נדל"ן ותשתיות

ביקורת משרד העבודה: הוצאו צווים לרוב אתרי הבנייה שנבדקו באשדוד

מתוך 24 אתרי בנייה שנבדקו בעיר אשדוד – הוצאו 19 צווי בטיחות והוטלו עיצומים כספיים על ידי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה. "מפקחי מינהל הבטיחות ינקטו באפס סובלנות ובכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להשיג מקסימום בטיחות"

אורן שטרנברג | 
אתר בנייה (צילום pixabay)
היום (שלישי) מפקחי הבטיחות במינהל הבטיחות של משרד העבודה והרווחה יצאו למבצע אכיפה באתרי בנייה באשדוד. מבצע זה הוא חלק מסדרה של מבצעים שמטרתם להגביר את הנוכחות בשטח של מפקחי הבטיחות וכך להביא לשיפור הבטיחות באתרי הבנייה.
במסגרת פעילות האכיפה נבדקו 24 אתרים והוטלו 19 צווי בטיחות הכוללים צווי הפסקת עבודה וצווים חלקיים על ליקויים נקודתיים כגון: לוחות חשמל לא תקינים, פיגומים לא תקניים ומשטחי עבודה לא מגודרים.
באתרים בהם נראו ליקויים רבים, נדרשו הקבלנים למנות ממוני בטיחות בכדי לשפר את הבטיחות ולמנוע תאונות עבודה בזמן אמת. בחלק מהאתרים נראו הפרות חמורות של עבודה בגובה העולה על 2 מטרים ללא ציוד מגן למניעת נפילה, אשר בגינן ניתנו לקבלנים עיצומים כספיים. כמו כן בעלי תפקידים שנמצא ליקויים בתפקודם בשטח, יוזמנו לשימועים במינהל.
מינהל הבטיחות שם לנגד עיניו את ערך השמירה על חיי אדם, ופועל באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו לצורך פיקוח ואכיפה באתרי הבנייה.
חזי שוורצמן ראש מינהל הבטיחות  במשרד העבודה והרווחה, מסר: מבצעים מסוג זה מהווים תמרורי אזהרה לכל המבצעים והקבלנים, ומטרתם להטמיע תרבות בטיחות ראויה באתרי הבנייה. לשמחתי הצלחנו היום למנוע תאונות בזמן אמת וכן תאונות עתידיות. אני קורא לכל הקבלנים לקחת אחריות ולשמור על חיי הפועלים, שכן זלזול בהוראה הקלה ביותר משמעותה זלזול בחיי אדם. מפקחי מינהל הבטיחות ינקטו באפס סובלנות ובכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להשיג מקסימום בטיחות ומינימום נפגעים.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה