נדל"ן ותשתיות

מהפכה בנדל"ן: אלו 7 הערים שיצטרפו למנהלת ההתחדשות העירונית

רשות הממשלתית להתחדשות עירונית מכריזה על הקמת 7 מינהלות חדשות להתחדשות עירונית, עם פרסום הרשויות המקומיות הזוכות בקול קורא למימון מינהלות עירוניות; הרשות תשקיע במימון ההקמה של המינהלות החדשות ובהמשך תפעול 25 המינהלות הקיימות תקציב של 33 מיליון שקל בשנה
מערכת ice | 
התחדשות עירונית בנס ציונה. הדמיה: קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכננים ערים בע"מ
המינהלות העירוניות החדשות שיוקמו בערים טירת כרמל, בני ברק, באר יעקב, אילת, נוף הגליל, קריית מלאכי ורמת השרון, יצטרפו ל-25 המינהלות הקיימות, ויקבלו מימון מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בהיקף של כ-33 מיליון שקל בשנה.
המינהלות להתחדשות עירונית פועלות לקידום תהליכי התחדשות עירונית ברשויות המקומיות אל מול הגורמים השונים המעורבים בתהליך – בעלי דירות, יזמים, האגפים השונים ברשות המקומית ומוסדות התכנון.
 
פעילותן של המינהלות נועדה להבטיח כי בעלי הדירות במתחמי ההתחדשות העירונית מקבלים את מלוא המידע וההסברים הנדרשים להם ואת הליווי המתאים להתארגנותם, וכי יזמים ובעלי מקצוע אחרים יקבלו את ההנחיות הנדרשות להם לעניין אופן קידום תהליכים אלו באופן מיטבי מול הרשות המקומית. כמו כן, המינהלות העירוניות מסייעות לרשות המקומית לגבש מדיניות בתחום ההתחדשות העירונית ותכנית עבודה לביצועה, כמו גם לרתום את כלל מחלקות העירייה למימושה.
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, מסר: "התחדשות עירונית היא אחד מראשי החץ לפתרון משבר הדיור והשקענו בה בהתאם גם בהבאת תקציבים, גם בחקיקה וגם ביצירת כלי שונים לקידומה. המינהלות העירוניות מספקות את ההיבט החברתי בתוך תהליכי ההתחדשות, כאשר התחדשות היא מחד, פתרון עומק  להגדלת היצע הדירות  בשכונות הותיקות ומאידך, להפוך שכונות מיושנות ומסוכנות למודרניות ובטוחות לטווח הארוך. אני מברך על הצטרפותן של שבע ערים למעגל ההתחדשות המואצת ועל קידומה של ההתחדשות בכל רחבי הארץ".
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הסביר: "המינהלות להתחדשות עירונית הובילו בשנים האחרונות שיפור אדיר באופן שבו מקודמת התחדשות עירונית בערי ישראל, והן מהוות מודל ייחודי של שיתוף פעולה בין השלטון המרכזי, באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לבין הרשויות המקומיות. הקמתן של שבע מינהלות חדשות, הנפרסות מנוף הגליל ועד אילת, לצד המינהלות הותיקות, מדגישה את צמיחת התחום ואת הרחבתו למחוזות חדשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה