נדל"ן ותשתיות

"המטרו יזניק את שווי הנדל"ן בפתח תקווה, בראשון לציון ובערים נוספות ביותר מ-20%"

בחברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה והנדסה מעריכים כי ערכם של נכסים הסמוכים לתוואי המטרו יזנק, בהתאם למרחק מקווי התחבורה. עוד ברשימת הערים: באר יעקב, גבעת שמואל, לוד ועוד
מערכת ice |  7
דירות בתל אביב (צילום pixabay)
המרחק המפריד בין פרויקט המטרו לבין נקודת הסיום שלו הוא עשור שלם. יחד עם זאת, כבר ניתן להעריך עד כמה הפרויקט ייטיב ברמת הפוטנציאל הנדל"ני עם הערים בהן יעברו קווי המטרו. כך, למשל, לפי סקירה שערכה חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה והנדסה בראשות דניאלה פז  – פרויקט המטרו יוביל לזינוק של כ-20% בערכם של נכסים נדל"ניים הנמצאים בקרבת תחנות המטרו.
הסקירה הנוכחית של חברת פז כלכלה והנדסה נשענת בעיקרה על סקירות בינלאומיות אשר בחנו את השפעת המטרו בערים שונות בעולם כמו לונדון, סן פרנסיסקו והונג קונג. האומדנים בסקירה בודקים את ההשפעות על קרקע הממוקמת בטווח של 1 ק"מ מתחנות המטרו, ייעוד הקרקעות בקרבת התחנות, והמרחק שלהן מעיר "הגרעין" תל אביב.
הצמודים לתחנה מרוויחים
על פי הסקירה, הצפי הוא כי אזורים הנמצאים בטווח של 300 עד 500 מ' מתחנת מטרו כזו או אחרת, ייהנו מגידול בערך הנדל"ני שלהם – בייחוד בתחום הנדל"ן המסחרי והמשרדי שירגיש עלייה ניכרת בשווי הנכסים, זכויות בנייה בהיקף גדול יותר מוגבר ונגישות תחבורתית שלה השלכות כלכליות חיוביות. עוד מתגלה מן מהסקירה כי עליות הערך הגבוהות ביותר יתרחשו בסמוך לתחנות בהן ישנה הצטלבות קווים או שילוב של אמצעי תחבורה נוספים.
הצפי הוא שאפקט פרויקט המטרו, בדיוק כפי שהתרחש בשאר חלקי העולם, רק ישביח את ערך הדירות ושימושי הקרקע באזור ויביא עמו שורה של תועלות ברמה הכלכלית, החברתית והעירונית.
לדברי דניאלה פז ארז, מנכ"לית ובעלי פז כלכלה והנדסה: "פרויקט המטרו בא לצמצם פער של מאה שנים בתוך עשור אחד והוא יביא לפיתוח אינטנסיבי מסביב לתחנות ובהתאם לעליית ערך מהותית בנכסים. הרציונל מאחורי זה הוא שברגע שהמטרו יתחיל לפעול, וכנראה כבר קודם לכן עם הציפייה לו, אנשים יהיו מוכנים להתרחק מהגרעין של תל אביב וסביבתה הקרובה, כי הנגישות תהיה נוחה יותר וזמן הנסיעה יתקצר בהרבה, וזה ייצר אטרקטיביות גדולה יותר למגורים באזורים האלה ובהתאם לעליית מחירים שם. מי שרוצה כיום להשקיע בדירה שתשביח את עצמה, עדיף לו לקנות באזורים האלה ולאו דווקא בתל אביב".
כולם מחכים למטרו  
בעלות הנאמדת בסכום של 150 מיליארד שקל, יסללו 145 ק"מ שיעברו בגוש דן בין 109 תחנות שישתייכו לכ-24 רשויות מקומיות, עבור 3 קווים שונים של רכבת תחתית אשר תשרת למעלה מחצי מאוכלוסיית ישראל.  
פרויקט המטרו צפוי לא רק להקל על התניידות הציבור ולחסוך זמן רב בפקקים של גוש דן (כ-50% מהזמן ליתר דיוק), אלא גם יביא עמו תמורות רבות עבור הערים והרשויות המקומיות סביבו. בין היתר, ניתן לכלול גידול בשימושי הקרקע, התייעלות השירותים העירוניים, הפשרה ושחרור של שטחים יקרים ועוד שלל תמורות חיוביות הנלוות למטרה המרכזית של המטרו.  
במסגרת פרויקט המטרו שמים דגש על שיתוף פעולה עם כלל הרשויות המקומיות וכן שקיפות מלאה והסברה לציבור הרחב. בימים אלו פועלות הרשויות בשיתוף עם אגף ההנדסה וחברת נת״ע, במטרה לנהל שיח מתמשך עם תושבי האזור ולספק מענה מקיף לשאלותיהם.
קו המטרו  M1 (צפון-דרום) הוא הארוך ביותר מבין 3 מסלולי המטרו המתוכננים. אורכו של הקו עומד על 85 ק"מ והוא עתיד לחבר בין 14 ערים שונות, ביניהן תל אביב, ראשל"צ, חולון, הרצליה, כפר סבא, נס ציונה, רחובות, רמלה ולוד. אלו גם הערים שייהנו מעליית ערך הנכסים ביותר מרבע משווים הנוכחי, ככל שיהיו קרובים לתוואי המטרו.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    המרכז המשלם
    הפרה הנחלבת 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוצר מכין מיסוי על בעלי נכסים באיזורים בהם המטרו עתיד לעבור. ייתכן שיטילו את המס שנים רבות לפני שיפעל!
    סגור
  • 3.
    זהירות מתדלקיםםםםם.... (ל"ת)
    דרור 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה עם חולון ובת ים?
    יוסי 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה הם לא ברישמת הערים שבהם ערך הנדלן יעלה?
    סגור
  • 1.
    דיי לפמפם כתב נעל הנדלן בדרך להתרסק (ל"ת)
    עמי 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • כתבה מגמתית של כרישי נדל"ן. אל תרוצו ואל תתפתו. (ל"ת)
    אא 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • צריך לעזור לזוגות הצעירים
    אורנה 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יופי לשמטע אבל הזוגות הצעירים בבעיה רצינית ויהיה להם קשה לקנות בכל מקום. חייבים לעזור להם ולהעלות את המס על הדירה השניה וכו
    סגור
  • שיעזרו לעצמם כמו שאני עזרתי לעצמי לקנות נכס בתל אביב. (ל"ת)
    דרור 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור