נדל"ן ותשתיות

משקיעים ישראלים רכשו מגדל ענק במנהטן בפחות מחצי מחיר

קבוצת משקיעים, הכוללת בין השאר את כלל והפניקס, השתלטה על הקנדלר טאואר במנהטן על ידי רכישת הלוואה של 150 מיליון דולר בהנחה משמעותית. ומה היה השווי לפני הקורונה?
מערכת ice |  2
מנהטן, ניו יורק (צילום pexels)
עסקת נדל"ן משמעותית מעבר לים: קבוצת משקיעים, הכוללת את הפניקס, כלל, מור השקעות וחברת ילוסטון, שבבעלות הנאמנויות של המיליארדר יקיר גבאי, השתלטה על הקנדלר טאואר, בניין משרדים גדול בטיים סקוור, מנהטן, הסמוך בין השאר למוזיאון מאדאם טוסו המפורסם.
הרקע לרכישת הבניין על ידי המשקיעים הוא מצוקה תזרימית ואובדן שוכרים בעקבות משבר הקורונה, ובשל כך בוצעה הרכישה בהנחה משמעותית של ההלוואה על הבניין, שניתנה על ידי M@T Bank בשנת 2017 בהיקף של 150 מיליון דולר.
 
על פי הערכות, הבניין נרכש בפועל בהנחה של יותר מ-60% משוויו לפני פרוץ משבר הקורונה, וכפועל יוצא שילמו הרוכשים על ההלוואה סכום בסדר גודל של 100 מיליון דולר. חלקן של ילוסטון, הפניקס וכלל בשותפות הוא 28% כל אחת, בעוד מור השקעות תחזיק ב- 16%.
המגדל, על שם מייסד קוקה קולה אסא קנדלר, נבנה עבור המטה הראשי של קוקה קולה אי שם בשנת 1914. הוא מתנשא לגובה של 24 קומות על שטח של 21 אלף מ"ר. אשר לשוכרים, ברבות השנים הושכר הבניין לענקית הבידור Live Nation , בעוד חנות הבסיס הושכרה למקדונלד'ס והייתה אחת הרווחיות של הרשת.
 
ולהבדלים התהומיים לפני ואחרי הקורונה – בתחילת שנת 2020 עברו בבניין על פי הערכות כחצי מיליון איש ביום, אך עם פרוץ המשבר ולאחר סיומם של חוזי השכירות באותה שנה, נותר הבניין ריק מאדם.
בשנת 2012 נרכש הבניין בידי חברת ההשקעות הבריטית EPIC וקרן ההשקעות סוברנית מידי פאראמואנט גרופ תמורת 261 מיליון דולר. כאמור, ב-2017 העניק M@T Bank  הלוואה לבניין, שנועדה למחזר את ההלוואה הקודמת שהועמדה בידי הגוף הפיננסי הגרמני  German lender Landesbank Baden-Wurttember.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עסקת השנה במנהטן ללא ספק (ל"ת)
    רני 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עסקה גרועה מאוד
    דוד 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהטן חוזרת לימים אפלים. אולי עוד עשר שנים המקום יתחיל להתאושש. המשטרה מפחדת מכל מי שצועק ומשתולל ובוחרת לא לעשות כלום. פשוט זוועה מה שקורה בניו יורק. שיהיה לרוכשים בהצלחה
    סגור