נדל"ן ותשתיות

בית חדש ב-90% הנחה: ההטבה החדשה שעומדת על הפרק

קרקעות באזורי עדיפות, במיוחד שטחי הנגב והגליל, יימכרו לחיילי מילואים משרתים במחירים מיוחדים, ההנחה היא רק על הקרקע, בעוד אותו רוכש קרקע יישא בעלויות פיתוח שנעות בין כ-300-500 אלף שקל. כעת השאלה העיקרית היא היצע הקרקעות שהמספר המוגבל
מערכת ice | 
קניית קרקע חקלאית (צילום יובל סגל, מתוך אתר פיקיויקי)
המהלך לשיווק הקרקעות למילואימניקים בהנחה של עד 90%, אמור להיות מאושר ממש בימים הקרובים בכנסת, כאשר קרקעות באזורי עדיפות, במיוחד שטחי הנגב והגליל, יימכרו לחיילי מילואים משרתים במחירים מיוחדים.
כרגע אין יותר מדי קרקעות מאושרות לבנייה ועל פי ביזפורטל במשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל מתאמצים לחייב מועצות ויישובים באזורים אלה להגדיל באופן ניכר היקף שיווקי הקרקעות לטובת המהלך.
 
המגרשים המדוברים שווים כ-900 אלף שקל, ההנחה המקסימלית תעמוד על עד 810 אלף שקל לפי ביזפורטל. אבל יש קאץ'. אם המגרש שווה מיליון שקל, עד מדרגה זו ישלם המילואימניק 90 אלף שקל שהם 10% בלבד ומעבר לכך, הסכום הוא מלא.
יש לציין כי ההנחה היא רק על הקרקע, בעוד אותו רוכש קרקע יישא בעלויות פיתוח שנעות בין כ-300-500 אלף שקל. כעת השאלה העיקרית היא היצע הקרקעות שהמספר המוגבל כעת מסבך את כל הנושא. גם שאלת ההטבות מעלה סוגיה מעניינת האם היא בכלל שוויונית כאשר לא מעט ישראלים לא משרתים במילואים מסיבות מגוונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה