נדל"ן ותשתיות

זו העיר עם איכות החיים הגבוהה בישראל

סקר של הלמ"ס בחן 51 מדדים שונים של איכות חיים ב-16 הערים הגדולות בארץ. אז איפה הכי כדאי לגור, ולאן הגיעו ירושלים ותל אביב?
מערכת ice |  2
קניון G כפר סבא (צילום Magma Images)
סקר שנערך על ידי הלמ"ס בדק היכן איכות החיים הגבוהה ביותר בין 16 הערים הגדולות בארץ, בהן ירושלים, תל אביב, כפר סבא, חיפה, נתניה, ראשון לציון ובאר שבע. לא פחות מ-51 מדדי איכות חיים נבדקו, בסיומן נקבע כי העיר בעלת איכות החיים הגבוהה ביותר היא כפר סבא, שמובילה במדדים דוגמת תוחלת חיים, צפיפות דיור ושביעות רצון מאזור המגורים.
באופן מפתיע משהו, תל אביב, שנתפשת כאטרקטיבית במיוחד, דורגה רק במקום השישי. בין השאר נמצא כי אחוז משקי הבית המשלמים עבור דיור 30% או יותר מהכנסתם, נוסק בתל אביב ל-46%, לעומת ממוצע כלל-ארצי של 30%. עוד נמצא כי שביעות הרצון מהאיזון בין העבודה לתחומי חיים אחרים הגיעה בתל אביב ל-61%, נמוך משמעותית לעומת הממוצע הארצי - 69%. מאידך, היא מובילה במדדים דוגמת שיעור התעסוקה וזכאות לבגרות.
 
חיפה הגיעה רק למקום העשירי עם מדד חיובי של צפיפות דיור ועלות שירותי דיור לחודש מתוך ההכנסה הפנויה. מאידך, באמון כללי בזולת היא נמוכה מהממוצע הארצי. רבים ודאי יופתעו לגלות בתחתית הרשימה את בירת ישראל, ירושלים, שדורגה במקום ה-16 והאחרון, כאשר ב-33 מדדים נתוניה טובים פחות מהממוצע הארצי, בהם פרמטרים משמעותיים כמו אבטלה ממושכת ושביעות רצון מהמצב הכלכלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מטומטמת!!! איפה הדירוג?! (ל"ת)
    מרדכי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חוצפה
    יורם 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יאומן
    סגור