נדל"ן ותשתיות

מי העיר הראשונה שאישרה פטור מהיטלי השבחה בפינוי בינוי?

בקריית אונו אושרה הצעה לפטור גורף, זאת לאחר שעד כה ניתן אישור פרטני פר פרויקט. וכמה מתחמים היו השנה בביצוע?
מערכת ice |  1
קריית אונו (צילום דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
בשורה משמעותית בהתחדשות עירונית בכלל ובפינוי בינוי בפרט. עיריית קריית אונו אישרה פטור גורף מהיטלי השבחה בכל הפרויקטים של פינוי בינוי בתחומה והיא הראשונה שמעבירה החלטה מסוג זה.
בכך מיושם על ידי העירייה התיקון בחוק התכנון והבנייה שאושר במסגרת חוק ההסדרים בתקציב הממשלה האחרון. אותו תיקון מאפשר לרשות המקומית לקבוע מה יהיה גובה ההיטל בתחומיה, לפי אזורים. החלטת המליאה כאמור תאפשר פטור מלא בכל חלקי העיר.
 



הסעיף בחוק ההסדרים קובע כי ברירת המחדל בפרויקטי פינוי־בינוי תהיה 25% היטל השבחה, וכי הרשות המקומית תוכל לקבוע אזורים שונים שבהם יהיה בגובה אחר - 50%, 25% או 0 אחוזים.

כאמור, עד כה נדון כל פרויקט בקריית אונו לגופו, וכעת קוצר משמעותית התהליך עם פטור מלא מהיטל השבחה לכל הפרויקטים לפינוי בינוי. בין השאר נמסר מהעירייה כי "בפני חברי מועצת העיר הוגשו חוות דעת שמאיות וכלכליות התומכות במתן הפטור, תוך שמירה על רמת צפיפות נמוכה יחסית ועל יתרות כספיות עודפות לצורכי הציבור".


 



חשוב להדגיש כי קריית אונו נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בפינוי בינוי. על פי הדו"ח המסכם לשנת 2020 של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, היו בעיר באותה שנה שמונה מתחמי פינוי בינוי בביצוע, הכוללת 2,497 יחידות דיור פוטנציאליות – הכי הרבה בארץ. זאת ועוד, בקריית אונו מספר היתרי הבנייה לפינוי בינוי הוא הגדול ביותר ביחס לגודל האוכלוסייה באותה שנה.

יש לציין כי עיריית ירושלים הודיעה לאחרונה על נקיטת צעד דומה ומתן פטור גורף, אך ההחלטה טרם אושרה סופית במועצת העיר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לתת עדיפות לאזורים נכשלים. כמו ד"ר סטופ נתניה ועוד
    דודי 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מספר שכונות בהן האוכלוסייה נחשבת נמוכה יותר או אתיופית..שם ערך הדירות נמוך יותר לצערנו. קחו שכונה כמו יוספטל .עמיר ושפרניצק בכל עיר זה שם של שכונה נמוכה. שם צריך לתת עדיפות לאומית ולתקן את הפער בחברה
    סגור