נדל"ן ותשתיות

התאחדות התעשיינים: "להפסיק את התלות בטורקיה, השלכות קשות"

בהודעה משותפת שפרסם עם נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו, ציין היו"ר רון תומר: "אני קורא לממשלה לתעדף עד כמה שניתן רכש ישראלי על פני רכש ממדינות זרות". סרוגו הדגיש: "כמו המשבר שנוצר בעקבות המחסור בעובדי בניין ותשתיות, כך גם קורה עכשיו בנושא חומרי בניין ומוצרי בנייה"
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
על רקע המשבר החריף בענף הנדל"ן בצל המלחמה המתמשכת, בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ קראו אמש (רביעי) לחזק את תעשית הבנייה כחול לבן. בהודעה שפרסמו ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים ורון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים - ציינו כי הם נענו לקריאת שר החוץ ישראל כץ, לקדם צריכת חומרי ומוצרי בנייה של תעשיות הבנייה הישראליות.
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו הדגיש: "המסקנה המיידית מהאירוע הזה היא שיש לשמור על עצמאות הייצור של מדינת ישראל. חייבים לפתח את תעשיות הבנייה הישראליות ולעודד ולקדם אותן באופן שיאפשר להסתמך פחות על הייבוא". לדבריו, "כמו המשבר שנוצר בעקבות המחסור בעובדי בניין ותשתיות, כך גם קורה עכשיו בנושא חומרי בניין ומוצרי בנייה".
 
סרוגו הוסיף כי המשבר אינו מנוהל על ידי המדינה במטרה להבטיח רציפות תפקודית של המשק. "כדאי שמדינת ישראל תנצל את ההזדמנות הזו להפיק לקחים ותתקן את המצב לקראת העתיד לבוא". נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הביע את תמיכתו ביוזמה. "אני מברך את התאחדות הקבלנים ואת העומד בראשה ראול סרוגו, על ההחלטה האמיצה להפסיק את הרכש מטורקיה".
תומר הוסיף: "לשמחתי גם הם הגיעו למסקנה שממשלת ישראל הייתה צריכה להגיע אליה כבר מזמן - צריך להפסיק את התלות בטורקיה ולחזק את התעשייה הישראלית. כי אם יש משהו מרכזי אחד שלמדנו במלחמה הזו, הוא שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. רק תעשייה ישראלית חזקה שיכולה לספק את צרכי המשק תשמור על ישראל חזקה אל מול כל צרה שלא תבוא - ואלו תמיד יבואו".
"אנחנו גם יכולים וצריכים להיות גאים בתעשייה שלנו", המשיך תומר, "בישראל ישנה תעשיית בנייה עניפה ומפוארת 'כחול-לבן', הכוללת עשרות מפעלים מהמתקדמים בעולם, שיכולים לספק את כלל צרכי משק הבנייה בישראל. לכן אני קורא לממשלה לתעדף עד כמה שניתן רכש ישראלי על פני רכש ממדינות זרות. תעדוף כזה יזניק את הכלכלה הישראלית קדימה ויאפשר לנו להתאושש מההשלכות הקשות שהיו למלחמה על המשק הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה