נדל"ן ותשתיות

לפי חזון הברון? אושרה תוכנית המתאר שתכפיל את כמות התושבים בקיסריה

תוכנית המתאר החדשה תוסיף 1600 יח"ד ו-670 חדרי מלון לקיסריה. התושבים המקומיים התנגדו מחשש לצפיפות גבוהה, אך הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחרה לאשר את התוכנית
מערכת ice | 
דירות במרכז (צילום pexels)
קצת יותר מחצי שנה עברה מאז הופקדה אצל הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, והנה הגיע האישור המיוחל עבור תוכנית המתאר ביוזמתן של החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל. התוכנית החדשה תרחיב את קיסריה בצורה משמעותית, כאשר על שטח של לא פחות מ-12 אלף דונם יוקמו 1,600 יח"ד כמו גם 670 חדרי מלון. עוד בתוכנית, הקצאת 5000 מ"ר עבור שטחי מסחר וסלילת כביש חדש שיעבור ממזרח למתחם דירות הנופש "נאות גולף".
אל התוכנית מתלווה תחזית המצביעה על הכפלה במספר התושבים בקיסריה, מ-6 אלף עד ל-12 וחצי אלף תושבים. כמו כן, בעקבות התוכנית צפויה רמת הצפיפות הממוצעת ביישוב לעמוד על יחס של 1:4 -  4 יחידות דיור על כל דונם.   
בחודש ספטמבר דנה הוועדה המחוזית בעשרות ההתנגדויות שנשלחו על ידי תושבי קיסריה וסביבתה כנגד התוכנית, בהן בלט בעיקר החשש מצפיפות גבוהה ביישוב ופגיעה באופי הייחודי שלו. אך כאמור, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשותו של איתמר בן דוד, דחתה את התנגדויות התושבים והעניקה את האישור להתחלת הבנייה.
מנהלת היישוב הופכת גמישה יותר 
אין ספק שאזור קיסריה נהיה לאחד היעדים החמים ביותר עבור נדל"ן בישראל. בכל זאת, מדובר ביישוב וילות יוקרתי הצמוד לחוף הים, עם שטחים ירוקים נרחבים והיסטוריה עשירה כמעט כמו תושבי המקום. אז למה רק עכשיו חלה ההתעוררות הנדל"נית בקיסריה? הסיבה לכך נעוצה בשינוי הגישה של מנהלת היישוב, החברה לפיתוח קיסריה.   
בשנים האחרונות, החברה לפיתוח קיסריה שחררה לשוק החופשי לא מעט מגרשים לבנייה עצמית ביישוב, במהלך מפתיע שלא מאפיין את החברה הפרטית המנהלת את היישוב. כל המגרשים שהקצתה נעלמו מן המדף בהרף עין – גם אלו שבקיסריה עצמה וגם בסביבתה הקרובה. והנה עכשיו, מגמת ההתגמשות של החברה לפיתוח קיסריה צוברת תאוצה עם תוכנית המתאר החדשה שנערכה ע"י משרד נעמה מליס אדריכלים ומתכנני ערים, תוכנית שצפויה לשנות את קיסריה מקצה אל קצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה