נדל"ן ותשתיות

מפעל הזכוכית מירוחם בדרך למהלך ענק: השקעה של 100 מיליון שקל

חברת פניציה תחליף את תנור התכה, תשדרג את קווי ייצור מכלי הזכוכית, ותפעיל מתקן לייצור חשמל נוסף להקמת מערכת סולאריות על גגות המפעל. פרויקט האנרגיה הירוקה בוצע על ידי חברת "אלמור אנרגיות מתחדשות". המנכ"ל מישל בן סימון: "יציבות ועוגן כלכלי ותעסוקתי בתעשייה המסורתית בישראל, חלק מתוכנית השקעות רחבה"
מערכת ice | 
מישל בן סימון מנכ (צילום יחצ, MBS)
מפעל פניציה ירוחם מודיע היום (ראשון) על השקעה בהחלפת תנור ההתכה של המפעל ושדרוג קווי הייצור בהיקף השקעה של כ-60 מיליון שקל. סך ההשקעה בחברה עומד על כ-100 מיליון שקל. החלפת התנור נדרשת לאחר 10 שנות עבודה עם התנור הקיים. כ-1,000 טון לבנים מיוחדות אשר יוצרו ברמת "טיילור מייד" בחו"ל לטובת הפרויקט כאשר כל לבנה תהיה ממוספרת ותורכב בסדר הנכון. 
החלפת התנור ושדרוג קווי הייצור במפעל פניציה בירוחם תעשה באמצעות רכבת אווירית של כ-300 פועלים זרים מהודו בסיוע רשות האוכלוסין וההגירה. לטובת קליטת העובדים מהודו הוקם במפעל מתחם מיוחד, הכולל חדרי לינה, שירותים, מקלחות וחדרי אוכל ובנוסף 10 שפים אשר ידאגו לבשל בהתאם למנהגי המטבח ההודי. 

חווה סולארית מפעל פניציה ירוחם (צילום: MBS)
הפרויקט יתחיל בחודש מאי וצפוי להמשך כחודשיים ימים במהלכו ייהרס התנור הקיים ובמקומו ייבנה תנור חדש עם מערכות בקרה משוכללות שאמור לחסוך אנרגיה. עוד יוחלפו שני קווי ייצור בקבוקים, מערך השינוע, הכנת חומרי הגלם וכלל התשתיות המפעליות. בנוסף, יופעל מתקן לייצור חשמל באמצעות גז טבעי וזאת בהמשך להסכם שנחתם עם חברת אופיסי אנרגיה, מתקן ייצור החשמל ייצר 4.5 מגוואט ויספק את מלוא צריכת האנרגיה למפעל בהיקף השקעה של מיליוני שקלים. 

חווה סולארית מפעל פניציה ירוחם (צילום: MBS)
החברה חתמה גם על הסכם עם "רפק אנרגיות מתחדשות" להקמת מערכות סולאריות על גג המפעל בהיקף השקעה של 20 מיליון מיליון  על גבי שטח של 30,000 מ"ר שבוצע ע"י" "אלמור אנרגיות מתחדשות" – למעשה, הוחלפו כל גגות וקירות אסבסט הישנים במעטפת חדשה ותיוצר אנרגיה סולארית ירוקה בתפוקה של 4.5 מגה וואט במכירה ישירה לרשת החשמל. 
 
מישל בן סימון, מנכ"ל פניציה ירוחם מסר: "הפרויקטים מהווים הצהרת כוונות של הבעלים לעתיד מפעל פניציה בירוחם ומייצרים יציבות ועוגן כלכלי ותעסוקתי בתעשייה המסורתית בישראל בכלל ובירוחם בפרט. חרף תקופת המלחמה הנוכחית, משבר הקורונה והאתגרים הרבים בשמירה על התעשייה המסורתית, התקבל אישור דירקטוריון החברה אשר בבעלות משפחת מנדל בארה"ב להשקעה וזאת על מנת להבטיח את פרנסתם ועתידם של 220 משפחות, קבלנים וספקים נוספים העובדים עם מפעל פניציה. ההשקעה היא חלק מתוכנית השקעות רחבה שאושרה על ידי רשות ההשקעות. ברצוני  להודות לרשות ההגירה על הסיוע והעזרה לקבלת היתרי עבודה עבור 300 פועלים זרים מהודו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה