נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתחום החשמל בישראל: עסקה ב-365 מיליון שקל נסגרה

שיכון ובינוי אנרגיה תמכור חשמל ירוק לחברת MedOne מובילת שוק ה- Data Centers בישראל, בהיקף מצטבר של 365 מיליון שקל
מערכת ice |  2
חשמל (צילום shutterstock)
חברת שיכון ובינוי אנרגיה מודיעה על חתימת הסכם לאספקת חשמל עם חברת MedOne עבור שתי חוות שרתים (Data Centers) אותן מקימה MedOne בימים אלה. במסגרת ההסכם תספק שיכון ובינוי אנרגיה חשמל בהיקף שנתי ממוצע של כ-131 מיליוני קוט"ש עבור שתי חוות השרתים שמקימה MedOne בכפר יונה וברמלה.
ההסכם הינו לתקופה של 5 שנים עבור כל אחת מחוות השרתים ויכנס לתוקף בהדרגה במהלך השנים 2025-2026 בהתאם להשלמת הקמת האתרים על ידי MedOne. מרבית החשמל שיימכר במסגרת ההסכם הינו חשמל ירוק ממתקנים פוטו-וולטאים משולבי אגירה של שיכון ובינוי אנרגיה המצויים בהקמה. ההסכם צפוי להניב לשיכון ובינוי אנרגיה הכנסות בהיקף מצטבר של כ-365 מיליון שקל.
 
תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי אנרגיה: "שיכון ובינוי אנרגיה ממשיכה ביישום האסטרטגיה של קידום והגדלת נפח הפעילות של המספק הווירטואלי, זאת לצד תהליכי שיפור וקידום הפעילות בתחנות הכוח של החברה. הדומיננטיות של שיכון ובינוי אנרגיה, הן במגזר האנרגיה הירוקה והן במגזר האנרגיה הקונבנציונלית, מציבות את החברה בשורה הראשונה של חברות האנרגיה בישראל. פעילות החברה צפויה להמשיך ולהתעצם בהתאם לתוכנית העבודה שאותה אימץ דירקטוריון החברה."
 דידי פז, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה: "חתימת הסכם אספקת חשמל עם MedOne מהווה עבור שיכון ובינוי אנרגיה אבן דרך משמעותית בפעילותה ההולכת וצומחת בתחום אספקה וסחר בחשמל. זו דוגמא מצוינת לשילוב בין שתי מגמות עולמיות מרכזיות בתחום התשתיות – דיגיטליזציה, לצד הפחתת פליטות פחמן ומעבר לאנרגיה נקיה (יעדי Net Zero). הביקוש הגלובאלי לחשמל הולך ומתעצם, כאשר אחד הגורמים המרכזיים לצמיחה בביקוש לחשמל הינו ההתפתחות המהירה בתחום הבינה המלאכותית (AI) ותשתיות המחשוב העצומות הנדרשות למטרה זו. אנחנו מאמינים שההסכם עם MedOne מצעיד אותנו לעבר עתיד ירוק ודיגיטלי יותר, ומהווה התחלה של שיתוף פעולה ארוך טווח בין שתי חברות צומחות ומתפתחות, כל אחת בתחומה".
רוני שדה, מנכ"ל MedOne: "חתימת הסכם אנרגיה ירוקה עם שיכון ובינוי אנרגיה למתקני הדטה סנטר החדשים שלנו היא צעד חשוב ומשמעותי. המתקנים שלנו הולכים ומתעצמים והופכים לעמוד השדרה של המהפכה הדיגיטלית. במקביל, צריכת האנרגיה שלהם הופכת להיות אתגר משמעותי ואנו רואים בשמירה על כדור הארץ שלנו כערך גדול. צריכה האנרגיה של מרכזי הנתונים יחד עם ההכרה ההולכת וגוברת בדחיפות הטיפול בהשפעות מרחיקות הלכת כתוצאה משינויי האקלים, מחייבים שינוי בגישה ומציאת פתרונות ברי קיימא שימזערו את ההשפעה הסביבתית. תחזיות מדברות על כך שבתוך כמה שנים, דטה סנטרים יהיו אחראים על 4% מפליטות הפחמן בעולם וצופות כי בשנת 2025 יהיו מרכזים אלה אחראים לכ-20% מצריכת החשמל העולמית".
עוד הוסיף: "כשהעולם עובר לעתיד ירוק יותר, גם מרכזים אלו חייבים לאמץ באופן יזום שיטות יעילות באנרגיה כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית. כחברה המובילה את השוק כבר 24 שנים, אנחנו מחויבים לשמירה על הסביבה וחינוך שוק לפתרונות איכותיים, כלכליים וירוקים יותר. חתימה על הסכם זה היא עוד צעד חשוב לשיפור הקיימות, לצד טכנולוגיות חדשניות נוספות שהשקנו בישראל בתחום זה"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכל פוליטיקה
    אהרון 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מובן מי מספק חשמל ב מדינה חברת חשמל או מאכערים מחלקים הנחות עושים רווחים ו איפה ה צרכן למה ה צרכן צריך מאכערזה לא מובן הכל פוליטיקה
    סגור
  • 1.
    אל תחשבו שהשירות מחברות פרטיות יהיה יעיל ומוזזל
    שמועה 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר בלאדאן. מחחי
    סגור