נדל"ן ותשתיות

איך יגיבו המפגינים? הכיכר המזוהה ביותר עם המחאה נגד נתניהו תשופץ

מזרקה אומנותית גדולה, מערכת תאורה חכמה, ריהוט רחוב חדש ושדרוג המרחב הציבורי - עיריית ירושלים, באמצעות חברת 'מוריה', מוציאה לדרך את פרויקט הפיתוח והשדרוג של כיכר פריז. העלות? 12 מיליון שקל  

מערכת ice |  2
כיכר פריז המשודרגת. הדמיה (צילום הדמיה: טוטם הדמיות)
כיכר פריז נחשבת לאחת הכיכרות המרכזיות בירושלים, כשבתודעה הציבורית היא מזוהה בעיקר בשל היותה מוקד להפגנות הסוערות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחרונה, נתקבלה החלטה בעיריית ירושלים להוציא לפועל פרויקט שישנה לחלוטין את פני הכיכר הוותיקה, המחברת את הרחובות המלך ג'ורג', אגרון, קרן היסוד, בן מימון, ורמב"ן שבשכונת רחבה. 
במסגרת הפרויקט אותו תבצע חברת "מוריה" - תוקם במרכזה של כיכר פריז מזרקה אומנותית גדולה (אליה תצורף המזרקה הוותיקה), ובמתחם הכיכר יבוצעו עבודות לפיתוח המרחב הציבורי, העתקה ושדרוג התשתיות, התקנת מערכת תאורה חכמה, פיתוח נופי הכולל נטיעת עצים להצללת שטח הכיכר ושתילת פרחים, ריצופים חדשים, התקנת ריהוט רחוב ועוד.
התכנון לחידוש כיכר פריז משתלב עם מתווה הקו הכחול של הרכבת הקלה, קו הרכבת השלישי בבירה שהקמתו תחל בחודשים הקרובים ועתיד לעבור ברחובות קרן היסוד והמלך ג'ורג'. 
העבודות במתחם הכיכר צפויות להימשך כתשעה חודשים, עד סיומה של השנה הנוכחית. מחיר הפרויקט? 12 מיליון שקל.
60 שנות הפגנות ומחאות
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מתייחס לפרויקט לשדרוג הכיכר ומציין: "העבודות לשדרוג כיכר פריז הן חלק ממהפכת שדרוג התשתיות העוברת בשנים האחרונות על ירושלים – תוך שיפור נראות המרחב הציבורי ואתריה התיירותיים של העיר. אנו נמשיך במהפכה זו לטובת כלל תושבי העיר ומבקריה".
 הכיכר המזוהה עם הפגנות ומחאות פוליטיות משנה את פניה לאחר 60 שנה. הדמיה
 מוקד להפגנות ומחאות פוליטיות. כיכר פריז עם תום השיפוצים הדמיה: טוטם הדמיות
כיכר פריז ממוקמת בליבה של ירושלים, ושמה הרשמי הוענק לה אי שם בשנת 1960, עת פריחת היחסים בין ישראל לצרפת. באותה שנה נחנכה הכיכר בטקס שנערך על ידי ראש העיר מרדכי איש-שלום ובהשתתפותו של ראש עיריית פריז.
מאז אכלסה כיכר פריז מחאות והפגנות רבות – ובהן ההפגנות למען שחרורו של גלעד שליט, ההפגנות נגד ההתנתקות מעזה ומחאת האוהלים. עם השנים זכתה הכיכר לשלל כינויים: כיכר הבסטיליה, כיכר הדמוקרטיה, כיכר "הנשים בשחור", כיכר ארבע אמהות, ולמשך תקופה קצרה היא אף כונתה כיכר "יונתן פולארד". כאמור, לאורך השנה האחרונה ובעקבות ההפגנות החוזרות ונשנות במתחם כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכונה כעת הכיכר גם בשם  "מתחם בלפור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צירוף מקרים. גם בקיסריה החלו לשפץ
    הדרומי 03/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בקיסריה החלו לשפץ את קטע האיזור בו התרחשו המחאות נגד נתניהו. סתם צירוף מקרים בטח. או ריצוי השליט שצפוי להשאר לדעתם עוד שנים רבות.
    סגור
  • 1.
    רק לא הפגנות?
    ח״ן 03/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עירית ירושלים עומדת להוציא 12 מיליון שקל כדי למנוע הפגנות בכיכר פריז! וביבי אמר שההפגנות לא מפריעות לו! גם בזה הוא שיקר...כדאי לעקוב מנין התקציב יבוא!
    סגור