נדל"ן ותשתיות

משרד האנרגיה: תעריף הולכת הגז הטבעי יוזל ב-18%

בזמן שישראל ולבנון לא מצליחות להגיע להסכם הגז, משרד האנרגיה יוצא בהצהרה. הוזלת תעריף הולכת הגז הטבעי החל מחודש הבא
מערכת ice |  2
קארין אלהרר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בימים האחרונים מדברים על הסכם הגז בין ישראל ולבנון הנראה תקוע. בינתיים משרד האנרגיה מודיע כי המועצה לענייני משק הגז הטבעי של רשות הגז הטבעי החליטה להוריד את תעריף הולכת הגז הטבעי ב-18% החל מנובמבר 2022. במקביל, יצאה המועצה לשימוע נוסף לגבי קביעת תעריף מערכתי חדש, אשר יאפשר לפתח את משק הגז הטבעי בהיבטים שונים, כמו יתירות, גיבוי ושילוב טכנולוגיות חדשות, שיכנס לתוקף בתחילת שנת 2023. השילוב של שני תעריפים אלה, צפוי להביא לירידה מצטברת של כ-15% בתעריפים, ביחס לתעריף שנגבה עד כה.  
שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "לאחר החלטתי לעדכן את רישיון נתג"ז עם שר האוצר, כך שניתן יהיה לעדכן את תעריף נתג"ז אחת לשנה, קיבלה מועצת רשות הגז הטבעי החלטה להוריד את תעריף הולכת הגז הטבעי. בתקופה זו, בה יוקר המחיה עולה בעקבות מגמות גלובאליות, אנחנו רואים כי משק הגז הטבעי המנוהל על ידי משרד האנרגיה ממשיך לשמש כבסיס יציב למשק המקומי, וככלי לבלימת מגמת עליית המחירים במשק. הורדת התעריף תביא להוזלה בעלויות האנרגיה, ובעקבות כך להוזלה בסך העלויות במשק."
 
מנהל רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה, משה גראזי: "מדובר בבשורה ללקוחות הישירים של הגז הטבעי, ובסופו של דבר לכל לקוחות משק החשמל. דווקא בתקופה של משבר אנרגיה ועליית יוקר המחיה, מוביל משרד האנרגיה משק הגז הטבעי ליציבות ולמחירים ברי השגה".
מנתיבי הגז הטבעי לישראל נמסר: ״נתג״ז מברכת על ההפחתה, שהתאפשרה בזכות עבודה יעילה, עמידה ביעדי משק האנרגיה בזמן ובתקציב. נתג״ז תמשיך לשרת את לקוחותיה ביעילות, במסירות ובהשקעות שיאפשרו להמשיך לספק את השירות במחירים שהם מהנמוכים בעולם. נתג״ז השקיעה עד היום מיליארדי שקלים בפיתוח הולכת משק הגז והיעילות שלה מאפשרת לה לחלוק את רווחיה עם צרכני הגז״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רווחים
    יוספה 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והרווחים הולכים לכיס המושחתים.
    סגור
  • 1.
    והחשמל עולה
    מזלט 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך יכול חהיות שנגז יורד וזול ומחירי החשמל עולים?????. כמעט כל תחנות החשמל הטורבינות עובדים על גז וקיטור .כן קיטור אז איך יכול חהיות שמחירי החשמל עולים??... גנבים
    סגור