מינויים

הנדל הכריע: זה מי שיכהן כיו"ר מועצת הרשות השנייה

צעד נוסף בדרך לרפורמה בשוק השידורים - ועדת גילאור אישרה את מועמדי השר הנדל לרשות השנייה. ביניהם: פרופ' לתקשורת באוני' אריאל וכתב מקור ראשון. בראש הרשות יעמוד עדן בר טל, שיחליף את יוליה שמאלוב ברקוביץ'

מערכת ice |  1
יועז הנדל (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
לאחר 7 שנים בהן לא מונתה מועצה לרשות השנייה, אישרה ועדת המינויים הממשלתית (ועדת גילאור) היום (ראשון) את מועמדי שר התקשורת יועז הנדל למועצת הראשות השנייה.
בראשות מועצת הרשות צפוי לעמוד עדן בר טל מנכ״ל משרד התקשורת לשעבר. מחצית מנציגי המועצה יהיו נשים, וכן נציגות לציבור החרדי, הדתי, הערבי, נציגי פריפריה, אנשי מקצוע ואקדמיה, רוח ועשיה.
כזכור, הרשות השנייה עלתה לכותרות לאחרונה בעקבות המחאה שהוביל כתב ישראל היום ערן סוויסה לקיצור מהדורות החדשות. לאחר הסקר שקיימה הרשות השנייה היא החליטה לקצר את אורך המהדורות בהדרגה, עד שיגיע לשעה, וזאת למגינת ליבם של קשת ורשת.
בין נציגי הוועדה שימונו נמצאים 2 רבנים המזוהים עם הצד הליברלי של הציונות הדתית: הרב ד"ר שרון שלום והרב אילעאי עופרן. בנוסף להם, כתב "מקור ראשון" יקי הפשטיין ומנכ"ל תנועת "נאמני תורה ועבודה" שמואל שטח.
עוד בוועדה החדשה: פרופ׳ אילן תמיר מביה"ס לתקשורת באוני' אריאל, מרלין וניג, יוצרת ופעילה פמיניסטית חרדית, ואדם צחי, ד"ר לקולנוע המרצה במכללת הרצוג.
בנוסף, בין האנשים שימונו לוועדה: אודי ירושלמי, אודליה מינס, ציפי מנהיימר, דנה רביב,  אספהאן בהלול, עינת דיין, ומיכל דגון.
 
שר התקשורת יועז הנדל: ״בכוונתי להביא לאישור הממשלה בימים הקרובים את המועצה החדשה. המועצה, המהווה את הגוף המפקח על ערוצי השידור המסחריים ועל שידורי הרדיו האזורי, מטפלת בפניות הציבור ומוודאת שישמר האינטרס הציבורי בשידור המסחרי. אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הקו שהנחיתי בנושא השקיפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית. בכוונתי להביא את רפורמת שוק השידורים לכדי מימוש עוד השנה, ובכל זאת אני רואה חשיבות רבה לכך שבחלוף כל כך הרבה שנים תכונן מועצה חדשה שהרכבה משקף את כלל הציבור בישראל.״
מינוי המועצה יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מינויים ראויים בהחלט. בהצלחה רבה (ל"ת)
    Anj 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור