מינויים

קבוצת אלפנט מכריזה על השקת קרן חדשה: זה מי שיעמוד בראשה

בראש הקרן תעמוד תמרה דירקטור, שהצטרפה לקבוצת אלפנט אחרי 15 שנים בבית ההשקעות פסגות, שם שימשה בתפקידה האחרון כמנכ"לית פסגות ניירות ערך והייתה אחראית על נכסים בהיקף של עשרות מיליארדי שקל וניהול חבר הבורסה
מערכת ice | 
תמרה דירקטור (צילום רמי זרנגר)
קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט (The Elephant), הכריזה היום (שלישי) על השקת קרן הסקנדרי YOLO, אשר תשקיע במניות של ענקיות ההייטק הגלובליות הפרטיות, בראשן חברות טכנולוגיה בוגרות מארה"ב, אירופה וישראל שבסבב הגיוס הפרטי האחרון שלהן הוערכו בשווי של יותר ממיליארד דולר. יעד הגיוס של הקרן עומד על מאה מיליון דולר, כאשר סף הכניסה למשקיעים לקרן עומד על מיליון שקל. הקרן מיועדת למשקיעים כשירים גדולים, גופים מוסדיים ופמילי אופיס מישראל ומאירופה. 
בראש הקרן תעמוד תמרה דירקטור, שהצטרפה לקבוצת אלפנט אחרי 15 שנים בבית ההשקעות פסגות, שם שימשה בתפקידה האחרון כמנכ"לית פסגות ניירות ערך והייתה אחראית על נכסים בהיקף של עשרות מיליארדי שקל וניהול חבר הבורסה. לצדה ינהלו את הקרן גם המייסדים של קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט - סיגלית כהן, המייסדת ויו"ר הקבוצה וחיים שיף, מייסד שותף ומנכ"ל הקבוצה אשר יכהן גם כיו"ר קרן יולו. בראשות ועדת ההשקעות של קרן יולו יעמוד ברק סורני, לשעבר מנכ"ל פסגות בית השקעות, ועל המחקר והאנליזות של הקרן יהיה אמון צח קסוטו, שעומד בראש זרוע המחקר של קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט. קסוטו גם ייסד את חברת הבת והפעילות בישראל של פירמת הייעוץ הכלכלית הבריטית Moore Consulting, והוא עומד בראשה.
 
לפלטפורמת הסקנדרי של אלפנט: גישה ליותר מ-800 מיליון דולר במאה חברות הייטק מובילות בארה"ב וישראל קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט הינה חברה בבעלות ישראלית אשר הוקמה ב-2015 ופועלת בשוק השניוני (Secondary Market). החברה פיתחה פלטפורמת סקנדרי מרקט דיגיטלית גלובלית, המאפשרת לבעלי מניות פרטיים בחברות הייטק גלובליות בוגרות (בעיקר עובדים ובכירים לשעבר) להעמיד למכירה את מניותיהם. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת למשקיעים כשירים וגופים מוסדיים לרכוש את המניות ובכך להשקיע בחברות הייטק שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהן בשל היותן פרטיות, כאשר הן גייסו השקעות רק מגופי ההשקעה הגדולים בעולם. על גבי הפלטפורמה מוצעות כיום מניות של מאות עובדים ובכירים לשעבר בענקיות ההייטק הפרטיות מארה"ב, אירופה וישראל בשווי מצטבר מבוקש של יותר מ-800 מיליוני דולרים. מרבית החברות בפלטפורמה גייסו הון לפי שווי של מיליארד דולר לפחות בסבב האחרון.
תמרה דירקטור, שותפה מנהלת בקרן YOLO: "שוק הסקנדרי הגיע לנקודת רתיחה ואנו מזהים הזדמנויות רבות בקרב חברות סטארטאפ והייטק בוגרות בישראל ובארה"ב. ככל שיותר חברות מגיעות לבשלות מוצרית ועסקית לצד דחייה של ההנפקה או האקזיט, כך נוצרים תנאי שוק שמאפשרים גם למשקיעים שלא נמנים על צוותי ההנהלה, העובדים או הקרנות שהשקיעו בחברות הללו, לרכוש מניות של המיזמים הטובים ביותר בעולם. באמצעות החיבור לפלטפורמת הסקנדרי אלפנט, קרן YOLO תהנה מגישה יוצאת דופן לדיל פלואו של החברות המבוקשות ביותר, לצד הסתמכות על מידע מבוסס ממחלקת המחקר, שיאפשר לנו לקבל החלטות השקעה מושכלות עם ערך מוסף".
לפני כ-18 חודשים פתחה פלטפורמת הסקנדרי מרקט אלפנט את שעריה גם לעובדי הייטק ישראלים, וכעת מוצעות בה למכירה מניות של חברות מובילות, בהן BigID ,Sisense ,Trax ,eToro ,Optibus OpenWeb ועוד. זאת לצד מאות עובדים ובכירים לשעבר בחברות יוניקורן אמריקאיות ואירופיות שכבר הנזילו בהצלחה את מניותיהם, בהן Palantir Sofi ,Dataminr ,Impossible Foods ,Via ,Klarna ורבות נוספות.
ברק סורני, יו"ר וועדת ההשקעות של קרן YOLO: "שוק הסקנדרי הוא צעיר יחסית אבל צמח באופן מהיר בשנים האחרונות, כאשר ב-2021 נרשם בעולם שיא של עסקאות סקנדרי בהיקף של 132 מיליארד דולר, וב-2022 בוצעו עסקאות בהיקף של 103 מיליארד דולר. מחקרים בעולם הוכיחו שקרנות סקנדרי הפועלות באסטרטגיה דומה לזו שאנו מגדירים עבור קרן YOLO הציגו תשואה מרשימה ביחס למסלולי השקעה אחרים בעולמות של קרנות הפרייבט אקוויטי וההון סיכון. אנו רואים כעת מניות של חברות מצוינות שמוצעות בדיסקאונט עמוק בשוק השניוני, וזה בא לידי ביטוי גם במניות בשווי מאות מיליוני דולרים המוצעות כיום למכירה על גבי הפלטפורמה של אלפנט".
חיים שיף, יו"ר קרן YOLO ומנכ"ל קבוצת אלפנט: "אנו מקדמים בברכה את תמרה וברק, שתי דמויות מוכרות ומובילות בשוק ההון בישראל. השילוב של הידע והעומק של קבוצת אלפנט בעולמות הסקנדרי ביחד עם המומחיות והניסיון בתחום ההשקעות והניהול של הצוות שצירפנו מייצרים שילוב מנצח שביחד עם ההזדמנויות המיוחדות שאנו מזהים יביאו להצלחתה של הקרן. השילוב בין הביקוש לנזילות מצד בעלי מניות של החברות הפרטיות לבין היובש בפתרונות נזילות שיש לחברות להציע יוביל לגדילה משמעותית בהיצע של הזדמנויות בשוק הסקנדרי במחירים אטרקטיביים עוד יותר מהרגיל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה