נדל"ן ותשתיות
מהפכה בתחבורה הציבורית: המהלך שיקל על הנהגים יוצא לדרך
תוכנית שהגיש משרד התחבורה למועצה הארצית לתכנון ובנייה, כולל מסלול מהיר להקמת מבני התרעננות לנהגים ועמדות טעינה למאות אוטובוסים חשמליים
משפרים את תנאי העבודה של נהגי ונהגות התחבורה הציבורית בישראל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות השרה מרב מיכאלי, קידם הליך תכנון ורישוי מקוצר להקמת מבני התרעננות לנהגות ולנהגים ומאות עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים. זאת, במסגרת פעילות המשרד לקידום תשתיות תומכות למערך התחבורה הציבורית, קידום מעמד הנהג וחשמול התחבורה הציבורית.
במסגרת ההליך, משרד התחבורה הגיש היום לראשונה למועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון, תוכניות להצבת 5 מבני התרעננות לנהגים ולנהגות האוטובוסים, והקמת עמדות לטעינת אוטובוסים בשלושה מתקני תחבורה ציבורית. בעתיד יאושרו במתכונת זו מתקנים נוספים.
ההליך המהיר מכיר למעשה בתשתיות התחבורה הציבורית כתשתיות בעלות חשיבות לאומית, ויאפשר למשרד להקים את המתקנים באופן מיידי, מבלי להמתין להשלמת תהליכי תכנון מלאים, שנמשכים חודשים ואף שנים.
מהלך זה מצטרף לפעילות המשרד, במסגרתה הוצבו בשנתיים האחרונות ברחבי הארץ 35 מבני התרעננות לנהגים. בין השאר, הוצבו תחנות ריענון בירושלים, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון, בית שמש, מודיעין, קריית מלאכי, נהריה, ראש העין, כפר קאסם, אופקים, עמק חפר, יקנעם עילית, חבל אילות ועוד.
משרד התחבורה פועל מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון, להצבת 20 מבנים נוספים מדי שנה, מתוך 100 מבני התרעננות פעילים בכל רחבי הארץ. התחנות ישפרו את תנאי העבודה של הנהגים והנהגות, יתרמו לנהיגה בטוחה ולמשיכת כוח אדם איכותי לענף ויאפשרו למשרד להמשיך ולהגדיל את מספר האוטובוסים ולשפר את התחבורה הציבורית.
ציבור נהגות ונהגי התחבורה הציבורית בישראל נעים מדי יום בכבישי ישראל במשך שעות ארוכות. מבני ההתרעננות הינם מבנים קטנים, בשטח מסופי התחבורה הציבורית, המספקים לנהגות ולנהגים מקום מסודר למנוחה והתרעננות בין הנסיעות, וכוללים מטבחון, חדר מנוחה ותאי שירותים.
למבנים אלה חשיבות רבה בשמירת יכולת התפקוד של נהגות ונהגי התחבורה הציבורית, ובהבטחת תנאי עבודה וסביבת עבודה נאותים עבורם, והם מהווים תנאי להגדלת היצע השירות. למרות החשיבות הרבה של מבני ההתרעננות, לא בכל מסופי התחבורה הציבורית הפועלים כיום בישראל קיימים מבנים אלה בשל חסמים סטטוטוריים והיעדר ייעוד קרקע או זכויות בניה, המאפשרים את הקמתם.
חשמול צי האוטובוסים הוא פרויקט מרכזי של המשרד ורק לאחרונה אימצה ותקצבה הממשלה את יעדי המשרד, למעבר לתחבורה ציבורית מאופסת פליטות. לאור האישור שהתקבל, יתבצע רכש של מאות אוטובוסים חשמליים שיכנסו לשירות בשנה הבאה.
חשמול צי האוטובוסים מחייב הקמת תשתית טעינה תומכת בקנה מידה משמעותי ועמדות טעינה לכל אוטובוס, שיאפשרו טעינה במהלך היום, וטעינה איטית במהלך שעות הלילה.
כיום, בחלק משמעותי ממסופי וחניוני התחבורה הציבורית בישראל, אין ייעוד קרקע או זכויות בנייה, המאפשרים הקמה של מבני השנאה ועמדות טעינה. הדבר מהווה כיום חסם משמעותי במימוש היעדים, ואישור מבני ההשנאה בהליך המקוצר עשוי לפתור זאת.
כיום, בחלק משמעותי ממסופי וחניוני התחבורה הציבורית בישראל, אין ייעוד קרקע או זכויות בנייה, המאפשרים הקמה של מבני השנאה ועמדות טעינה. הדבר מהווה כיום חסם משמעותי במימוש היעדים, ואישור מבני ההשנאה בהליך המקוצר עשוי לפתור זאת.
עוד ב-
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אחד הדברים שאני שומעת הכי הרבה בנסיעות שלי בתחבורה הציבורית מנהגות ונהגי האוטובוסים, הוא הצורך האקוטי בתנאי עבודה ראויים במהלך היום ובמקומות התרעננות ומנוחה בין הנסיעות ובין המשמרות. המהלך הרחב שאנחנו מובילות במשרד ושהאצנו מאז כניסתי לתפקיד, הוא הקמת כמה שיותר עמדות התרעננות ומנוחה עבור מי שמאפשרות ומאפשרים לתחבורה הציבורית לעבוד ולכן ולכם להגיע ממקום למקום. הצורך הזה עלה גם בפגישות שלי עם נציגות ונציגי הנהגים, ואני שמחה לקדם את המהלך הכל כך חשוב הזה שיאפשר אני שמחה שהוועדה הארצית לתכנון ובנייה אימצה את עמדת המשרד ואישרה את המהלך הכל כך חשוב הזה שיאפשר לקצר בשנתיים את לוחות הזמנים להקמת עשרות עמדות התרעננות והטענה של אוטובוסים חשמליים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.עבודה בעינייםתומר 02/2022/09הגב לתגובה זו1 0עאלק תחנות התרעננות,קודם לפני שאת קוראת לנו נהגים ונהגות אוטובוסים,תכירי בענף שלנו כמקצוע,כי לבינתיים אנחנו חמורים.סגור
-
3.עבודות בעיניםשמירל 02/2022/08הגב לתגובה זו2 0המהלך שיקל על הנהגים או יותר נכון שיתקע את הנהגים נראה שהמדינה עומדת להיות תקועה לגמרי לעשרים השנים הבאות ומי יודע מה יהיה אז ?סגור
-
2.טפלו במשאיותמהפכה בתחבורה הציבור 02/2022/01הגב לתגובה זו0 0טפלי בדחיפות בתאונות יומיומיות של משאיות. המשאיות הורגות אותנו בעקביות ובשיטתיות. נא להתעורר.סגור
-
1.סומך על מירבקשיש 02/2022/01הגב לתגובה זו0 0ואני אפילו לא נוהגסגור



