אנו יכולים למצוא עצמנו מסתבכים גם דרך רקטות של מיליציות פרו איראניות שמגיעות מתימן מעירק ומסוריה ועד שהחיזבאללה יכנס למערכה הטווח קצר. תהיה מלחמה אזורית עם עשרות אלפי טילים מדי יום והשאלה אם את זה אנחנו מחפשים?
 
היום לא צריך להיכנס לעזה עם טנקים וחי"ר. צריך במשך חודשים להמשיך בסגר על צפון הרצועה ולעשות הכול שכל אזרח יעבור לדרום ומי שנשאר מבחינתנו הוא טרוריסט. אני יכול לגרום לכך שיעזבו. למשל, חונק אותם חודשים עם המצור ושלא מגיע מזון, דלק וחשמל ובטח שלא חומרים להרכיב פצצות ורקטות ובמשך החודשים האלה הם נצורים בתוך המנהרות המחניקות והם לא יכולים להציץ החוצה כי כל מי שיציץ מאחור יקבל טיל על הראש או פגז. במצב כזה הם נעשים הרבה יותר חנוקים, יותר כואבים, מדוכאים כאשר אין מזון במשורה והמים במשורה אם בכלל. גם אם יש להם ציוד ומים לתקופה ארוכה עצם הישיבה בתוך המנהרות ועצם זה שכל מי שיוצא מהמנהרה נורה זה מחליש אותם. ואז אתה בעצם מכה בהם כשהם חלשים מספיק ויכול ליצור מצב שאתה לא נשאר בעזה ולא נשחק. אם צה"ל מתכוון להיכנס ולצאת הוא לא עשה שום דבר. נחטוף מכה קשה ולא נטפל בתת קרקע.
באשר לעידוד הגירת תושבי עזה אל מחוץ לרצועה - צריך להגיד לכל העולם שעזה היא לא שלנו, קחו אותה על עצמכם היא האחריות שלכם מכאן והלאה. מבחינתנו, לא מכניסים חומרי מזון ובניה ולא שום דבר ואף אחד לא יוצא לעולם לעבודה בישראל. אתם לא רוצים משבר הומניטרי? תביאו את המזון באניות ונבדוק מה יכנס ושום דבר לבניית רקטות מבלי לתת שום דבר מעבר. אם לעזתים לא תהיה פרנסה הם יקיאו את החמאס מתוכם. זה בעצם לחיות או למות. זה ייקח חודשים ואולי יותר אבל מדובר בתהליך פנימי שנעשה בשום שכל.
צריך להגיד לעולם שכל עזתי שרוצה לצאת תנו לו כיוון למדינות שאתם תחליטו. את זה נאשר וכל מי שירצה לצאת מעזה מבורך ואלה שאין להם לאן ללכת או לא נותנים להם לצאת יצטרכו לחיות בעזה וסביבתה בידיעה שאנחנו לא ניתן להם עבודה ולא נביא שירות מזון. כל העזרה תהיה מהעולם. שיהיה ברור: מי שיוצא מעזה לא חוזר אליה. אני מעריך שבמשך זמן מסוים כל מי שירצה להיות שם ירצה לצאת משם. הניצחון שלהם יהיה זמני כי כולם בסוף ימותו במנהרות ונהרוג את כולם.
 
מטרות המבצע בעצם חיסול חמאס והג'יהאד והמנהרות. יש היום סדר גודל של כ-40 אלף כאלה שנמצאים במדינת המנהרות מתחת לכל עזה כמעין עיר המנהרות. במסגרת כל מבצע בתוך עזה צריך להישאל: איך אנחנו מגיעים ומשמידים את חלקם הגדול ולא לתת לו להיות יותר ישות טרוריסטית בתוך עזה. הם היו מוכנים למבצע הזה שנים ויש להם כישרון והם מיומנים. הם ימלכדו כל בית, ישימו מוקשים על כל ציר כולל מקומות עוקפים. הם יצאו מהחורים שלהם ויזנבו בכל מה שנכנס. היום להיכנס במצב הנוכחי עם טנקים וחי"ר גם אם בתחבולה נהיה צפויים להיתקל במסך אש נוסח טילי נ"ט, מטעני צד, מוקשים והכניסה תגרום לשחיקה עם אבדות.
באשר לאיראן - איראן לא תצטרף למערכה אבל מספיק שהיא תפעיל את החיזבאללה. המליציות פרו איראניות בתימן ובסוריה יצטרפו למלחמה האזורית שהיא כמו פצצה גרעינית. בשביל זה יש את האמריקאים שמאיימים על האיראנים שאם הם בתמונה אז הם בעימות מול אמריקה. אנחנו לא נשרוד את זה לבד. אם ישמידו את ישראל יגיע תורה של סין, רוסיה וכל הגוש המערבי בעימות חזיתי. אנחנו היום הדמוקרטיה היחידה בתוך ליבת הטרור ולכן אנחנו חשובים אסטרטגית לארה"ב. רוסיה שקועה עד צוואר במלחמה מול אוקראינה ולא תיכנס אבל יש לה יכולת והרוסים נותנים לאיראנים להתבסס בתוך סוריה על הגבול. הם מציידים אותם באמצעי לחימה חדישים והמעורבות של רוסיה מאוד מאוד לא לטובתנו.  
הכותב: יצחק בריק, אלוף בצה"ל. שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז, כיהן במשך כעשור בתפקיד נציב קבילות החיילים. לאחר פרישתו מתפקיד זה בשנת 2018 נודע בריק כמבקר חריף של היערכות צה"ל ומשרד הביטחון. בריק נחשב למי שהזהיר מבעוד מועד ומעל מדור דעות זה מפני מתקפה אזורית כוללת
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אלוף בריק תתחיל להרגיע
    אבי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם יש אמת בדברך אתה לא אמור להוריד לעם את המורל עם תחזיות אפוקליפטיות את הביקורת שלך תעביר לגורמים הממונים על בטחון המדינה, לפי דעת המומחים תפיסת העולם שלך אין בא שום אמת והיא נועדה רק להטיל אימה על העם אז בבקשה מימך תפסיק עם התחזיות הקודרות שלך, בכל מערכת תמיד ניתן לשפר ולתקן חובה לעשות את זה בצינורות המקובלים ולא במדיה....
    סגור
  • 3.
    בריק חזה את מתקפת הטרורשל שמחת תורה!
    רבקה קיש 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע אינכם מציינים דברים כהויתם? בריק בדק את מערכות צה"ל לעומקן. הוא גילה כשלים חמורים. צפה את האסון של שמחת תורה באופן די מדויק! הוא חזר והתריע והזהיר מפני מה שעלול לקרות, נפגש עם רמטכ"לים, עם אייזנקוט וגנץ וכוכבי נפגש עם ראשי ראשי ממשלה, עם בנט ונתניהו, הזהיר שוב ושוב שמה שקרה עתיד לקרות חדשים רבים לפני כן בכל אמצעי המדיה שאפשרו לו ומנהיגי הצבא והמדינה מעלו באחריות שלהם, מעלו בתפקידם והתעלמו ולא עשו דבר לתקן. תנו לו את הקרדיט המגיע על זה. איש כזה, הוא נכס שצריך לגייס למנהיגות הבכירה במדינה. הלוואי שיקים מפלגה ויעמיד עצמו בבחירות לראשות הממשלה. אין ספק שהוא עולה על גנץ, לפיד ונתניהו ביחד ובטוח שאכפת לו מעם וארץ ישראל הרבה, הרבה יותר מהנ"ל.
    סגור
  • 2.
    יצחק בריק לראשות הממשלה
    מעריץ אותך 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איש הצבא אדם מבריק, כן וישיר. אדם כמוך צריך לנהל את כל המלחמה, לדבר אל העולם ולהסביר לו את ההיגיון שלך. זו מלחמת מערב בטרור, חייבים להיות מאוחדים. זו העת!
    סגור
  • נכון מאוד
    בנימין 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האדם היחיד שקורא נכון את המפה בשנים האחרונות. לצערי אין לו מספיק במה ולא מספיק מיישמים את דבריו. אבל אם אתה נכנס למערכה בלי לקרוא נכון את המציאות-כפי שנתניהו עושה כבר שנים- אתה ממיט אסון. יצחק בריק לראשות הממשלה עכשיו
    סגור
  • 1.
    חרבות ברזל.
    זולו 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יצחק בריק, אין לנו את הלוקסוס לשתק את המשק למשך חודשים. העובדים מגוייסים, העסקים סגורים, החקלאות והבניה ללא ידיים עובדות.בינתיים יש לנו גיבוי מארה"ב אבל גם ביידן חותר למדינה עבור הפלישתים. האנטישמיות גוברת מיום-ליום גם במערב.מכול הסיבות הנ"ל עלינו לפעול מהר ובזהירות. באם הפרסים יתערבו--יש לנו "תרופה" בשבילם ללא היסוס.
    סגור
  • אכן מצב ביש אבל מה לעשות
    רבקה קיש 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להמר על המדינה
    סגור