נדל"ן ותשתיות

המטרו קרוב מתמיד: כך המדינה תממן את פרויקט הענק

לאחר שורה של דיונים ארוכים, אושר חוק המטרו לקריאה שנייה ושלישית, כאשר חלוקת נטל המס המטרו המורכב - שיחול באזורי המטרו שיושבחו - יהיה 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה וכן 40% לקופת הרשות המקומית – נקבע כי הוראות אלו יחולו על תכניות שיופקדו מה-1.1.2023
כפיר אדר |  1
תחנת רכבת השלום החדשה (צילום cloudview שבתאי טל)
בתום עשרה דיונים ארוכים בחוק שיביא לראשונה רכבת תחתית בישראל: חוק המטרו אושר לקריאה שניה ושלישית.  עפ"י הצעת החוק  שאושרה, תוקם רשות ייעודית שתהיה עסוקה בקידום מיזם המטרו. 
בהצעת החוק נקבעו הוראות לעניין מימון המיזם, היטל השבחה ומס השבחת מטרו. בחלק זה, הגיעו האוצר והרשויות להסכמים עם הוועדה שקבעו כי חלוקת נטל המס המטרו המורכב - שיחול באזורי המטרו שיושבחו - יהיה 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה וכן 40% לקופת הרשות המקומית – נקבע כי הוראות אלו יחולו על תכניות שיופקדו מה-1.1.2023.
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הסבירה: "אני שמחה לבשר שפרוייקט התשתית הגדול והיקר ביותר בתולדות מדינת ישראל יוצא לדרך. היום אישרנו לקריאה שנייה ושלישית את החלק שנוגע במימון המטרו.  מדובר במיזם שהוא מנוע צמיחה עצום שישפיע על כל אזרח במדינה הפרוייקט יזניק קדימה את מדינת ישראל כלכלית, תחבורתית וחברתית. המטרו יסייע ל-24 רשויות מקומיות שהמצב התחבורתי שלהם תקוע בפקק אחד גדול וישחרר אותו". 
"בנוסף המיזם יביא איתו בשורה ענקית לדיור בר השגה לטובת הזוגות הצעירים והאזרחים הוותיקים. הצעת החוק עברה אינספור גלגולים עד שהגיעה לנוסח הסופי שעליו הצבענו היום בוועדה והכל כדי להפיק את המיטב עבורכם הציבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש העין בפנים? (ל"ת)
    אילן 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור