נדל"ן ותשתיות

משבר דיור? החרדים מקבלים שכונת ענק חדשה בירושלים

שדה התעופה הנטוש בעטרות, בצפון ירושלים, יהפוך לשכונת ענק לחרדים בירושלים, כאשר המבנים יותאמו למגזר החרדי בלבד. לאחר האישור פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים יחד עם ראש העיר משה ליאון וכינו זאת יום היסטורי
מערכת ice |  14
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים, אישרה היום (רביעי) שכונה חרדית חדשה בעיר הבירה. השכונה תוקם בצפון ירושלים על שדה התעופה עטרות בשטח ענק של 1,243 דונם. על פי הפרסום באתר "כיכר השבת", במקום לא ייבנו רק דירות למגורים אלא גם שטחי מסחר, מלונות ומבני ציבור.
יש לציין כי העירייה בעצם אישרה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תכנית חדשה להקמת שכונת עטרות.

הדמיה של השכונה החדשה. צילום: אדריכל יובל קדמון
מי שקידם את השכונה החרדית בשנים האחרונות הוא מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, וזאת לאחר שהוציא התחייבות על כך מראש העיר משה ליאון. לדברי ראוכברגר תוכניות השכונה יותאמו למגזר החרדי: דירות גדולות, מרפסות סוכה ושטחי ציבור המותאמים למגזר החרדי. יזם התכנית הינו משרד הבינוי והשיכון ועורך התכנית הינו אדריכל יובל קדמון.
 
ראש העיר משה ליאון אמר לאחר האישור בעיריית ירושלים כי זהו יום היסטורי שכן בעיר הבירה לא הוקמה שכונה למגזר החרדי כבר 25 שנה מאז הקמת השכונה החרדית "רמת שלמה". לדבריו: "זוהי חובתי המוסרית והערכית עבור המגזר החרדי המהווה חלק ניכר ומשמעותי בעיר ירושלים, ומגיע לו לא פחות ממה שמגיע למגזרים אחרים".
נזכיר כי רק ביוני השנה, משה ליאון התבטא בצורה אחרת לגמרי בהקשר לאוכלוסייה אותה הוא רואה כמועדפת בעיר ירושלים. כאשר דיבר על התחדשות עירונית בעיר, אמר ליאון כי לפי שרוב העיר מרובה באוכלוסייה של חרדים וערבים, במטרתו  להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני-דתי "כי זו האוכלוסייה היצרנית".
 
על פי הדיווח של חנני ברייטקופף, לאחר שבעיריית ירושלים אישרו את התכנית בשדה התעופה עטרות לחרדים, פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים ואליהם הצטרף גם ראש העיר משה ליאון.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שמחה מוקדמת
    ממשלת השמאל הקפיאה 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת השמאל של בנט סער ליברמן הקפיאה את הפרוייקט.ימח שמם וזכרכם
    סגור
  • 12.
    בונים שכונות ייחודיוחת לחרדים
    תמר 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם בונים להם שכונות- למה הם "פולשים" לשכונות בעלות אופי חילוני וממסים לשנות שם את אורח החיים? ראה בית וגן, קרית משה, נווה יעקב וכדומה
    סגור
  • 11.
    שכונה
    רוג' 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להתרגש, אם הממשלה תאשר בכלל. הכנת תב''ע חדשה 4 שנים לפחות, הוצאת היתרי בניה 5 שנים לפחות, התחלה וסיום בניה 10 שנים לפחות, החרדי הראשון שיעבור לשם בעוד 15 שנים לפחות, סבלנות
    סגור
  • 10.
    חזירים
    יורם 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לאון הפך להיות האמא של החזירים השחורים שרובם לא עובדים ומשתמתים משרות בצהל לאון תלוי רק החרדים והוא חייב לשלם להם , בעיני זה מתן שוחד ..כמו כן בתור עיריה דפוקה ויניב ללא ארנונה לאון תלוי בחסדי האוצר לקבלת תקציבי איזון .בלי הכסף שלנו לאון ילך למתקן דודאים שם מקומו .תפסיקו להזרים כסף שירושלים החרדית הסובלות בצדק מהדירה שלילית.
    סגור
  • 9.
    מקבלים- כאילו מישהו נותן בחינם
    הודיה 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    החרדים מחפשים דירות בירושלים אז הקצו להם שטח, הם קונים אותם במחיר מלא. מה שבטוח זה שאם זה לא היה משתלם כלכליתזה לא היה עובר כותרת מזעזעת ואנטישמית
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    לא עובר את מבחן בג"ץ, מדובר האפליה. (ל"ת)
    מוטי 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 7.
    החילונים הם עם רע ואכזרים (ל"ת)
    משגב 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 6.
    אם אין לך מה לכתוב תכה בחרדים
    דוס שנמאס לו 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    עוד אחד שמצטרף לטרנד של שנאת חרדים סתם מי שקצת יודע המשבר בדיור בציבור החרדי הרבה יותר קשה והממשלה ביטלה פרוייקט גדול מאוד לחרדים סתם נקמנות של אלקין. אז לאיפה הכתב רוצה שהחרדים ילכו לים?
    סגור
  • 5.
    כותרת מסיתה ומניפולטיבית (ל"ת)
    מגעילים 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • חבל שהשתתפתי בכיבוש (ל"ת)
    פלוני 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עדיף ככה
    שני 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    8 1
    גם ככה חוץ מחלקים מפסגת זאב רוב שכונות צפון ירושלים נהפכו לחרדיות בשל ריבוי טבעי... עדיף שיבנו שכונה חדשה שמתאימה לאורך החיים שלהם ושלא יזלגו לשאר השכונות הוותיקות וישנו את אופי השכונות. אין מה לעשות יש לאוכלוסייה מסויימת עם ריבוי טבעי שעדיף שהיו בשכונות משלהם במבנה חינוך משלהם וחיי קהילה.
    סגור
  • 3.
    חוצפה...
    ש 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 7
    מה עם הציבור הדתי והחילוני.... משה לאון הפכת אותם לשקופים. רק בנייה לחרדים בירושלים יש... צריך לעצור את ההפליה העבריינית הזו.
    סגור
  • 2.
    יש מי שנותן
    כרגיל 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ויש מי שמקבל ומקסימום נותן ביד שרה
    סגור
  • 1.
    לפי הכותרת אפשר לחשוב שמקבלים את הדירות חינם. קשקשנים.
    אריק 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    11 2
    בכל שכונה כל אחד יכול לקנות דינה ולא רק חרדים. אם אתם לא רוצים את החרדים כשכנים שלכם במלחה או כל מקום אחר אז אינטרס מובהק שלכם הוא, שהם יגורו בשכונות הומוגניות משלהם. ותפסיקו להסיט את הציבור נגד יהודים כי יש לנו מספיק אויבים מבחוץ.
    סגור