נדל"ן ותשתיות

מי ינצח בקרב בין משרד האוצר לעיר החרדית בנגב?

בעוד הממשלה צפויה לאשר את הקמת העיר החרדית כסיף בסמוך לערד, באוצר מעוניינים לפזר את האוכלוסייה החרדית בערים קיימות. ומה החיסכון העצום במהלך?
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן, איילת שקד, זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר, פייסבוק/ זאב אלקין, pexels)
עוד דו קרב מסקרן ומאבקי כוחות בין משרד האוצר, בראשות השר אביגדור ליברמן, לבין הציבור החרדי. הפעם מדובר בעיר החרדית כסיף, שאת הקמתה אמורה לאשר ממשלת ישראל, זאת בתמיכת משרד הפנים ומשרד השיכון והבינוי.
אלא שלליברמן ומשרדו תוכניות אחרות, ומבחינת האוצר מדובר בבזבוז משאבים. כפועל יוצא, מעוניינים במשרד לפזר את האוכלוסייה החרדית המתעדת להתיישב בכסיף בין ערים קיימות, ובכך לחסוך סכום עתק של 1.6 מיליארד שקל.
 
יש לציין שמתנגדים נוספים להקמת העיר החרדית בסמיכות לערד שבדרום, הם חרדים המעוניינים להתמקם במרכז הארץ, כמו גם ארגונים ירוקים הרואים בכך פגיעה משמעותית בסביבה.
על פי הודעת שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ושרת הפנים, איילת שקד, העיר תשתרע על פני 7,000 דונם, תכלול כ-20 אלף דירות, ותאכלס כ-100-125 אלף נפש. בנוסף, בעיר מתוכננים שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים בהיקף של כ-520 אלף מ"ר וייבנו בה מרכז רפואי, שיספק הכשרה מקצועית בתחומי הרפואה, כמו גם אזור תעסוקה המיועד להייטק.
 
בהודעתם של אלקין ושקד נכתב בין השאר כי "כסיף מהווה פתרון יחיד במינו למצוקת הדיור בחברה החרדית בשל היקף השטח הזמין לבנייה באזור, שאינו קיים במקום אחר בארץ. בסביבת האזור קיימות תשתיות שמאפשרות הקמה של עיר חדשה בזמן קצר".
אלא שכאמור, על פי הטיוטה שתוצג לממשלה, משרד האוצר מתנגד ליוזמה בתוקף: "הקמת יישובים חדשים גוללת עלות תקציבית עודפת ביחס להמשך פיתוח יישובים קיימים, הנובעת הן מהשקעה עודפת בתשתיות ובמוסדות ציבור עבור היישוב החדש והן מעלויות שוטפות של מתן שירותים בצורה לא מיטבית", נכתב. "הקמת היישוב תדרוש עלות תקציבית עודפת של כ-1.6 מיליארד שקל, בהשוואה לפיזור האוכלוסייה החרדית בערים קיימות סמוכות, וכן היא תקשה על המאמצים להגדיל את שיעור התעסוקה במגזר החרדי בשל המרחק ממקומות תעסוקה קיימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה