נדל"ן ותשתיות

מנכ"ל מרכז הנדל"ן: "מחירי הדיור הפכו לחבית חומר נפץ"

בכירי נדל"ן וביניהם מנכ"ל מרכז הנדל"ן, דן קצ’נובסקי, התכנסו ודנו בנושאים בוערים על סדר היום בעולמות נדל"ן ועל הדרכים לבלימת עליית המחירים ועידוד הבנייה בישראל
מערכת ice |  1
צילום יוסי אלטרמן
עם עלייה שנתית של 19% במחירי הדיור בישראל והעלאת הריבית שגרמה להאטה בכמות העסקאות בחודשים האחרונים, התכנסו בכירי הנדל"ן של ישראל ב-"פסגת הנדל"ן" באילת של מרכז הנדל"ן. הפאנל דן בנושאים בוערים על סדר היום בעולמות נדל"ן ועל הדרכים לבלימת עליית המחירים ועידוד הבנייה בישראל.
דן קצ’נובסקי, מנכ"ל מרכז הנדל"ן: "עליית הריבית השפיעה על מאות אלפי משקי בית בישראל. מחירי הדיור הפכו לחבית חומר נפץ חברתית וכלכלית. בשנתיים האחרונות חל זינוק של שלושים אחוזים בשיעור המשפחות המפנות יותר משליש מהכנסתן הפנויה לטובת החזר המשכנתא. התקופה הממוצעת של משכנתאות חדשות עומדת על לא פחות מעשרים וחמש שנים. לבסוף, בשנתיים האחרונות חל זינוק של חמישים אחוזים בשיעור משקי הבית הנוטלים הלוואות בסיכון גבוה כפי שמגדיר אותן בנק ישראל, ושיעורן הכולל עומד על חצי מכלל נוטלי המשכנתאות".
 
"על הממשלה שתקום להקצות את מירב המשאבים ותשומת הלב בכדי ליצור רביזיה משמעותית בתחום התחבורה והתשתיות שתקצר את משכי התכנון והביצוע של מיזמי התחבורה והתשתיות. לצד זה על הממשלה ליצור ודאות תכנונית שכוללת הליך בקרה על הקשר בין היזם לעירייה בצורה כזו שתייעל את לוחות הזמנים בהקמת פרויקט דיור חדש, עם מינימום סרבול והתייקרות. לבסוף על המדינה לטפח הליכים של שכירות ארוכת טווח", כך אמר קוצ'נובסקי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נדלן
    ישי 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזרח חילוני העובד משלם מיסים שומר על ארצו ולקח משכנתא... שייקח בחשבון את נציגי הממשלה(רובם דתיים וחרדים ושקרנים) הבאה ואת הסקטורים שלהם הם ידאגו
    סגור