מינויים

פוליטיקה בזמן מלחמה: זה המינוי שמקדמת השרה מירי רגב

המרוץ לכס המנכ"ל נמשך: עופר מלכה, מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, התפטר זה עתה מתפקידו בדירקטוריון שדות התעופה על מנת להתמודד על תפקיד מנכ"ל הרשות. מלכה אשר מונה בעבר על ידי השרה רגב, טען כי: "לא התקיים בינו לבין רגב כל שיח בקשר למהלכי"
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר עופר מלכה, הודיע כי החליט להתמודד על תפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה. רק לאחרונה, מלכה התפטר מתפקידו כדירקטור במועצת הרשות, שאליו הוא מונה בידי שרת התחבורה מירי רגב בחודש מרץ האחרון.
כפי שפורסם בכלכליסט, מלכה נימק את החלטתו לפרוש מהדירקטוריון על מנת למנוע נראות של ניגוד העניינים, באופן שהיה עלול להעיב על התמודדותו לתפקיד המנכ"ל וזאת אף שלפי חוות דעת משפטיות לא חלה עליו חובה כזאת.
 
במסגרת הקדנציה הקודמת של השרה רגב במשרד התחבורה, היא מינתה את מלכה למנכ"ל משרדה והוא כיהן בתפקיד במשך שנה, אך הוא בחר להתפטר מתפקידו באמצע 2021, כשמרב מיכאלי התמנתה לשרת התחבורה.
לקראת מינוי המנכ"ל הבא פרסמה רשות שדות התעופה פרסמה במהלך הקיץ מרכז לצורך איתור מועמדים זאת לאחר שהמנכ"ל הקודם האלוף (במיל') חגי טופולנסקי שמונה לתפקיד בידי שרת התחבורה לשעבר מיכאלי התפטר ממנו בפברואר האחרון.
התפטרותו של טופולנסקי הקדימה את הדחתו מהתפקיד בידי השרה רגב, זמן קצר לאחר שנכנסה לכהונה נוספת במשרד התחבורה. כשהתפטר, טופולנסקי כתב לרגב כי: "בתקופה האחרונה ראיתי כיצד פוליטיקה, איומים, שיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים, ערכים, טובת הציבור והכלל".
כידוע, רשות שדות התעופה מנהלת מחזור שנתי בהיקף של כ־4 מיליארד ואמונה על שירות של יותר מ־20 מיליון נוסעים שעוברים בשדות התעופה של ישראל, נתב"ג ורמון. לאחר התפטרותו של טופולנסקי רגב מינתה כממלא מקום למנכ"ל הרשות את סמנכ"ל ההנדסה שלה, אמנון כהן בן ה־69 וזאת לאחר שפרישתו לגמלאות נדחתה עד שימלאו לו 70, אך גורמים בתחומי התחבורה והתעופה אמרו כי קיים צורך בהול במינוי של מנכ"ל קבוע לרשות שדות התעופה, וזאת על רקע אתגרי הרשות שעומדים על הפרק הכוללים.
מלכה בעל רזומה מרשים בעצמו כאשר בעברו, שימוש כמג"ד גדוד חי"ל בחטיבת הנח"ל ואף היה מפקד סיירת עורב של חטיבת גולני. לאחר שחררו מצה"ל מלכה שימש במספר תפקידים במערכת הביטחון ובשירות משרד החוץ.
כמו כן, הוא גם היה מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה וניהל את תחום הפיתוח העסקי בחרת הסייבר ההגנתי CYE. לאחר שהתפטר מניהול משרד התחבורה הוא הצטרף להייטק במסגרת מיזם בתחום הענן שבו הוא פעיל גם בימים אלה. לקראת התמודדותו על תפקיד המנכ"ל, מסר כי כי לא התקיים בינו לבין רגב כל שיח בקשר למהלכיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה