נדל"ן ותשתיות

פרויקט ענק בלוד: זו כמות הדירות שייבנו בעיר

הוותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בלוד, הכוללת אלפי יחידות דיור ועשרות דונמים שיוקצו לטובת שטחי ציבור ושטחים פתוחים. ראש העיר, יאיר רביבו: "מברך את הוועדה על ההחלטה"
 
מערכת ice | 
מתחם שלמה המלך, לוד. הדמיה: HQ אדריכלים
הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בדרום העיר לוד. התוכנית כוללת 3,613 יחידות דיור, כ-37 דונם עבור שטחי ציבור וכ-48 דונם עבור שטחים פתוחים.
בנוסף, התוכנית המקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הינה על שטח כולל של 237 דונם, והיא ממוקמת בגבולה הדרומי של לוד צמוד לרמלה, מערבית לכביש 40 ושדרות ירושלים, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות שלמה המלך.
התוכנית כוללת כאמור הקמת 3,613 יחידות דיור במבנים של עד 10 קומות ומגדלים בני 25 קומות, מתוכם 722 דירות קטנות. כמו כן, התוכנית מאפשרת עירוב שימושים למסחר וחינוך בקומות הקרקע, שטחים לצרכי ציבור ושטחים פתוחים. יצוין כי כיום מצויות במתחם 982 יחידות דיור ב-7 בניינים בצורת "H", 32 מבני שיכון, 11 בתי סוכנות דו- קומתיים ו-6 צמודי קרקע, שיפונו לטובת פרויקט ההתחדשות העירונית.
 
בהיבט התחבורתי, התוכנית מסתכמת על התחבורה הציבורית העתידית שתתפתח בשדרות ירושלים: ה"קו החום" של הרכבת הקלה, נתיב "מהיר לעיר" ותכנון לקו המטרו. כמו כן, התוכנית מאפשרת הקמת ציר תנועה חדש בכיוון מזרח מערב, בנוסף למערכת שבילי אופניים בתוך השכונה שיתחברו למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות ומערכת שבילים להולכי רגל.
מתכננת הוותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "הוותמ"ל ממשיכה לפעול באחריות ובמהירות כדי לתת מענה לעיר לוד בדגש על המרחבים הוותיקים המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית המציעה תכנון עירוני עדכני שיחזק את העירוניות וישדרג את איכות המרחב הציבורי".
יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "אני מברך את הועדה על ההחלטה לאשר להפקדה את מתחם שלמה המלך אחרי אישורם של מתחמים אחרים בעיר. לוד ממשיכה את תנופת הפיתוח וההתחדשות ואישור מתחם שלמה המלך הוא אבן דרך נוספת בשינוי וההתחדשות של העיר לוד. המתחם הקיים במרכז העיר, יעבור שינוי מהיסוד וישלב מגורים לצד שטחי מסחר והפנאי לרווחת התושבים. החיבור של המתחם למטרו ולתוכנית מהיר לעיר יאפשרו לדיירים במתחם ליהנות מגישה נוחה ומהירה לכל חלקי העיר ולתל אביב והסביבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה