נדל"ן ותשתיות

התחדשות עירונית בגבעת שמואל: פרויקט חדש ברחוב הפלמ"ח ממשיך את תנופת הבנייה

במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ברחוב הוותיק, יקומו 6 בנייני בוטיק בני 9 קומות הכוללים כ-130 יחידות דיור. ראש העיר יוסי ברודני: "רחוב הפלמ"ח הוא אחד מבין רחובות רבים בגבעת שמואל העתידים לשנות את פניהם בשנים הבאות"

מערכת ice | 
פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב הפלמ"ח, גבעת שמואל (צילום הדמיה רונן דוידוף)

גבעת שמואל ממשיכה להתחדש, כשהפעם מופנה הפוקוס אל רחוב הפלמ"ח, מרחובותיה הוותיקים של העיר. עוגן משמעותי במתיחת הפנים מהווה פרויקט פינוי-בינוי אשר יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יהרסו 3 בניינים במתחם הגדול שברחוב ובמקומם יוקמו 2 בנייני בוטיק שיכילו יחדיו קרוב ל-50 יחידות דיור חדשות. הדירות יעניקו לבעלי הדירות הוותיקים תוספת שטח של 12 מ"ר, מרפסת, שטחי שירות וגם חניון תת-קרקעי. בשלב השני של הפרויקט יתווספו 4 בנייני בוטיק חדשים שיכילו כ-80 דירות חדשות.

"רחוב הפלמ"ח הוא אחד מבין אוסף גדול של רחובות בגבעת שמואל העתידים לשנות את פניהם בשנים הבאות", מציין ראש העיר, יוסי ברודני. "העבודות ברחוב הפלמ"ח מהוות נדבך נוסף במדיניות העירייה לקידום הפיתוח והבנייה בהם ניתן לחוש בכל רחבי העיר".
בגבעת שמואל, נכון לכתיבת שורות אלה, מתוכננים ומבוצעים כעשרה מיזמים שונים -ובהם גם במסגרת התחדשות העירונית - וזאת כחלק מהחזון לפיתוח וקידום העיר. כך למשל, בדרום העיר קמו שני מגדלים חדשים המכילים למעלה מ-200 יחידות דיור, שכבר אוכלסו. פרויקט נוסף ובו למעלה מ-100 יחידות דיור, נמצא כעת בנקודת הזינוק.
בשכונת גיורא שבצפון העיר, פרויקט פינוי-בינוי משמעותי שהמתין בקנה שנים רבות, עומד כעת לצאת לדרך ולהוסיף לגבעת שמואל כ-2,000 יחידות דיור. במסגרת תוכנית "צפון גבעת שמואל" תוקם שכונת מגורים חדשה שתוסיף לעיר למעלה מ-700 יחידות דיור על שטח של כ-167 דונם, לצד שטחי תעסוקה ומסחר, מבנים ציבוריים ופארק ירוק גדול שיתפרש על שטח של כ-30 דונם.
מיזמים אלו מצטרפים ל"פרויקט הדר", פרויקט הענק עתיד להוסיף לגבעת שמואל כ-5,600 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 937 אלף מ"ר, כמו גם שטחים ציבוריים בשטח של כ-500 דונם.  

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל
תנופת הבנייה בגבעת שמואל משתלבת היטב גם עם פיתוח תשתיות התחבורה, כשהעיר נכללת בתוכניות הסעת ההמונים במטרופולין גוש דן. מדובר בקו הסגול של הרכבת הקלה שישרת את תושבי דרום ומזרח העיר, כשבהמשך יצטרף אליו גם קו המטרו M2 שיעבור במערב רמת הדר.
תוכניות הפיתוח של העיר, כבר מייצרות סביבן עניין רב, ומושכות גם מחפשי דיור המבקשים להגיע לגבעת שמואל. בסקירה מיוחדת שפרסמה לאחרונה 'Yzer' – מערכת הבינה העסקית  של אתר "יד 2" - נמצא כי במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2020 נרשם שיא בכמות מחפשי הדירות בגבעת שמואל, עם קרוב ל-27 אלף חיפושים בממוצע חודשי. ראש העיר יוסי ברודני מתייחס גם לכך ומדגיש: "בשטח מורגשת התכונה -משפחות רבות המבקשות להבטיח להם ולילדיהם איכות חיים קובעות את עתידן בגבעת שמואל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה