נדל"ן ותשתיות

העיר הזו תגדל ב-40,000 תושבים: אלפי דירות ותחנת רכבת חדשה

אושרה  להפקדה  - אחת התכניות הגדולות בארץ: התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל 'רובע רותם דימונה מזרח' להקמת רובע מגורים חדש בן כ-7000 יח"ד ברמת מפורטת ועוד כ-3,000 יח"ד ברמת תוכנית מתאר, לצד אזור תעשיה ותעסוקה, שטחי ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה - הוחלטה להפקדה בוותמ"ל מחוז דרום
מערכת ice |  5
דימונה (צילום פרטי)
התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם עיריית דימונה, להקמת רובע מגורים חדש עם אזור תעשיה ותעסוקה (כ-582,800 מ"ר תעסוקה וכ-42,500 מ"ר מסחר), תחנת רכבת חדשה ומוסדות ציבור שוכנת מזרחית לישוב הקיים ומתפרשת על כ-10,260 דונם.
התכנית הענקית תזניק את דימונה קדימה ותאפשר לה להציע איכויות מגורים גבוהות ואטרקטיביות, לטובת פיתוח משמעותי נוסף של העיר, הנמצאת בתנופת גידול בשנים האחרונות. התוכנית מציעה תמהיל מגורים מגוון הכולל בינוי עירוני מרקמי וצמוד קרקע המשלב עירוב שימושים וקשר חזק בין העיר והמדבר, עם תכנון בר קיימא תואם אקלים המותאם למיקום העיר במדבר ולאיכות חיים גבוהה שיש להעניק לתושבי העיר.
 
היקף המגורים בתוכנית הוא כ-7,000 יח"ד חלקן דירות קטנות וכ-300 יח"ד לדיור מוגן. הבינוי כולל בנייה רוויה של 4-9 קומות, בנייה מרקמית, בנייני גן-גג של כ- 3-5 קומות ובנייה צמודת קרקע. בנוסף כ-3,000 יח"ד ברמה של תוכנית מתאר.
עוד התוכנית כוללת כ-225 דונם מדרום לשכונת השחר ובסמוך לכניסה החדשה לעיר לטובת מוסדות חינוך וציבור מטרופוליניים ועירוניים כגון מוסד אקדמי, מעונות סטודנטים ומרכז רפואי. בסמוך לפסי הרכבת מתוכננת תחנת רכבת חדשה, כיכר עירונית ואזור תעסוקה ותעשיה בשטח של כ-600 דונם הכולל גם אצטדיון עירוני וארנה חדשים.
השכונה מתחברת לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר ויוצרת ציר ירוק ראשי עם מערכת צירים ירוקים ומוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר. השטחים הפתוחים המקיפים את העיר יטופלו לרבות פינוי מטרדים וערימות פסולת שהושלכו בשטח. בנוסף, יוקם מרכז למבקרים ויציאה לטיולים בשמורת נרקיסים של נחל דימונה ונחל אשלון.
ברחוב הראשי של הרובע מוצעת בניה גבוהה יותר (9.5 קומות) עם חזית מסחרית ובשילוב מבני ציבור, תעסוקה ומפתח רחב לפארק המרכזי ולפעילויות המשתלבות בשוליו. כמות המסחר מתאימה כך שתענה לצרכים המקומיים של תושבי הרובע ותיצור "חיות אורבנית", ללא פגיעה במרכז העיר דימונה. כחלק מהתפיסה הסביבתית והחברתית מרבית בניני המגורים המרקמיים מתוכננים סביב חצרות פנימיות מוצלות, המאפשרות תנועת הולכי רגל רציפה בין המגורים למבני הציבור, לשטחים הפתוחים ולאזור התעסוקה והרכבת.
תכנון המרחב הציבורי והפרטי הותאם באופן מיטבי לאקלים המדברי ולמקסום פוטנציאל ייצור האנרגיה כרובע השואף להיות מאופס אנרגיה. במסגרת זאת, התכנית מתמרצת בניית גגות שטוחים בבנייה צמודת הקרקע, עם מערכת פאנלים סולארית (בתכנית "תמריץ התאמה למדבר"). בנוסף התכנית מאפשרת תחבורה ציבורית מעולה וקישוריות אורבניות טובה ומוצלת להולכי רגל ורוכבי אופניים. התוכנית תוכננה ע"י "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".
עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על ההחלטה להפקיד את התכנית וציינה כי "הקמת הרובע החדש היא בשורה לעיר דימונה ולנגב כולו. התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ומציגה תוספת מגורים משמעותית בתמהיל מגוון, ומענה לצרכים כלל עירוניים כגון: אצטדיון,  מוסד אקדמי ותחנת רכבת חדשה, שיביאו לפיתוח המרחב ולחיזוק העיר דימונה."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מטריף (ל"ת)
    רן 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדיחה
    משה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומי יבוא לגור , כיום יש מאות דירות רפאים בעיקר במרכז העיר ובשכונת השחר , עוד 7000 יחידות יביאו לצניחת מחירים ואזורים עזובים
    סגור
  • 2.
    תחברו את רכבת גם לערד ולירוחם
    ישראל 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בסך הכל כמה עשרות קילומטרים אפילו פחות...וכל השאר הבנייה וההשקעות יבואו אוטומטי.
    סגור
  • 1.
    דימונאית
    רבקה 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דימונה מאז הקמתה גדלה ומתפתחת. עיר שכיף לגור בה. שמחה מאד שלא הולכים לבנות מגדלים מעל תשע קומות. עיר ללא מגדלים מעימה לי יותר בהרגשה. בהצלחה לעיר המקסימה שלי
    סגור
  • יש בדואים
    הזולאי 02/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גרים בדואים שם. בית משפט פסק לרעתם. חבל שלא מספיק חכמים לשלב אותם בתוכנית
    סגור