נדל"ן ותשתיות

בדיקת ice: מה קרה לנדל"ן ברחובות בשנה האחרונה?

האם הנדל"ן משתנה בעיר רחובות? על פי בדיקת ice: שינויים משמעותיים בין מחירי הדירות בשכונות השונות כאשר פערי המחירים יכולים להגיע גם ל-30%, וגם: האם חל גידול במחיר הדירות משנה שעברה?

אריאל נוי |  1
רחובות (צילום ויקיפדיה)
העיר רחובות נחשבת לאחת מהערים המבוססות ביותר בישראל ונמצאת בפורום 16 הרשויות החזקות במדינה. לפי נתוני הלמ"ס רחובות ממוקמת במקום השלישי במדד איכות החיים בקרב הערים הגדולות בישראל. חזון העירייה להפוך את רחובות לעיר של מדע והשכלה גבוהה וזאת בגלל מוסדות המחקר המובילים שיש בה, לרבות העבר העשיר בתחום התרבות הרוח והחינוך.
הצפי כי עד סוף העשור הקרוב רחובות תצמח לכ-200 אלף תושבים (כיום העיר מונה כ-146 אלף). לטובת הגידול והקליטה העתידים של התושבים החדשים, העירייה מקדמת פיתוח שכונות חדשות לצד שדירוג תשתיות קיימות ובניית אזורי מסחר ותעסוקה.
שמאית המקרקעין נחמה בוגין ערכה ל-ice סקירה מקיפה המבוססת על עסקאות יד ראשונה ויד שנייה, שדווחו לרשות המיסים. במסגרתה, נבדקו הבדלי המחירים בדירות 4 ו-5 בשכונות שונות ברחובות, בחצי השנה הראשונה 2021.
בפילוח לשכונות, מצאה בוגין כי פערי המחיר של דירת 4 חדרים בין שכונות שונות בעיר מטפס עד ל- 30%. כך למשל, בשכונת חצרות המושבה דירת 4 חדרים בחציון הראשון של השנה נמכרה בסכום ממוצע של 1.764 מיליון שקל. בשכונת רחובות המדע נמכרה דירת 4 חדרים 2.249 מיליון שקל, מחיר הגבוה בכמעט שלושים אחוזים (27.5%) מדירה זהה בחצרות המושבה.
פערים של כ-31% נמצאו בהשוואת מחיר בין דירות 5 חדרים בשכונות שונות בעיר. כך למשל,  דירת 5 חדרים בחצרות המושבה נמכרה בממוצע של 2.058 מיליון שקל לעומת מחיר של 2.711 מיליון שקל לדירת 5 חדרים ברחובות המדע. למעשה לפי נתוני הבדיקה דירת 5 חדרים בחצרות המושבה תעלה בכ-200 אלף שקל פחות מדירת 4 חדרים ברחובות המדע.
אלי אגם מנכ"ל אמפא ישראל הבונה את פרויקט מגדלי אמפא רחובות מציין בהקשר לנתונים: "חצרות המושבה הינה שכונה חדשה עם פרויקטים רבים בבנייה ולכן כיום המחירים בה אטרקטיביים יותר משכונת רחובות המדע. הפערים בעתיד צפויים להצטמצם לאור מעורבות העירייה בקידום ופיתוח התשתיות והשירותים הציבורים הנרחבים אשר מתוכננים באזור. כיום קהל היעד אשר רוכש דירות בשכונה הינם זוגות צעירים, אנשי הייטק ומדע"
בהשוואה בין שכונת רחובות הצעירה לשכונת רחובות החדשה, נמצא כי פער המחירים בדירות 4 חדרים עומד על 11% לטובת החדשה, כאשר המחיר בה עומד על 1.815 מיליון שקל ואילו בשכונת רחובות הצעירה המחיר עומד על 1.630 מיליון שקל בממוצע. בדירות 5 חדרים פער המחירים בין השכונות, עולה ל-30%. ברחובות החדשה דירת 5 חדרים תעלה בממוצע 2.272 מיליון שקל ואילו בצעירה דירה מקבילה תעלה 1.747 מיליון שקל.
 

*ניתוח שמאית המקרקעין לנתוני רשות המיסים בחציון הראשון של 2021
 בנוסף, על פי הבדיקה, נמצא כי בחצי השנה הראשונה של 2020 מחיר דירת 4 חדרים בכל רחובות עמד על 1.824 מיליון שקל ובחצי הראשון של 2021 מחיר הדירה עמד על 1.861 מיליון שקל, גידול של כ-2% בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכלוך ברחובות
    תושב רחובות 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הערים המבוססות בישראל???? חבל שהיא אחת הערים המלוכלכות בישראל.
    סגור