מינויים

אלעזר שטרן פרש מההתמודדות ליו"ר הסוכנות היהודית

אחרי הריאיון הדרמטי ב-103 אצל גולן יוכפז וענת דוידוב, שר המודיעין הודיע היום על פרישתו מהמירוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. עומר ינקלביץ' ואישתו של יולי אדלשטיין המועמדות המובילות לאחר הפרישה
מערכת ice |  3
שר המודיעין, אלעזר שטרן (צילום פלאש 90)
יומיים לאחר הריאיון המטלטל שעורר הרבה ביקורת כלפי שר המודיעין, אלעזר שטרן, השר הודיע היום (שלישי) על כך שהוא פורש מהמירוץ על ההתמודדות לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית שיחליף את יצחק (בוז'י) הרצוג שנבחר לנשיא המדינה.
כזכור, בראשון האחרון, השר אלעזר שטרן עלה לריאיון שיגרתי בתכנית "שבע תשע" של ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM. שטרן סיפר בריאיון כי הוא גרס תלונות אנונימיות שנשלחו למשרדו כשהיה ראש אכ"א. לצד ביקורות רבות שקיבל על הריאיון, שטרן טען כי לא מדובר בתלונות על הטרדה מינית. 
בימים האחרונים, נפגעות ונפגעי הטרדה מינית ביקרו את שטרן. כך גם עיתונאים ביניהם מגיש "הצינור", גיא לרר שיצא גם נגד התמיכה של שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בשר המודיעין.  גם שלי יחימוביץ' תקפה את שטרן וטענה כי הוא אטום. 
שטרן כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני לא תמיד פוליטיקלי קורקט ולא תמיד מתנסח היטב. אבל תמיד נאמן לאמת, לערכיי ולעשיית טוב. כך גם כאשר יצאתי בראיון נגד העוול שנגרם בתהליך מינויו של ראש השב״כ הנכנס. בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה'לעולם לא עוד' והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית".
 
"לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם. בכל מקום בו הייתי פעלתי לשוויון, לשמירה על כבוד האדם ולמרחב המאפשר גם תלונות וטיפול מעמיק בהן. תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות מיניות ופגיעה בכל בת ובן אדם. עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות 'הסוכנות היהודית'. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי. אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן ומתנצל בפני משפחתי, שעומדת איתן איתי על אף הקושי. אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".
מדובר בבשורה טובה למתמודדים האחרים מאחר ושטרן היה המועמד המוביל לתפקיד. הקואליציה מצד אחד תיאלץ למצוא תפקיד אחר לשר אלי אבידר שהיה אמור לשמש כשר המודיעין במידה ואלעזר שטרן היה עוזב את התפקיד. 
השרה לשעבר, עומר ינקלביץ' מתמודדת לתפקיד מטעם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. אישתו של יולי אדלשטיין שהודיע אמש על כוונתו להתמודד לראשות הליכוד, אירנה נבזלין, מועמדת לתפקיד גם כן ויעקב חגואל המשמש כיו"ר הזמני חולם להישאר בתפקיד. גם יו"ר הליכוד העולמי, דני דנון ומייקל אורן מנסים להשיג ג'וב נוסף.
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית בוועידת הג'רוזלם פוסט:  "לאור הנסיבות אני מכבד את החלטתו של השר אלעזר שטרן. אני יודע שהוועדה שיש לי הזכות לעמוד בראשה, תבחר את המועמד או המועמדת הטובים ביותר שיעמדו בראש הסוכנות היהודית."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סופו של נבל (ל"ת)
    בן 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    גוייס מגוייס - אבל לא מתאים. (ל"ת)
    איש 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לשטרן... אבל מה עם הנאשם עם השיער הסגול?
    אבי 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גם עם 3 כתבי אישום נוראיים הוא מתעקש להמשיך להחזיק במושכות במפלגתו. אבל אל דאגה... אחרי שאדלשטיין ינצח את סבאל'ה, תהיה הזדמנות להתחלה חדשה וערכית יותר בליכוד.
    סגור