דעות

השבת החטופים – מבחן סולידריות לאומי ומצוות פדיון שבויים

להחזרת החטופים חשיבות מוסרית ורוחנית. המסר שלי למשפחות הוא חד וברור: עם ישראל כולו אתכם עד שיקיריכם ישובו הביתה 
ח"כ משה אבוטבול, סגן שר החלקאות (צילום פלאש 90/הדס פרוש, יונתן זינדל)
מכאן אני מבקש לחזק ולחבק את משפחות החטופים: תהיו חזקים ותדעו שעם ישראל כולו עומד לצידכם – מתפלל ומייחל כבר לאותו רגע משמח ומרגש, שבו הבנים והבנות יחזרו בעז"ה הביתה, בריאים ושלמים.
גם אני שותף למאמץ להשבת החטופים לישראל ולפעולה המרוכזת שמבטאת הלכה את המצווה החשובה של פדיון שבוים. השתתפתי בצעדת משפחות לירושלים, שהתקיימה לאחרונה, והגעתי לקבלת הפנים שנערכה בישיבת שעלבים, יחד עם ראש הישיבה, הרב ימר שליט"א. בנוסף, לקחתי חלק גם בכנס שנערך בכנסת  באירוע אחדות מיוחד ומכבד, לו היו שותפים חברי כנסת, יו"ר הכנסת, יו"ר הקואליציה, ומרכזת האופוזיציה יחד עם המשפחות היקרות.
 
מה יש לומר, עצוב ביותר לראות ולשמוע את המשפחות הכואבות – כל אחת עם סיפורה המיוחד וקורע הלב. כל חטוף הוא עולם שלם, כשמאחוריו הורים, אחים, אחיות, ילדים, נכדות ונכדים. מחווה עמוקה ומחויבות גדולה היא להביא את אחייתינו ואחינו בשר ודם בבטחה לביתם.
בימים האחרונים הגיעו נציגי המשפחות לישיבת סיעת ש"ס בכנסת, בראשות יו"ר התנועה הרב אריה דרעי. במפגש זה הודגשה הפעולה והצורך להירתמות מוחלטת מצידנו לטובת החזרת החטופים. במסגרת המפגשים הללו חשוב לנו לספק עוד כוח ותמיכה לחטופים ולהבהיר להם ולבני המשפחות באופן הברור ביותר: כאן בארץ, אוהבים ונלחמים למענכם. המסר הזה מחודד גם בפגישות נוספות שאנו עורכים עם בני המשפחות שכבר חודש וחצי קרוביהם נמצאים בשבי החמאס עמוק ברצועת עזה.

סגן שר החלקאות, ח"כ משה אבוטבול בצעדת משפחות החטופים בשבוע שעבר (צילום יח"צ)
כאשר אנחנו עושים כל מאמץ להשיב את החטופים, יש לנו חובה להתעסק גם בממד הרוחני ובמסר המוסרי. התפילה והתחברות הציבור היהודי כאיש אחד למען מטרה אחת, הם כלי יקר שמחזק את "הביחד" של עם ישראל.
ואנו פועלים גם בצד הרוחני: מזכירים בתפילות יומיומיות בבית מדרשי "ממזרח שמש" ובמסגרות נוספות את שמות החטופים, ומתפללים לשחרורם. יוזמה חשובה אחרת לה היינו שותפים, היא בהובלת חברי הרב אליהו אלחרר, אשר הדפיס רבבות של כרטיסים עם שמות כל החטופים ותפילה אחידה לכולם. את המוני הכרטיסים הללו דאגנו להפיץ  בכל רחבי הארץ.
מי ייתן, וכל החטופים ישובו בשלום. אמן.
הכותב, משה אבוטבול, הוא סגן שר החקלאות וחבר הכנסת מטעם ש"ס, וראש עיריית בית שמש לשעבר.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שבויים פודים בדמים (כסף ) ולא בדם ילדים אחרים . (ל"ת)
    ילדי ישראל 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור