נדל"ן ותשתיות

המסים יישארו בבית המלוכה: אלה הנכסים שהורישה המלכה אליזבת'

חוק בן מאות שנים שנחקק בבריטניה, מגן על נכסי בית המלוכה כך שהעברתם בירושה לא תגרור מסים שיכולים להגיע למאות מיליוני שקלים. אלה הסכומים שיירש צ'ארלס מאימו
מערכת ice |  3
הנסיך צ'ארלס מסתבך (צילום pixabay, פייסבוק/ הנסיך צ'ארלס)
המלך צ'ארלס לא יצטרך לשלם מס ירושה על אחוזת דוכסות לנקסטר שירש מאימו המנוחה, המלכה אליזבת' השניה בשל כלל המאפשר העברת נכסים מריבון אחד למשנהו.
צ'ארלס ירש אוטומטית את האחוזה, מקור ההכנסה העיקרי של המונרך, בעוד בנו הבכור, הנסיך וויליאם, ירש מאביו את אחוזת דוכסות קורנוול - בשווי של יותר ממיליארד דולר.
המלך החדש ימנע ממס ירושה על האחוזה בשווי של יותר מ-750 מיליון דולר עקב חוק שהנהיגה ממשלת בריטניה ב-1993 כדי להגן מפני מחיקת נכסי משפחת המלוכה אם שני מלכים ימותו תוך פרק זמן קצר, כך דווח בחדשות.
ההפרשה מומשה לראשונה ב-2002 כאשר המלכה האם העבירה למלכה אחוזה בשווי של כ-80 מיליון דולר כולל אוסף ביצי פברז'ה.
המשמעות של הסעיף היא שכדי לסייע בהגנה על נכסיה, בני משפחת המלוכה אינם צריכים לשלם את היטל של 40% על נכס המוערך ביותר מ-325,000 ליש"ט (377,000 דולר) שתושבי בריטניה שאינם בני משפחת המלוכה נדרשים לשלם.
אחוזת לנקסטר הניבה בשנה שעברה הכנסות של 24 מיליון ליש"ט (27 מיליון דולר) לפי הרישומים הכספיים שלה, והמלך זכאי כעת להכנסותיה.
כמו כן המלכה החזיקה בנכסים בשווי של יותר מ-650 מיליון ליש"ט (754 מיליון דולר) בסוף מרץ השנה, נכתב באתר האינטרנט של הדוכסות. חוק שהתקבל בשנת 1702 אוסר על המונרך למכור כל אחד מהנכסים.
המלכה החלה לשלם מרצון מס הכנסה ורווח הון על האחוזה בשנת 1993 וצ'רלס עשוי להחליט ללכת בעקבותיה. אחוזת דוכסות לנקסטר, שנוסדה במאה ה-13, מורכבת מנכסים "מסחריים, חקלאיים ומגורים", כולל תיק השקעות פיננסיות, לפי אתר האינטרנט שלה.
 
חמש היחידות הכפריות שלה מכסות כ-18,000 דונם של אדמה באנגליה ובוויילס. סקר Foreshore משתרע על כ-36,000 דונם (דונם שווה לכשני דונם וחצי) מהנהר מרסי שעליו בנויה העיר ליברפול ועד בארו-אין-פורנס שבצפון אנגליה. הוא מורכב גם מסקר המינרלים, הכולל מחצבות אבן גיר ואבן חול מדרום ויילס לצפון יורקשייר.
עם זאת, רוב ההכנסות שלה מגיעות מהסקר העירוני, הכולל תחומי עניין נרחבים בנכסים מסחריים במרכז לונדון, כמו מלון סבוי.
המגורים בלמורל וסנדרינגהם נמצאים בבעלות משפחת המלוכה, בעוד שרוב הנכסים האחרים שהם משתמשים בהם, כולל ארמון בקינגהאם וטירת ווינדזור הם חלק מאחוזת קראון.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמה חבל
    נפתלי 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש המצאה כזו שקוראים לה בית מלוכה.כל כך מיותר ולא הוגן.מלך יש אחד בלבד,והוא הקב"ה.כולם נולדו אנשים רגילים.לא מכיר מישהו שהולד מלך.
    סגור
  • 2.
    מישהו עורך קורא לפני פירסום
    דבילים 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משוכנע שלא דונם שווה לשני דונם וחצי
    סגור
  • 1.
    מטומטמים
    טא 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך משפחה מסריחה מרוויחה על פראש
    סגור