יח"צ

איגוד היח"צ מתפלג? חלק מהנהלה צפוי להקים ארגון חדש

על רקע הבחירות הערב ליו"ר האיגוד, חלק מהחברים באיגוד שרק מעטים חברים בו, טוענים כי הבחירות להנהלה לפני חודשיים אינן חוקיות, ולכן יש לקבוע חדשות. אפילו רני רהב ניסה לפשר בין הצדדים
אלכסנדר כץ |  4
סערה באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור. לאייס נודע כי גורמים בהנהלת האיגוד מתכוונים לפרוש ממנו ולהקים ארגון חלופי. הדבר קורה על רקע הבחירות ליו"ר האיגוד שצפויות להתקיים הערב (יום ב'), והבחירות לפני כחודשיים להנהלת האיגוד, שכללו 17 מצביעים בלבד, אבל מסעירות את האיגוד עד כה.
מטרת האיגוד לספק לחבריו ייעוץ עזרה מקצועיים, לצד תכני העשרה מקצועיים. ואולם בשנים האחרונות מספר חבריו הלך ופחת, וכעת חברים בו כ-100 אנשי דוברות ויחסי ציבור המשלמים דמי חבר בסך 330 שקלים בשנה. מספר העוסקים בתחום מוערך בכ-5,000, מה שאומר שבאיגוד המקצועי חברים כ-2% בלבד מכלל המועסקים בתחום. גורם אף מעריך את מספר החברים המשלמים באיגוד ב-60, כ-1% בלבד מכלל המועסקים.
בין חברי האיגוד ישנם שכירים וגם בעלי משרדי יחסי ציבור ודוברים במשרדים ממשלתיים. לאחר סבב שיחות הבוקר הוחלט להקים ארגון חדש, שיעסוק בפיתוח מקצועי ויטפל בבעיות והאתגרים עמם מתמודד הענף.
גורם מעריך כי 6 מבין 11 חברי ההנהלה תומכים במהלך לפרק את האיגוד. מהלך זה מגיע על רקע קריאת חברים באיגוד לבטל את תוצאות הבחירות שהתקיימו לפני כחודשיים, באמצע ינואר, ולא לקיים את הבחירות ליו"ר ההנהלה והוועדות הערב. אותם חברים מפנים אצבע מאשימה כלפי היו"ר היוצא של האיגוד, איציק כגן, וטוענים כי החלטותיו אינן חוקיות משום שהבחירות נערכו ללא פיקוח ועדת ביקורת, ללא ועדת בחירות וללא יועץ משפטי מלווה, וכי מטפסי הבחירות שהוכנו נשמטו שמות. כגן אומר לאייס כי תקנון האיגוד אינו מחייב ועדת בחירות והבחירות התקיימו על פי התקנון.
בין הצדדים התקיימו בחודשים האחרונים מגעים במטרה ליישר את חילוקי הדעות והטענות לגבי אי-סדרים בבחירות לאיגוד, ולעובי הקורה אף נכנס רני רהב, שנקרא לדגל לדברי גורמים כמי שנחשב לבכיר הענף. לדברי גורמים, רהב ביקש מכגן לבטל את תוצאות הבחירות, אולם פנייה זו לא נענתה. גם פנייתם של אנשי היח"צ ליאורה לייבוביץ ובן ציון ציטרין, חברי הנהלה היוצאת שנבחרו מחדש, המיוצגים על ידי עו"ד אלעד מן, לא נענתה. כך גם פנייתו של נשיא האיגוד, משה דיין.


ליאורה לייבוביץ ואיציק כגן (יח"צ)
לייבוביץ וציטרין מסרו לאייס כי "האיגוד בהתנהלותו הנוכחית אינו מקיים את ייעודו ולמעשה אינו עוסק בענייני הענף כלל וכלל. הפניות הרבות שקיבלנו מקולגות במהלך החודשיים האחרונים חיזקו את עמדתנו שיש להקים גוף חדש ומוביל שיאפשר פעילות ונוכחות מקצועית עדכנית".
כגן אמר לאייס כי "יש אנשים שיש להם מהוויים, ולפעמים זה הופך למשהו יותר קיצוני. זה תפקיד ללא שכר, ועושים אותו אלה שרוצים לתרום. נכון, האיגוד נמצא במצב לא טוב מבחינת מספר חברים, ואני מכה על זה על חטא בנושא הזה, אבל זה איגוד שכן תורם לחברים שלו – מעניק ייעוץ משפטי ללא תשלום על ידי היועץ המשפטי של האיגוד, מעניק הנחה בשירות אינפור של יפעת, נותן ייעץ של רואה החשבון שלו איך להתנהל נכון של כספים וכלכלה".
כגן הודף את הטענות לגבי התנהלות לא תקינה, וטוען כי "המגבלות שרשם העמותות הטיל עלינו לפני כ-4 חודשים בשל אי הגשת דוחות במועד לשנים 2009-2010, הוסרו לאחר שפניתי לרואה החשבון של האיגוד והוא פעל בנושא". כגן מוסיף עוד כי רהב דווקא אישר בחתימתו את תוצאות הבחירות המקוריות, לאחר 2 פגישות שנערכו אצלו במשרד. 
איגוד היח"צ חווה טלטלות לא בפעם הראשונה ב-60 שנות קיומו. רק לפני 3 שנים פרשו מספר חברים בולטים, והקימו ארגון חדש בשם לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה. מדובר בגילי כהן, אורי רודריגז-גרסיא וזאב ינאי, שביקשו לאפשר גם למשרדי סושיאל שאינם מאוגדים, את האפשרות להתאגד תחת המטריה של "הלשכה". 


זאב ינאי, אורי רודריגז-גרסיא וגילי כהן, צילום: יח"צ
הסיבה להקמת הלשכה הייתה תחושה כי האיגוד לא תורם לענף עצמו, ולהתפתחויות הטכנולוגיות שהיו, כגון הניו-מדיה. האיגוד החדש אף נרשם כעמותה ברשם העמותות, ולווה על ידי משרד עורכי דין.
ואולם, שנה לאחר המהלך, נראה היה כי המהלך לא צלח, ובין 2 הגופים התקיימו מגעים לסיפוחה של "הלשכה". מאז חזר רודריגז-גרסיא לעולם העיתונות, וכהן וינאי אינם פעילים במיוחד באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זאב ינאי יא מסכן (ל"ת)
    יעל 03/2017/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ליאורה ליבוביץ רוצה להיות יו"ר היח"צנים?
    יועץ תקשורת 03/2017/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי זאת האישה הזאת? איזה יחסי ציבור היא עושה בדיוק? היא יכולה לעמוד בראש איגוד כזה? מעולם לא שמעתי עליה. בטח עושה יחסי ציבור לאיזו חנות זניחה של הלבשה תחתונה או משהו כזה. בושה!
    סגור
  • 2.
    חבורה של פחים
    יועץ תקשורת 03/2017/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הפחים המופיעים בכתבה הם גונבי דעת שאין להם מושג בתחום אולי למעט גילי כהן. האיגוד הזה מייצג איזה חבורה חלולה של אנשים שעוסקים בלקדם את עצמם ועל זה נאמר תתקדמו
    סגור
  • 1.
    ערימה של עלובי החיים - בקרוב המחזמר (ל"ת)
    אמרת רהב אמרת הכל 03/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור