מינויים

האיש שישפיע על הפקקים: "תפקיד מהחשובים בשירות המדינה"

שי קדם נבחר לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "תפקיד מהחשובים בשירות המדינה"
מערכת ice |  2
שי קדם (צילום רון רקח)
ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה בחרה היום (ראשון) במתכנן התחבורה שי קדם, לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה. שי קדם שימש עד כה כראש אגף בכיר לתכנון תחבורתי במינהל התשתיות במשרד. 
מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה עוסק בהיבטי התכנון והביצוע של כלל תשתיות התחבורה היבשתית במדינת ישראל, לרבות כבישים בין-עירוניים, תשתיות תחבורה ציבורית, מסילות רכבת, שבילי אופניים ועוד. כמו כן, המינהל אחראי על כלל חברות התשתית, המהוות את זרועות הביצוע של המשרד, בפרויקטים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים. בתפקידו החדש, קדם ישמש גם כמפקח הארצי על התעבורה.
 
קדם (39), מתכנן ערים במקצועו, הצטרף למשרד התחבורה לפני שבע שנים, ובשלוש השנים האחרונות מכהן כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי, ומוביל את התכנון האסטרטגי של רשת התחבורה בישראל, בדגש על קידום תחבורה ציבורית, תשתיות רכיבה והליכתיות. בהשכלתו הינו בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות יתרה), ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מהטכניון.

מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מסרה: "המינוי הוא נדבך נוסף בחיזוק השדרה הניהולית וההתמקצעות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. תפקיד ראש מנהל תכנון ופיתוח תשתיות הוא מהחשובים בשירות המדינה, שחולש על מדיניות התכנון והביצוע של פרויקטיי התחבורה במדינת ישראל. אני סמוכה ובטוחה שהמינוי המקצועי, מתוך שורות המשרד, יאפשר כניסה מהירה לתפקיד מול האתגרים הרבים הנכונים למשרד. אני מאחלת לשי הצלחה רבה".
כיום, משרד התחבורה הוא הגוף היחיד בישראל שאמון על תכנון תשתיות תחבורה ומסלולי התחבורה הציבורית. בחודש אפריל האחרון קיימו בממשלה ועדה בין משרדית מיוחדת בשיתוף נציגי רשויות מקומיות, תחת הכותרת: "ביזור סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי". מטרת הכנס הייתה: "נכונותה של הממשלה לוותר מיוזמתה על סמכויות ומשאבים, לטובת הרשויות המקומיות והאשכולות האזוריים מהווה הבעת, אמון ברשויות ובאשכולות וביכולתם לפעול ביעילות ותוך שמירה, על מנהל תקין".
 
אכן לביזור סמכויות עשויות להיות מעלות רבות, והיא טומנת בחובה אפשרות לייעל ולשפר שירותים רבים עבור האזרחים באמצעות הסרת חסמים בירוקרטיים ורגולטורים. אולם לפחות לגבי נושא אחד: התחבורה הציבורית, נראה כי הממשלה לא ששה לוותר על סמכויותיה.
כבר בשנת 2007 המליצה ועדת סדן על הקמת רשויות מטרופולינית נפרדת למשרד התחבורה, ועדת טרכטנברג חזרה על ההמלצה בשנת 2011, ושרת התחבורה מיכאלי עצמה הצהירה שתפעל כדי לקדם זאת בקדנציה הנוכחית , אך ההחלטה בנושא הוסרה לבסוף מחוק ההסדרים בשל מחלוקות שונות. גם בוועדה הנוכחית הסתפקו בהמלצה לקונית: "קידום תחבורה בראיה מטרופולינית ומרחבית", אך המלצות המומחים מ-2007 הנהוגות במקומות רבים בעולם טרם יישומו. 
בארגון 15 דקות הפועל לקידום התחבורה הציבורית, הביעו אז ספק באשר נכונותו של משרד התחבורה לוותר על סמכויותיו: "גורם שמעורב בפעילות הוועדה לביזור סמכויות מצביע על "קושי בעבודה עם משרד התחבורה על תוצרי הוועדה, מעדיפים לפעול לבד בדרך שלהם ובזמן שלהם״ ציינו בפוסט בנושא. 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמו במערכת חלם: מי שכושל, עולה בתפקיד מעלה להיכשל יותר (ל"ת)
    לא יאמן 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קשה להאמין שיש משיהו שיכול להוביל לשינוי משמעותי
    אריק 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות שיעשה סדר ברמזורים לא מתאומים. עד שאתה משתחרר מרמזור אחד אתה נופל בשני שכמה שניות לפני שאתה מגיע לצומת הוא נהיה אדום ועוד כל מיני דברים כאלו שעל ילד יכול לשפר אם היו לו סמכויות לשנות את הרמזורים אבל הכל גרוע, הכל מעצבן, הכל דפוק אצלנו. למה שיפרגנו לנו חיים קלים, למה ?
    סגור