דעות

דין נתניהו כדין ביידן: מה ומי יהיה "ביום שאחרי"

האם ביידן מקיים דיון מה יהיה אחרי הבחירות שלו? האם הייתה מדינה בעולם שקיבלה החלטה באמצע מלחמה מה יהיה בסופה? אנחנו לא אמריקה שעושה מה שהיא רוצה גם אם היא באמצע מלחמתה עם אפגניסטן או עם וייאטנם או עיראק. גם יפן לא ידעה מה יהיה ביום שאחרי
נתן אשל |  5
נתן אשל (צילום פלאש 90/ נועם מוסקוביץ')
אף אחד לא יכול ולא יוכל לקבל החלטה בשביל שני מיליון עזתים "ביום שאחרי". אם ירצו שלום וחיים טובים, שיבחרו במנהיגות חדשה שרוצה שלום ושגשוג כלכלי. אם שני מיליון העזתים ימשיכו לרצות להרוג אותנו, אז מה זה משנה מה שנחליט. אגב האם את המו״מ על היום שאחרי עושים בלי הכלה (תושבי עזה) ובלי ההורים (החמאס ואיראן)? 
מזל שלא מבקשים לקבל בהזדמנות זו מישראל החלטה מה שיהיה בעיראק ובתימן ובסוריה ובלבנון ובאיראן. למה שלא נחליט? הרי זה לא עולה כסף.
 
זה דבר מטורף לקבל החלטה על ביצה שלא נולדה (סוף המלחמה). מה זה סוף המלחמה, מי השחקנים על המגרש בסוף המלחמה, מתי זה יהיה, מה יהיו התוצאות, מה יקרה בצפון ועוד. האם הייתה מדינה בעולם שקיבלה החלטה באמצע מלחמה מה יהיה בסופה? אנחנו לא אמריקה שעושה מה שרוצה ואפילו היא באמצע מלחמתה עם אפגניסטן, וייאטנם, עירק ויפן לא ידעה מה יהיה ביום שאחרי.
סתם שאלה, האם ביידן מקיים דיון מה יהיה אחרי הבחירות שלו? מה שכן ניתן אולי לעשות, זה להכין אופציות למצבים שונים. זה ידוע שאני מאמין וכותב שנים על חובת השיח עם העולם האיסלאמי בכלל ועם שכנינו הערבים בפרט ושיש לי חברים כאלה בארץ ובעולם. מתנגדי הטרור אינם נגד האיסלאם או ערבים ולכן אני בעד עשיה ומחשבה משותפת עם ערבים על עתידנו המשותף פה. כמובן עם ערבים שרוצים לחיות אתנו יחד בשלום, ויש כאלה. מה שאסור להתבלבל זה לחשוב שמי שאינם כאלה, שהם רוצים שלום. אירן וגרורותיה אינם רוצים שלום, הם תומכי טרור ודאע"ש. כך אני מסתכל על כל מי שמשתף איתם פעולה כמו קטאר ומדינות נוספות שנותנות חסות ומקלט לטרוריסטים.
 
סעודיה, מצרים, אירופה ואמריקה חייבות לעזור לנו לעשות בשבילם את העבודה השחורה כי מה שטרור זה רוצה, הוא בחיסולם ורק מחכה להזדמנות להגיע גם אליהם ולעשות זאת. זה לגבי המה, ולגבי המי, כפי שכתבתי בכותרת, את זה יחליט העם וכנסת ישראל בבחירות שיתקיימו (איני יודע מתי) ואני מתחייב לקבל את התוצאות גם עם המועמד שאני אבחר בו לא ינצח. זה יצער אותי אולי, אבל אלה כללי הדמוקרטיה שכולנו רוצים לחיות במסגרתם לטוב ולרע. אני מתפלל ומייחל לפחות שלוש פעמים ביום, "שיעשה שלום עלינו ועל כל ישראל אמן" וכמה שיותר מהר.
הכותב: נתן אשל, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונחשב למקורבו ואיש סודו
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נתן אשל המטריד המיני הלאומי עם מצלמת גו פרו בחצאיות
    יהודה המכבי 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תמות נתן תמות
    סגור
  • מה יש לך לומר? (ל"ת)
    ומענה לגופו של עניין 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נתן בסתר?
    מודג 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    באמת תהינו איפה נעלמת. חלק מהדיל על הגועל שלך עם הצילומיעם היה הרחקה ממעגלי מקבלי ההחלטות, אז למה למען השם אתה עדין מסתופף תחת החצאית?!
    סגור
  • 2.
    עוד מלוכלך שחבר לדת השמאל האשכנזית אלתיסתית (ל"ת)
    אובמה ראש הנחש 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    ווואווו איזה דברי חוכמה! מה עם להציץ קצת? (ל"ת)
    קצינה מסורתית ואם- 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור