נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות הקבלנים: "לא אכפת מאיפה יגיעו העובדים, רק שיגיעו״

בוועידת מרכז הבנייה הישראלי – עיר הנדל"ן שנערכה באילת, ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים אמר: ״המדינה חייבת לקבל החלטה בנושא, או שתחליט להביא פלסטינאים תוך שמירה ואבטחה או שתביא עובדים ממקום אחר״

מערכת ice | 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומצב הלחימה, ועידת מרכז הבנייה הישראלי- עיר הנדל”ן אילת עסקה השנה במציאות החדשה של המדינה ושינוי קונספציות בתפיסת הביטחון, הכלכלה והפוליטיקה. בנוסף,  דנו בוועדה בבניית חזון משותף, חיזוק הקשר עם הקהילה היהודית בתפוצות וכמובן עידוד וקידום בנדל"ן המקומי.
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אמר באירוע: "לנו לא אכפת מאיפה יגיעו העובדים, רק שיגיעו. מבחינתנו, גם הפלסטינאים הם פתרון. המדינה חייבת לקבל החלטה בנושא, או שתחליט להביא פלסטינאים תוך שמירה ואבטחה או שתביא עובדים ממקום אחר״. 
בשאלת התערבות הממשלה הוא הגיב ״פעם ראשונה שאני רואה את משרד השיכון נרתם במאה אחוז לטובת הענף, אבל זה לא מספיק. יש משרדים נוספים ויש חוסר בתכלול. נכון שחייב לוודא שיגיעו לכאן עובדים ראויים, שחס וחלילה לא יתרחש כאן סחר בבני אדם. אם יהיה כאן אדם אחד, גוף אחד שידאג לסוגיה הזו, אפשר להביא 60 אלף עובדים בחודשיים. אבל המצב הוא שהיום נחתו 46 עובדים ראשונים״.
 
סרוגו צופה התעוררות קלה בענף כבר עכשיו, אבל סייג כשאמר כי ״היום הבעיה שלנו היא לא תכנון וקרקע, אלא כדאיות נדלנית. הביקושים חצו ב-50 אחוז, הריבית היא גבוהה ואין לנו פועלים. צריך להביא תכנית שתתמרץ את היזמים. ה-7.10 מלמד אותנו שיש חשיבות רבה מאוד לחזק ולפתח את הפריפרייה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה