נדל"ן ותשתיות

פינוי בינוי ענק בדרך: היכן ייבנו כ-1,000 דירות חדשות?

תכנית מתחם בנימין לפינוי בינוי באשקלון צפויה לקבל אישור מחר בוותמ"ל, התכנית במימון של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובתכנון משותף עם עיריית אשקלון
מערכת ice | 
פינוי בינוי (צילום Magma Images)
תכנית מתחם הפינוי בינוי בנימין באשקלון, צפויה לקבל אישור לאחר דיון בה מחר (רביעי) בוותמ"ל. זוהי התכנית השנייה להתחדשות מתחם שלם שאושרה בעיר, והיא קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם עיריית אשקלון ובמימונה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם השקעה בליווי חברתי של הקהילה השכונתית.
במסגרת הסכם הגג בין המדינה לעירייה תקצה המדינה למתחם תקציב השלמה כלכלית המבוסס על קרקע משלימה. מתחם בנימין ממוקם בשכונת גבעת ציון בדרום מזרח אשקלון ותחום התכנית משתרע על פני 56 דונם וכולל כיום 132 יחידות דיור במבני שיכון בני 4 קומות. התכנית, מציעה הריסה של יחידות הדיור הקיימות לטובת בנייתן של 927 יחידות דיור חדשות, מתוכן 558 בבנייה חדשה. התכנית מתייחסת לכל המרחב השכונתי, ושטחי הציבור המשותפים לשכונה ימוקמו במרכז בין הבניה החדשה לאזור המתחדש.
 
הבנייה בשכונה תהיה בתבניות בנייה מגוונות, המשלבות בנייה נמוכה עם בנייה מגדלית. כמו כן, התכנית מקצה שטח לצורכי ציבור, שטחים ירוקים, מציעה רשת רחובות חדשה, שבילי אופניים, שטחי מסחר ועירוב שימושים לנוחות התושבים. התכנית מחולקת את המתחם לשלושה תתי מתחמים עצמאיים, אשר יכולים להתממש בנפרד ולהקל על ביצוע הפרויקט הגדול.
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אשקלון עולה על מפת ההתחדשות העירונית. אישור התכנית במתחם בנימין באשקלון הוא עדות נוספת למגמה המשתנה בשוק הנדל"ן בארץ, אשר במסגרתה פעילות ההתחדשות העירונית מתפרשת לאזורים שלא ראינו בהם עד לפני זמן קצר פעילות כזו. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך ליזום, לתכנן ולקדם בכל הכלים התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ ובהתאם לדרישה הציבורית לכך."
תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: ״מדובר בתוכנית היסטורית, שנייה במספר, של התחדשות עירונית שמובאת לאישור בתוך חודשים ספורים הודות לפעילות המאומצת שלנו בתחום. התוכנית תשנה לבלי היכר את אחד המתחמים הוותיקים בשכונת גבעת ציון, מהשכונות הראשונות באשקלון, תאפשר לתושבות ולתושבי השכונה סביבת מגורים חדשה, מתקדמת ומטופחת ובעיקר - ממוגנת. תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוף כלכלי אך חשוב מזאת, הוא מנוף לצדק חברתי וצדק מיגוני, שמוטלת עלינו החובה לעשות עם תושבי השכונות הוותיקות בעיר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה