מינויים

תמר פטרוליום בשינוי דרמטי: זה המנכ"ל החדש שמונה

תמר פטרוליום מינתה את ברק משרקי כמנכ"ל החברה. בנוסף, רו"ח בר זגורי מונה כמנהל הכספים בחברה
מערכת ice | 
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י)
תמר פטרוליום מדווחת היום (חמישי) על מינויו של מר ברק משרקי כמנכ"ל החברה. טרם הצטרפותו לתמר פטרוליום כיהן מר משרקי כסמנכ"ל הכספים הראשי (CFO) של קבוצת דלק וכמשנה למנכ"ל הקבוצה. בנוסף, רו"ח בר זגורי מונה כמנהל הכספים בחברה. מר זגורי שימש בארבע השנים האחרונות כחשב החברה. טרם הצטרפותו לחברה שימש כמנהל ביקורת בפירמת EY.
בתוך כך, מדווחת החברה כי שותפי תמר אישרו החלטת השקעה סופית לגבי השלב הראשון של תכנית ההרחבה של יכולת ההפקה של מאגר תמר בתקציב כולל של 673 מיליון דולר (100%). יצוין כי ההרחבה האמורה צפויה להביא לעלייה מהותית ביכולת ההפקה, וכתוצאה מכך לעלייה במכירות הגז הצפויות, ממכירות של כ-10 BCM בשנת 2024 למכירות של 11.65 BCM בשנת 2026 בהתאם ל- DCF שפרסמה החברה בחודש נובמבר 2022.
 
השלב הראשון בפרויקט, לגביו נתקבלה החלטת השקעה סופית, יכלול הנחת צנרת באורך 150 קילומטר (משדה תמר הממוקם כ-90 קילומטר מערבית לחיפה, לאסדת תמר) והתאמת האסדה כדי שתוכל לתמוך באספקה של עד 1.2 bcf/d של גז טבעי. השלמת השלב הראשון בעבודות להרחבת תמר מתוכננת לראשית שנת 2025.
מימון חלקה של תמר פטרוליום בפרוייקט ההרחבה צפוי להתבצע ממקורותיה העצמיים של החברה ומתזרימי המזומנים השוטפים של החברה, זאת לאור יתרות מזומנים משמעותיות (נכון ל-30.9.2022 כ- 177 מיליון דולר כולל כריות ביטחון) ולאור צפי לתזרים שוטף בשנים 2023-2024 אשר ישקף הכנסות הקרובות למלוא יכולת ההפקה הנוכחית של המאגר, כפי שבא לידי ביטוי ב-DCF של החברה. יצוין, כי בהתאם ל-DCF בשיעור היוון 10% נמצאת החברה ביחס חוב נטו להון (LTV) בשיעור של כ- 60%. 
הנהלת החברה פועלת מול תאגידים בנקאיים בישראל להגדלת הגמישות הפיננסית של החברה בדרך של הבטחת מסגרת אשראי הנחותה לאגרות החוב של החברה, אשר תאפשר לחברה גיוון מקורות המימון בהתאם לצרכים המשתנים בתקופת פרויקט ההרחבה.
ברק משרקי, מנכ"ל תמר פטרוליום: "פרויקט ההרחבה של תמר הינו פרויקט מתבקש אשר מבוצע בתקופה מסחרית טובה מאוד של הפרויקט שנהנה מתזרים מזומנים חזק ויציב מפעילות שוטפת אשר מממנת השקעות נוספות בנכס. זה מודל קלאסי של השקעות המשך בפרויקט שיאפשר לתמר פטרוליום להמשיך ולשרת בביטחון את החוב הקיים שלה לצד מימון ההשקעה הנדרשת והגדלה מהותית של ההכנסות העתידיות כתוצאה מכך".
משרקי הוסיף: "מבלי לגרוע מיכולות המימון הקיימות של תמר פטרוליום, אנו רואים חשיבות רבה בגיוון מקורות המימון ויצירת גמישות פיננסית נוספת בדמות מסגרת אשראי גמישה מתאגידים בנקאיים. אנו מנהלים מגעים עם תאגידים בנקאיים בישראל ואנו רואים בנכונות של המערכת הבנקאית הישראלית להעמיד מסגרת כאמור הבעת אמון חזקה בתמר פטרוליום ותכניותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה