נדל"ן ותשתיות

אחת הערים הגדולות בישראל עושה מהפכה: כ-26,000 דירות בדרך

רמת גן אישרה תכנית עירונית מחליפת תמ"א 38 של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמת גן. תקציב התוכנית ממומן על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והינו כ-3.1 מיליון שקל. התכנית חלה על כ-10,650 יחידות דיור ומוצעות בה בסך הכל כ-25,950 יחידות דיור
מערכת ice |  1
בורסה רמת גן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
תכנית ההתחדשות בעיר רמת גן אושרה בוועדה מקומית. התכנית קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם העירייה והמינהלת העירונית. התוכנית מלווה בצוות תכנון רב תחומי בראשות משרד ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלים. כמו כן, במהלך קידום התכנית נערכו ישיבות תיאום עם ארגון הקבלנים.
התוכנית כוללת את כל שטחה המוניציפלי של העיר, אך חלה רק על מבנים קיימים המשמשים למגורים שניתן היתר לבנייתם לפני שנת 1985, בחלקות מקור בשטח שבין 450 ל-1,200 מ"ר. התכנית חלה על כ-10,650 יחידות דיור ומוצעות בה בסך הכל כ-25,950 יחידות דיור. התכנית מגדירה שלושה אזורי התחדשות בהתאם להיררכית הרחובות: רחוב מסחרי, רחוב משני רחב ורחוב משני צר.
 
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן: "רמת גן פועלת כבר מזה מספר שנים תחת עקרון של התחדשות מתחמית, באופן שמסתכל על התושב ורווחתו. למדנו שכך אנחנו יכולים לדאוג יותר לתושבים ולהפיק תועלת משמעותית לציבור. לייצר לתושב יותר מוסדות לימוד, יותר גינות ושטחים ירוקים, יותר מרכזים קהילתיים, יותר רווחה ופנאי - ובקיצור, יותר. אני שמח שהמדינה מבינה שהכיוון הנכון הוא התחדשות מתחמית, ומקדמת איתנו יד ביד תוכניות התומכות את העיקרון הכל כך חשוב הזה. התכנית שאושרה היום בוועדה המקומית היא בשורה של ממש עבור תושבי רמת גן, ואני גאה על כך".
גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התכנית הבנינית ברמת גן, שאושרה היום בוועדה המקומית, היא חלק ממהלך גדול של קידום חלופות עירוניות לתמא 38 שהרשות להתחדשות עירונית מקדמת ב 20 ערים מרכזיות בישראל. התוכנית שאושרה יוצרת העדפה ברורה לתכנון מתחמי ולהריסה ובניה של מבנים ישנים בהתאם למדיניות העירייה, ומייצרת מסגרת תכנונית להתחדשות איכותית גם למבנים בודדים שלא נכללים במתחמים אלו. בתכנית הושקעו חשיבה רבה ומשאבים תקציבים והיא תהיה כלי משמעותי להגדלת היצע הדיור לצד שיפור וקידום איכות חיי תושבי רמת גן. אנו גאים בתהליך ובתוצאה, מברכים ומודים לשותפינו לעשייה בעירייה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באיזור נווה יהושוע
    יאלי 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך מקומות בילוי באיזור נווה יהושוע הירדן אין שם כלום
    סגור