מינויים

נשיא אוניברסיטת בר אילן נבחר לראש ועד ראשי האוניברסיטאות

סבב מינויים בהנהגת ועד ראשי האוניברסיטאות: פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, נבחר לכהן כיו"ר ור"ה; ישי פרנקל, מנכ"ל האוניברסיטה העברית, נבחר ליו"ר פורום המנכ"לים 

מערכת ice | 
אוניברסיטת בר אילן (צילום יחסי ציבור)
ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) מודיע על המינויים הבאים: פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, נבחר לכהן כיו"ר ור"ה. פרופ' צבן יחליף את פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אשר סיים קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד. 
פרופ' צבן מכהן בתפקידו באוניברסיטה כחמש שנים. הוא חוקר ויזם בתחום מדע החומרים והאנרגיה החלופית, נמנה עם מקימי המכון לננוטכנולוגיה ולחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר-אילן, והיה הראשון שעמד בראשו.
פרופ' צבן, בוגר בר-אילן בכימיה (בהצטיינות) וסיים את התואר השלישי בבר-אילן באלקטרוכימיה בהצטיינות יתרה. לאחר שהשלים שנתיים של פוסט-דוקטורט במעבדה הלאומית לאנרגיה חלופית בקולורדו שבארה"ב, הצטרף לסגל הבכיר של בר-אילן. צבן שירת בחיל האוויר כטייס קרב.
 
פרופ' אריה צבן, יו"ר ור"ה הנכנס, ביקש להודות לפרופ' כהן על תרומתו הרבה במהלך כהונתו ומסר כי: "מחקר בסיסי והוראה מיטבית, ביססו את מעמדה של האקדמיה כמי שמובילה את האנושות בחתירתה המתמדת לידע וכבית הגידול של דורות המומחים והמומחיות בכל תחומי הדעת. זוהי תקופה נפלאה להיות בה איש מדע ואשת מדע. לצד העמקת ההבנה והוספת הידע, אנו זוכים גם לקדם ולייצר פתרונות מעשיים ונחוצים לאתגרים המהותיים של האנושות, ולהשפיע כבר עכשיו. אני רואה בתפקידי כיו"ר ור"ה שליחות חשובה המשלימה את פועלי כמרצה, כחוקר וכנשיא אוניברסיטה. יחד עם עמיתי ראשי האוניברסיטאות, אפעל לחיזוקה של האקדמיה הישראלית ולהעצמת תרומתה למדינה, לאזרחיה ולאנושות כולה".
 
כמו כן, נבחר ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית, לתפקיד יו"ר פורום המנכ"לים בור"ה ויחליף את פרופ' בועז גולני, מנכ"ל הטכניון, המסיים אף הוא קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד. 
 
פרנקל, המכהן בתפקידו באוניברסיטה העברית מזה כחמש שנים, משמש גם כמרצה בבתי-הספר למנהל עסקים ולחינוך באוניברסיטה. פרנקל בוגר תואר במתמטיקה ובמדעי המחשב בתכנית "אמירים טבע" ותואר מוסמך במנהל עסקים באוניברסיטה העברית. 
בשנים 2013-2017 היה חבר הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי המשותפת לשילוב החרדים בהשכלה הגבוהה והוביל את תכנית החרדים של מל"ג-ות"ת. כמו כן, כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי של "הישגים להייטק" לשילוב צעירים מהפריפריה בהשכלה גבוהה במקצועות STEM. החל משנת 1998 מילא מגוון תפקידי ניהול בחברת אינטל בישראל ובארה"ב ובשנת 2015 מונה לסגן נשיא באינטל העולמית. כיום מכהן גם בתפקיד יו"ר עמותת "סנונית" להוראה מקוונת ולמידה מותאמת אישית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה