נדל"ן ותשתיות

קוזניצקי מכר סופית את מנרב, כמה יקבל עבורה?

ברכישה בשווי של 750 מיליון שקל, לקחו חלק מספר גופים מוסדיים מובילים, בהם מגדל ביטוח וכלל ביטוח, כל אחד  בהיקף של 25% מסך התמורה. המייסד, אברהם קוזניצקי, המחזיק ב-58.3% מהחברה יקבל מאות מיליוני שקלים.
אריאל נוי |  1
אברהם קוזניצקי (צילום יחצ)
קבוצת מנרב דיווחה היום (ראשון) על השלמת העסקה במסגרתה נמכרת מנרב לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס, לפי שווי חברה של כ-750 מיליון שקל, זאת לאחר שהתקיימו מלוא התנאים לביצוע העסקה, ובהם אישור מחזיקי האג"ח, אישור בעלי המניות, אישור הממונה על התחרות ועוד. המייסד ובעל השליטה, אברהם קוזניצקי שמחזיק ב-58.3% יקבל כ-453 מיליון שקל.
במסגרת העסקה, שבוצעה בדרך של מיזוג משולש הופכי, עוברות מניות מנרב לחברה ייעודית (אסנס תשתיות וביצוע), שהבעלות בה מוחזקת על ידי הרוכשים, ביניהם נמנים מספר גופים מוסדיים ופיננסים מובילים משוק ההון הישראלי ובכלל זה לאומי פרטנרס בהיקף של 20% מסך התמורה בעסקה, מגדל ביטוח וכלל ביטוח, כל אחד בהיקף של 25% מסך התמורה בעסקה וגופים נוספים, בינהם קרנות המורים והגננות.
בעקבות השלמת ההליך והתקיימות התנאים, מניות מנרב יפסיקו להיסחר בבורסה בת"א. אג"ח של החברה צפויות להמשיך להיסחר בבורסה והחברה צפויה להיוותר תאגיד מדווח.
בשבועות האחרונים אישררה מדרוג, דירוג של קבוצת מנרב ושל אגרות החוב שלה (סדרות ב' ו-ג'), ברמה של A2.il באופק יציב. בין היתר, ציינו במדרוג את הצפי לגידול בענף התשתיות והבנייה עקב החלטה אסטרטגית של מדינת ישראל להשקעה בענף זה, פיזור הפעילות במגזרים שונים, המיקוד העסקי הצפוי בעקבות המימוש הצפוי בחברת קוואליטס, והיקפי הנזילות הגבוהים לצד מדיניות פיננסית שמרנית שמשפיעים לחיוב על החלטת הדירוג ברקע מכירת החברה והפיכתה לחברה פרטית.
מרים גז מנכ"לית אסנס פרטנרס: "מצאנו בקבוצת מנרב פלטפורמה טובה מאוד לקבוצה מובילה בתחום הנדל"ן והתשתיות והון אנושי מקצועי ואיכותי, בהובלת המנכ"ל פיני דקל. בכוותנו לפעול בצורה אינטנסיבית להמשך פיתוח, הרחבה והשבחה של הקבוצה במגוון תחומי הליבה שלה, הכוללים את פעילות ביצוע עבודות קבלניות של מבנים ותשתיות, ייזום נדל"ן למגורים וכן פעילות ייזום וניהול נכסים מניבים, הכל תוך שמירה על מדיניות פיננסית שמרנית ואחראית. אנו נציג אלטרנטיבה תחרותית ואיכותית ללקוחות החברה, וסביבת עבודה חדשנית ומתקדמת לעובדי החברה, ספקיה וקבלני המשנה שלה. אנחנו רוצים בהזדמנות זו להודות למשפחת קוזניצקי ולאברהם קוזניצקי, שייסד את הקבוצה לפני למעלה מ-50 שנה, על תהליך המכירה ועל התשתית האנושית והעסקית שבנה וקיבלנו לידנו."
פיני דקל, מנכ"ל קבוצת מנרב: "קבוצת מנרב היוותה בעשורים האחרונים אחד הגורמים המרכזיים בבנייה בתשתיות ובנדל"ן בישראל, ויחד עם הרוח החדשה שמביאים בעלי המניות החדשים, מהגופים המובילים במשק, עובדיה המצוינים והמסורים של הקבוצה וכלל השותפים העסקיים, נוכל להמשיך את תהליכי ההתרחבות של הקבוצה וצמיחתה בפעילויות הליבה שלנו. אנו מזהים הזדמנויות רבות עם תנופת הבניה הצפויה, ובטוחים שהקבוצה תמשיך להיות גורם מוביל גם בשנים הבאות. אני רוצה להודות באופן אישי לאברהם וזיוה קוזניצקי על השנים המשותפות שלנו במנרב, על התמיכה, האמון, והמחויבות והדאגה להצלחת החברה ועובדיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכר את החברה
    אבי 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוזניצקי מכר את החברה כיון שכל ילדיו שני הבנים ושתי הבנות אינם ברמה שיודעים לנהל חברה.
    סגור