מינויים

מכה לקרעי ואמסלם: בג"צ ביטל את הדחת יו"ר דואר ישראל

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, בתגובה לפסק הדין של בג"ץ שמבטל את הדחת יו"ר הדואר: "אבל אחר כך כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר, בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי"
מערכת ice | 
שלמה קרעי (צילום ויקיפדיה)
אחרי שהמהלך עורר סערה גדולה, בגצ ביטל את החלטת השרים קרעי ואמסלם להדיח את יו״ר הדואר מישאל ועקנין, שממנה הם סירבו לסגת על אף שהוצע להם בטרם הפנייה לבגץ, ששוב נטל לעצמו את המושכות בהחלטה שלא בהכרח קשורה לאחריות מערכת המשפט.
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, בתגובה לפסק הדין של בג"ץ שמבטל את הדחת יו"ר הדואר: "אבל אחר כך כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר, בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי. פסק הדין של בג״צ, שלוקח את הסמכות מידי נבחרי הציבור לעצמו ומשאיר את האחריות עליהם, הוא הפרה יסודית היורדת לשורש המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. נתקן בעז״ה".
 
עוד הוסיף: "בינתיים, מוזמן המותב הנכבד בראשות יצחק עמית לטפל בהפרות של תנאי הרישיון ובסגירת סניפים בפריפריה, באופקים, נתיבות, אשקלון, קרית שמונה, באר יעקב, ועוד…בכל מקרה, משרד התקשורת בראשותי ימשיך לשרת את הציבור ולפעול לשיפור השירות, למרות ההפקרות הקיימת כתוצאה מהמצב של ״איש הישר בעיניו יעשה״ שאליו הביאו אותנו לצערי שופטי בג״צ".
התנועה לאיכות השלטון מברכת על החלטת בג"ץ לבטל את הדחתו הפסולה של יו"ר רשות דואר ישראל: "בית המשפט קבע בצדק שההחלטה לוקה בשורה של פגמים חמורים, ובהם התערבות פוליטית אסורה, הפרת זכות טיעון, חוסר תום לב והיעדר תשתית עובדתית. בג"ץ הדגיש את חובת ההיוועצות ברשות החברות הממשלתיות כגוף מקצועי, וחיזק את ההגנה על עצמאות החברות הממשלתיות". 
עוד הוסבר: "כפי שהתרענו במכתבנו מיום 13.6.2023, היו יסודות איתנים לחשוש כי ההחלטה על הדחת מר וקנין התקבלה משיקולים פסולים ובהליך פגום, תוך התעלמות בוטה מעמדת הגורמים המקצועיים. בית המשפט העליון אימץ עמדה זו במלואה והבהיר שחל איסור לפגוע בעצמאות הדירקטוריון של חברה ממשלתית מטעמים שאינם ענייניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה