נדל"ן ותשתיות

יגאל דמרי ושמעון צרפתי במהלך: בכמה רכשו את הקרקע?

הנהירה של חברות הנדל"ן למושבים ממשיכה, כאשר חברות הנדל"ן דמרי ושמעון צרפתי ירכשו שטחים להקמת לא פחות מ-477 יחידות דיור במושב מגשימים, בסמוך ליהוד-מונוסון, כל זאת ב-150 מיליון שקל
מערכת ice | 
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר)
ממשיכה הנהירה של חברות נדל"ן למושבים. הבוקר פורסם ב-'TheMarker' כי חברות הנדל"ן דמרי ושמעון צרפתי ירכשו שטחים להקמת לא פחות מ-477 יחידות דיור, כל זאת תמורת 150 מיליון שקלים. בחישוב מהיר  - קרוב ל-315 אלף שקלים לשטח ליחידת דיור אחת, באזור בו מחירי הדיור גבוהים במיוחד. 
מושב מגשימים, הסמוך ליהוד-מונוסון, קיבל אופציה מהמדינה לשיווק והקמה של 477 יחידות דיור תמורת 150 מיליון שקל, אותה הוא מממש. קרקעות המושב בבעלות המדינה, שכן מדובר בעסקת השבה, במסגרת תוכנית מזרח יהוד-מגשימים, שמאשרת הקמה של 3,200 יחידות דיור במושב, כאשר המושב קיבל אופציה לשיווק 20% מהיחידות, אותן הוא מוכר בימים אלה לחברות, זאת במסגרת ההסכם שנחתם עם רשות מקרקעי ישראל.
 
כתוצאה מהפטור ממכרז, חברות הנדל"ן יצטרכו לשלם סכום כספי למדינה בנוסף ל-150 מיליון השקלים, כאשר אותו סכום ייקבע על פי הערכתו של השמאי הממשלתי הראשי. על פי חישובים ראשוניים, מדובר על סכום נוסף של כ-250-300 שקלים לכל יחידה, מה שמביא כל קרקע לבניית יחידה לסכום באזור ה-600 אלף שקל.  
הקרקע עצמה אותה רכשו דמרי ושמעון צרפתי נפרסת על פני 1,000 דונם וממוקמת בסמוך לכביש 40, בקרקע שנמצאת בשטחה המוניציפלי של יהוד-מונוסון. החברות התחלקו כמעט שווה בשווה, כאשר צרפתי רכש קרקע להקמת 237 יחידות דיור, בעוד דמרי 240. את מושב מגשימים ייצגו בעסקה עוה"ד רועי אייז, מאור זילכה ונועה שטטנר ממשרד ליפא מאיר. מחברות דמרי ושמעון צרפתי לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה